orginele onderdelen

Gestart door pcdaaf, 23-01-2009 01:20:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pcdaaf

Hallo,
Vraag van mij is:
Wie mij kan helpen aan een goed(e) adres(sen) voor orginele volvo onderdelen. Ik moet voor mijn 850 TDI een aantal orginele onderden vervangen, bijv vliegwiel.
Ik kan naar de Volvo dealer stappen, maar misschien heeft iemand een goedkoper en beter adres voor mij.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes Ewald.

thuur

Onderdelen in een Volvo doosje vind je doorgaans enkel bij de dealer. Adressen van 'grijze import' gaan we je uiteraard niet aan helpen (voor zover ze al bestaan, Volvo beheerst de onderdelenmarkt aardig).

Zorg dat je een goede band met je dealer opbouwt, of lid wordt van de 850 club. Dan krijg je korting (in het laatste geval tenminste bij Hooftman).

Andere opties zijn dealers in het buitenland (is soms gewoon goedkoper) of handelsplaatsen (eBay, marktplaats, speurders, etc.). En er zijn legio forummers met een schuur vol onderdelen.

Of je hebt een zeer ervaren automaterialenhandel: die kan je vertellen welke merken OEM zijn en die leveren (al dan niet tegen een leuke korting). Volvo maakt zelf echt geen looprollen of sensors.


Su6 en laat ons weten wat het goedkoopste adres is ;)


Gr 8)

LPGLE

als jij een vliegwiel koopt orgineel bij de dealer zit er gewoon een A-merk in de doos.
VOLVO maakt zelf deze onderdelen niet , maar koopt in bij een Sachs, Valeo, LUK etc...
Je betaalt dan voor de VOLVO doos , mocht deze duurder zijn .
In sommige gevallen is de dealer goedkoper dan ( dezelfde ) aftermarket onderdelen.

Je hebt een 2 massa vliegwiel nodig denk ik  ?