De mazoutkar en "wiedergutmachungs T-5R on air' en LE BONBONNE en Gaz

Gestart door darius, 23-01-2009 12:30:02

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

darius

Nou daar zijn we weer, ff een kleine forum "stop". De ontwerpen voor de boerederij zijn binnen . En een fotoo volgt later :eusa_boohoo:.

Maar even naarde Volvo, nog steeds problemen met dat gas.
Opnieuw naar de inbouwer geweest voor een inbouw attest en keuring ( was er niet bij bij aankoop) en pomp is olie gevuld. Maar is nog niet in orde. (Vialledealer zegt dat de volvo ecu het probleem veroorzaakt)
Auto stottert nog steeds, de lambada sonde is vervangen en ook een tweede maal vervangen maar de waaarde op gas is 7 en op naft 10...als je naar. Naft schakeld gaat direct lambda laampje aan. Zet je hem op gas gaat het lampje uitt en soms slaat de auto direct af als ie op gas overschakeld. Ook strt auto slecht ( hij slaat pas aan nalang doorstarten). Als ie loopt op gas dan hikt en stottert hij tussen 3 en 5 duizend toeren. Daarboven zit weer vermogen ook op gas,  stotteren is veel minder op naft.

Vreemd blijft dat het soms erger is dan anders.

Help help. Ik wil namelijk snel met de wagen kunnen rijden. Dondmaaar weer codes uitlezen. Volgens gasboer is lambada het probleem ? Kabelbreuk oid ?
No show, only go.

darius

Citaat van: Ludo op 28-02-2012 21:56:38
Tja, hij maakt het er zelf ook niet duidelijker op, in een diesel topic...  vol off-topic...  :eusa_doh: ;D

Hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46036.60.html lees ik bv dat er niet voldoende gas geleverd word, en dat men de olie daarom wil vervangen.
Tussen die letters door denkt ik dan, waar ben je naartoe gegaan om dit te constateren.  :eusa_wall:
Op dit forum lees je vaak, meten is weten, en laat nu net datgene zijn, dat er gedaan moet worden voor een exacte diagnose van de pomp.

Je ziet het hier vaker, het kan makkelijk, maar men zoekt bewust de moeilijkste weg...

Systeem is gechecked en in orde, de monteur zegt dat de problemen nu ontstaan door het motormanagementvan Volvo.
No show, only go.

Taranis

Wat voor beeld geeft de lambda sonde? Misschien heb je HIER iets aan?

darius

Citaat van: Taranis op 27-03-2012 09:34:12
Wat voor beeld geeft de lambda sonde? Misschien heb je HIER iets aan?

Ja datkan ook nog in de kat zitten dus, heb geen meetgegevens meegekregen van de vialle dealer. Nu met de nieuwe lambdasonde gaat lampje meteen aan op benzine (en blijft aan ) op gas brand het lampje soms knipperrend. (Aan uit)
Voorheen met de "oude sonde " brande het lampje niet constant op benzine.
No show, only go.

elianmars

Citaat van: darius op 27-03-2012 09:14:45
Volgens gasboer is lambada het probleem ?

Ik zou er ook niet blij mee zijn als er gedanst wordt onder de motorkap  ;D

Hopelijk wordt het probleem snel gevonden, Darius. Lijkt me niks als de motor niet lekker wil lopen.

Ludo

Heb je een originele Bosch lambdasonde?.

Citaat van: darius op 27-03-2012 09:14:45
Als ie loopt op gas dan hikt en stottert hij tussen 3 en 5 duizend toeren. Daarboven zit weer vermogen ook op gas,  stotteren is veel minder op naft.

Ik geef er niks om, jij moet toch zelf de rekening betalen  ;D , maar het is niet slim hoor, gaan planken met een motor die stottert.
Heb je de benzinedrukregelaar al eens gecontroleerd op lekkage?.
Benzine druk gemeten?.
Foutcodes?.

darius

Is eenlambda van NGK (niet goed kawsaki) en ookeen van arjent5r geprobeerd. De codes zijn uitgelezen bij de vialle dealer.
Ga na het weekend naar de volvo dealer in kortrijk waar piere werkt codes uitlezen en zorgen dat alles op puntstaat.
No show, only go.

darius

No show, only go.

Piere

Nog nieuws over je T-5 man? Volgend weekend heb ik wel wat tijd. Je handremsysteemdinges moest ook nog vervangen worden zekers?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

darius

Zo nu heeft vader de mazoutkar echt stuk gemaakt  ???

Dus een automaatbak voor een 850 tdi gezocht, lieft eentje met weinig kms..
No show, only go.

Ludo

Heb je het weer klaar gekregen?.  :-\

Citaat van: darius op 09-07-2012 13:12:38
Dus een automaatbak voor een 850 tdi gezocht, lieft eentje met weinig kms..

Dan moet je de sloopbedrijven even contacteren.
Daar liggen ze met max 150.000km.  ;D

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

darius

Wout ,Ludo heb er een gevonden met 280 k en ze willen er 750 euroonen voor... wie o wie kan betr
No show, only go.