De mazoutkar en "wiedergutmachungs T-5R on air' en LE BONBONNE en Gaz

Gestart door darius, 23-01-2009 12:30:02

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

uh Darius, wat vang je toch allemaal aan?.
dit is balen zeg.  :eusa_doh:

6 uur rijverbod gehad?.
krijgt dat nog een staartje?.
anders hoop ik voor je dat je niet bij rechter D'hont terecht komt...  :eusa_doh:

Laserblue

Wat was je percentage/ ugl eigenlijk?

scheelt dat nog met Nederland?  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

jan piet

Citaat van: arjenT5R op 25-06-2009 20:27:14
Hmm... doen we niet allemaal wel eens een biertje of 2 a 3 en dan toch nog achter het stuur kruipen?
Of ben ik de enige  :-\
Denk als we eerlijk zijn dat het velen van ons weleens gebeurd. Mijzelf meegerekend. terwijl ik mijn rijbewijs niet kán, wil en mag missen. Dat betekend dus niét dat ik wekelijks met drank op achter  t stuur zit, verre van dat! Maar eens in de paar jaar heb ik wel eens 2-3 biertjes op en rij ik naar huis. Niét goed, ik weet het, maar een typisch geval van: "'t gaat goed zolang het goed gaat". En inderdaad, dan ben ik thuis en denk ik: "Toch niet verstandig, stel er zou wat gebeurd zijn". Terwijl je dan zeker niet lam bent, maar als het er op aan komt tenminste trager bent. Moet zeggen dat ik sinds mijn diabetes dat al helemaal niet meer heb ondernomen. Dan is het een kwestie van regelmatig eten enz. En dat was vroeger wel, voorzichtig uitgedrukt, anders....( dat regelmatig eten)
Gr,JP
( Dit is dus geen vrijbrief om met een stuk in je kraag achter t stuur te stappen, maar wél een herkenning voor denk ik niet alleen mijzelf)

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 25-06-2009 13:12:56
Tja, drie biertjes? Stappen er hier genoeg vermoeid in de wagen (ook Florian!) en dat is minstens zo gevaarlijk. En dan zijn er genoeg mensen waar ik liever niet bij in stap omdat ik - ondanks dat ze zo een roze stukje plastic hebben - twijfel aan hun capaciteiten om zonder ongelukken door het verkeer te gaan.

Klopt. Vermoeid is nog veel erger dan 3 biertjes en uitgerust achter het stuur stappen... en ja, ik maak mezelf ook schuldig aan oververmoeid achter het stuur stappen.

Hmm... doen we niet allemaal wel eens een biertje of 2 a 3 en dan toch nog achter het stuur kruipen?

Nee. Ik drink er maximaal 2 als ik binnen 1-2 uur weer moet gaan rijden. Als ik weet dat het langer duurt voor ik weer moet gaan rijden (minimaal 3 uur), dan drink ik er 3.
Ik heb zelf dagelijks koppijn en wat andere lichamelijke mankementen met dank aan iemand die met z'n bezopen kop achter het stuur gestapt is. Sindsdien kijk ik er toch iets anders tegenaan :)

@ Darius: Tja, zonde van een mooie R. Gelukkig heb je zelf niets. Belerend doen heeft niet echt zin geloof ik.

walter leever

Citaat van: jan piet op 25-06-2009 22:26:23
Denk als we eerlijk zijn dat het velen van ons weleens gebeurd. Mijzelf meegerekend. terwijl ik mijn rijbewijs niet kán, wil en mag missen. Dat betekend dus niét dat ik wekelijks met drank op achter  t stuur zit, verre van dat! Maar eens in de paar jaar heb ik wel eens 2-3 biertjes op en rij ik naar huis. Niét goed, ik weet het, maar een typisch geval van: "'t gaat goed zolang het goed gaat". En inderdaad, dan ben ik thuis en denk ik: "Toch niet verstandig, stel er zou wat gebeurd zijn". Terwijl je dan zeker niet lam bent, maar als het er op aan komt tenminste trager bent. Moet zeggen dat ik sinds mijn diabetes dat al helemaal niet meer heb ondernomen. Dan is het een kwestie van regelmatig eten enz. En dat was vroeger wel, voorzichtig uitgedrukt, anders....( dat regelmatig eten)
Gr,JP
( Dit is dus geen vrijbrief om met een stuk in je kraag achter t stuur te stappen, maar wél een herkenning voor denk ik niet alleen mijzelf)

Idd denk dat als we eerlijk zijn we allemaal wel eens iets gedaan hebben waarvan je achteraf zegt:"dat was niet zo slim" :eusa_doh:

Darius,goed dat je zelf niets mankeert.(je zult al pijn genoeg hebben van de R) :'(

Succes met 't vinden van een opvolger.

Gr,walter

Freakybaby

Zwaar klote Darius.. Blij dat je zelf niets mankeert, en er geen andere personen bij betrokken zijn geweest.

Citaat van: Ludo op 25-06-2009 21:51:05
anders hoop ik voor je dat je niet bij rechter D'hont terecht komt...  :eusa_doh:

Bid hier idd maar voor.. Daar wil je al niet voor staan als je te hard gereden hebt...

Edit: en respect voor je openheid met betrekking tot de biertjes!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

razorx

Stoer hoor, gewoon openlijk zeggen waar het op staat.
Leer je zelf ook het meeste van.

Dit soort black-outs kunnen meerdere oorzaken hebben maar meestal een combinatie.
Denk aan stress, medicatie, vermoeidheid, niet gegeten of een aandoening. Dan kan alcohol er extra stevig inhakken.

Even eerder werd al gepost, dat je al rijdende van tijd tot tijd je zelf moet checken.
Ik ben nu 46 maar ik betrap me zelf er nog vaak op dat ik bepaalde verkeerssituaties beter had kunnen oplossen.
Niet een kwestie van een fout van mij of die ander, maar zaken voor zijn en dat kan heel ver gaan.

Het enige positieve dat ik je kan berichten is dat roffels op het moment nogal goedkoop zijn.
Dus succes bij het zoeken.

Gr.
Yits.

darius

Zo heren en dames....

Bedankt voor de reacties, ik heb mn lesje geleerd. Er zal nog wel een bekeuring volgen en rekeningen voor ambulance en brandweer.. :eusa_shifty:. Maar eigen schuld dikke bult, heb nu toch wel last van een stijve nek en een beetje een zure ribbenkast. Gelukkig toch goed afgelopen voor mij zelf..

De auto is daarintegen total loss,, Ik heb besloten om hem samen met de beunmakkers uit zeeland tegaan slopen. Daarom kunnen jullie door het sturen van PB ,s onderdelen bestellen. De fotoos laten al zien dat het aan de voorkant niet te best uitziet maar we moeten hem nog halen om de preciese motorschade te kunnen vaststellen. De wielen blijven wel bij mij. Dus mailen maar.....

Wat wel leuk is om hier te vertellen is dat ik waarschijnlijk volgend weekend naar Duitsland ga om naar een t5R te gaan kijken. Ik hoop dat het wat is en dan ga ik opnieuw beginnen om er iets knaps van te maken. Eventueel de turbo en het inlaatspruitstuk overzetten en de ecu met injectors. Of is dat allemaal hetzelfde ??
No show, only go.

robbie409

Citaat van: Guido S70 op 25-06-2009 13:11:54
Citaat van: thijsj op 25-06-2009 13:10:15

Deze, bijvoorbeeld.

Met 226 pk lijkt me dat een T5 en geen T5-R...

Maar wel R interieur, Volans, spoiler voor en R achter de 850...
Italiaan?

darius

Ziet eruit als een R, ik ga komend weekend een Beunrun maken om eens wat te bekijken en hopelijk te kopen ;D

PS  DE ONDERDELEN VAN DE RRRRRRR STAAN ALLEEN HIER TE KOOP  8) Dus niet op marktplaats ofzo kan evt fotoos maken maar ben zeer druk door de week.
No show, only go.

thijsj

Citaat van: robbie409 op 28-06-2009 21:04:04
Citaat van: Guido S70 op 25-06-2009 13:11:54
Citaat van: thijsj op 25-06-2009 13:10:15

Deze, bijvoorbeeld.

Met 226 pk lijkt me dat een T5 en geen T5-R...

Maar wel R interieur, Volans, spoiler voor en R achter de 850...
Italiaan?
;) :D
Citaat van: thijsj op 25-06-2009 13:15:51
Met die exterieurkleur, dat complete interieur, de frontspoiler, typeaanduiding en die velgen, lijkt dat me een R en geen T-5(R). Nog een detail dat in(de titel van) de  advertentie niet klopt. Zie je vaak hoor, dat bij de -R'en het opgegeven motorvermogen niet helemaal compleet is ;)

arjenT5R

Citaat van: arjenT5R op 29-06-2009 02:36:40
mischien wat voor darius? kan ie dr van 2 1 goeie maken  :D
Citaat van: thijsj op 29-06-2009 01:08:26
On topic ;): bijna gratis

Op de phonepic lijkt een alcantara T-5R interieur zichtbaar. Met dat en de Titans is die z'n vraagprijs wellicht al waard ???... Zal er vast niet lang staan, wie gaat er naartoe? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

darius

Zo weer een kort berichtje van de Rrrrr perikelen. Heb een bod gedaan op een T5-R. En het bod is geaccepteerd  ;D. Dus komend weekend met de auto ambulance op weg naar het Buitenland.

Het is een auto met werk, er zit nogal wat lichte schade aan de portieren en het rechter voor scherm. Dus straks op zoek naar delen om hem weer strak te maken. Het is een Aut.

Vandaag is de sloper bij mijn garage aangekomen dus het slopen kan gaan beginnen.... :'( :'( Maar laten we vooruit kijken en met goede moet weer opnieuw beginnen.  Dus er is weer een hoop werk aan de winkel.....
No show, only go.

viking_in_shorts

Moet zeker een nieuwe RVS IC in, of niet? :angel:

darius

Citaat van: viking_in_shorts op 29-06-2009 19:40:55
Moet zeker een nieuwe RVS IC in, of niet? :angel:

Tim je hebt weer gelijk  ;D ;D ;D Ik ga ook de turbo en de injectors en ecu van de r overzetten als dat kan... Ben wel blij

gr Darius
No show, only go.