De mazoutkar en "wiedergutmachungs T-5R on air' en LE BONBONNE en Gaz

Gestart door darius, 23-01-2009 12:30:02

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Ik zit al klaar met warme knakworst, honingmosterd en een kratje Juup. Gaan we nog beginnen?

;D

Trouwens: zitten op de motorkap doe ik regelmatig. Vooral 's winters is dat heerlijk warm aan de ster. En op de kerstboom meeting van 2 of 3 jaar terug stond de schaal met muffins ook gewoon op de motorkap. Naast m'n sjoko. Voor mijn roffel maakt dat weinig uit; die zit toch al onder de krassen en deukjes, dat wil overigens niet zeggen dat ik niet heel erg kwaad word als iemand anders nonchalant met mijn auto omgaat....

Darius, ik weet exact hoe je je voelt; ik heb een fiks aantal jaren terug m'n wagen om een lantaarnpaal gevouwen na een veel te gezellig avondje met de zaak. Koste me een auto (xantia V6 activa, toen nog duur )een maand m'n rijbewijs en een aantal jaren zelfvertrouwen.

Belangrijker is wat het je opleverd: het besef dat je god op je blote knietjes mag danken dat er niemand "in de weg" liep en het besef dat alcohol en verkeer niet samen gaan.

Nu neem ik zeker nog wel eens een biertje als ik nog moet rijden, maar niet meer dan 2. Ik heb een prachtige EMA (verplichte Educatieve Maatregel Alcohol) cursus mogen volgen en betalen om te leren dat dat mag en weinig kwaad kan.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thijsj

Citaat van: darius op 29-06-2009 19:38:13
Zo weer een kort berichtje van de Rrrrr perikelen. Heb een bod gedaan op een T5-R. En het bod is geaccepteerd  ;D. Dus komend weekend met de auto ambulance op weg naar het Buitenland.

Het is een auto met werk, er zit nogal wat lichte schade aan de portieren en het rechter voor scherm. Dus straks op zoek naar delen om hem weer strak te maken. Het is een Aut.
Wow, dat is snel gegaan! Ik ben benieuwd!

darius

Goh jongens en meisjes wat een spanningen  8)  Ik ben op niemand boos hoor..zeker niet op jou Marcel..Vindt allen dat ieder zn auto gebruikt naar eigen goeddunken.

Helaas nog een staartje aan de botsproef voor prive persoenen.
  -betalen brandweer
  -betalen ambulance
  -betalen betonblokken en verkeersbord
  -rechtzaak en dan maar kijken wat daar wordt bepaald. (bekeuring en rijontzegging 0.8 promille gemeten)

No show, only go.

Laserblue

Citaat van: darius op 02-07-2009 12:09:10
Goh jongens en meisjes wat een spanningen  8)  Ik ben op niemand boos hoor..zeker niet op jou Marcel..Vindt allen dat ieder zn auto gebruikt naar eigen goeddunken.

-betalen brandweer
  -betalen ambulance
  -rechtzaak en dan maar kijken wat daar wordt bepaald. (bekeuring en rijontzegging 0.8 promille gemeten)

dat zal wel een dure grap worden  :o
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

darius

Citaat van: Laserblue op 02-07-2009 12:17:11

-betalen brandweer
  -betalen ambulance

dat zal wel een dure grap worden  :o

Max 2500 euro boete min 500... Wegslepen kostte me al 400 euro. Maar had ik niet in de Volvo gezeten was het heel anders afgelopen.... :angel: bewaarder aan boord.
No show, only go.

Turbobiker

Gaat een gedeelte van die kosten niet over WA? (betonblokken en verkeersbord o.a.)
De Tussenpaus

reneetje

Citaat van: Turbobiker op 02-07-2009 12:33:53
Gaat een gedeelte van die kosten niet over WA? (betonblokken en verkeersbord o.a.)

Ze zien je komen daar bij de verzekeraar.................. :eusa_wall:

Met je zatte kop de halve betonmuur eruit knallen en als bonus nog een verkeersbordje plat rijden en hun betalen... ::)

:eusa_wall:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

jan piet

Citaat van: Turbobiker op 02-07-2009 12:33:53
Kleine lettertjes van de meeste verzekeringspolissen, en van allemaal als het (zoals nu) vastgesteld is dat je gedronken hebt en over 'de streep' zit: zelf alle kosten betalen! Het kan in gevallen voorkomen dat de verzekering de gedupeerden betaald, maar vervolgens zullen de kosten op de veroorzaker verhaald worden. Desnoods via een betalingsregeling. Heb het zien gebeuren bij een buurjongen die er met zijn vaders auto vandoor ging en nog geen rijbewijs had...
Officieel aangifte ( moeten) doen van joy-riding om de schade aan een stuk of 6-7 auto's te laten betalen door de verzekering. vervolgens een rechtzaak en gevangenisstraf van ee aantal maanden voor die boy. En tenslotte een jaar of 3-4 moeten afbetalen aan de verzekering ( en gestopt met school om te gaan werken) . Niet onterecht, en een duidelijke leer.

Snellebaksteen

Ik heb destijds veel mazzel gehad: mijn verzekering had niet zulke bepalingen en hebben dus betaald voor de lntaarnpaal. Was een dure aangezien er een verkeerslicht op gemonteerd zat. Ook het afslepen van de wagen en schoonmaak van de straat werd door de verzekering vergoed.

jan piet

Citaat van: Snellebaksteen op 02-07-2009 12:46:06
Ik heb destijds veel mazzel gehad: mijn verzekering had niet zulke bepalingen en hebben dus betaald voor de lntaarnpaal. Was een dure aangezien er een verkeerslicht op gemonteerd zat. Ook het afslepen van de wagen en schoonmaak van de straat werd door de verzekering vergoed.

Maar dan is er waarschijnlijk geen test gedaan? Of ze hebben 'm niet opgevraagd, want de meeste verzekeringen hebben die regels al jaren! ( of ben jij ouder dan ik nu denk) ;D

elianmars

-betalen brandweer
  -betalen ambulance

En de verzekering dekt dit niet, zeker?
Dat wordt een duur grapje, ben ik bang.... :-\

Snellebaksteen

Citaat van: jan piet op 02-07-2009 12:55:59
Citaat van: Snellebaksteen op 02-07-2009 12:46:06

Maar dan is er waarschijnlijk geen test gedaan? Of ze hebben 'm niet opgevraagd, want de meeste verzekeringen hebben die regels al jaren! ( of ben jij ouder dan ik nu denk) ;D

Ik ben nog niet zo oud: de midlife crisis moet nog komen en het is nog niet eens zo heel lang geleden (9 jaar) en ook toen waren er al een hoop verzekeringen die idd niks meer dekten. Deze nog wel, was toen net nieuw. Oja, een blaasproef is uiteraard afgenomen, 1x op straat en 1x op bureau. Mocht direct een nachtje blijven slapen.

jan piet

Ik ben nog niet zo oud: de midlife crisis moet nog komen [/quote]
Wat bedoel je daarmee?! :evil:

Zei hij die 46 wordt ;D
Gr,JP

Snellebaksteen

Dan schelen we maar net 10 jaar ;D

Ik wordt in November 37...

darius

Zo de Beunrun gaat beginnen. ArjenT5-R  Bas (geen forumlid) en DaRius gaan vertrekken met de 10V van de mevrouw DaRius richting  Noord Duitsland. Foto toestel mee en een autoambulance.... Spannend. We gaan voor de zwarte T5-R met wat kleine schade..

Later volgen fotoos en een verslag   Reeperbahn here we come.. ;D
No show, only go.