De mazoutkar en "wiedergutmachungs T-5R on air' en LE BONBONNE en Gaz

Gestart door darius, 23-01-2009 12:30:02

Vorige topic - Volgende topic

darius

Zaterdag begonnen om de mistlampen in te bouwen.

By dariusoosterbos, shot with NIKON D1X at 2009-04-06
De voorwielen op twee balken gereden zodat ik er beter met mijn harses onder kan. Eerst de binnenzijdevan de bumper schoon gemaakt. Dan een gaatje van binnen uit geboord in het centrum van de uitsparing. Vervolgens van buitenaf een groot gat met de gatzaagboor. De rest met het stanleymes weggesneden en op maat gemaakt.

De rubber beschermkapjes erin en voila twee mooie gaten. Nu ik er zo met mijn neus bovenop zit zie je toch dat de bumper zwaar beschadigd is.
Zo nu de lampjes achter de bumper friemelen en dan in de voorgeboorde gaten vastzetten, maar geen boutjes in de lampenset :eusa_wall:. Geen probleem of toch wel het is een vreemde maat. :'(

Nu dan maar geprobeerd met zelftappers maar dat gaat volgens mij niet vast genoeg gaan zitten. De hele actie maar even afgebroken en op zoek naar de juiste maat bouten of zijn het toch zelftappers ???. Jammer want het meeste werk de gaten maken was al gedaan. Het is jammer dat de geschikte boutjes/schroeven niet in de mistlampenset zitten.

Vandaag eens proberen die bevestigingsmaterialen te achtehalen.
No show, only go.

elianmars

Ik had je toch al ge-pb't dat ik ze gewoon met parkers heb vastgezet ;)

Gaan echt niet zomaar los hoor.
Als je 't toch niet vertrouwt, drupje kit aan de parker voordat je 'm er in draait.

darius

Citaat van: elianmars op 06-04-2009 13:22:32

Als je 't toch niet vertrouwt, drupje kit aan de parker voordat je 'm er in draait.

Marcel ik had ook geen parkers die geschikt waren  ??? Dus ik moet toch al de baan op om iets te gaan kopen dan misschien gelijk maar OEM.  :eusa_shifty:
No show, only go.

elianmars

Citaat van: darius op 06-04-2009 14:17:40
Citaat van: elianmars op 06-04-2009 13:22:32

Marcel ik had ook geen parkers die geschikt waren  ??? Dus ik moet toch al de baan op om iets te gaan kopen dan misschien gelijk maar OEM.  :eusa_shifty:

Ik ben niet boos, hoor  ;D

Ik ben wel benieuwd wat dan OEM is. Heb je dat al nagevraagd?

Edit: zojuist even in Vadis gekeken. Onderdeelnummer 969476. En het wordt borgbout genoemd. Staat geen afmeting bij, helaas.
Horen ook ringen bij, onderdeelnummer 960138.

UserID6342

OEM is Original Equipment Manufacturing oftewel origineel Volvo onderdeel

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 07-04-2009 00:19:38
OEM is Original Equipment Manufacturing oftewel origineel Volvo onderdeel

;D

Dat wist ik al, Dirk. Ik ben alleen nieuwsgierig welke boutjes/schroeven er origineel bij horen.

Nu ik m'n post zo lees, lijkt het inderdaad of ik vraag wat OEM betekent  :eusa_doh:

UserID6342

Hahahaha, begreep al niet helemaal dat juist jij die vraag stelde :)

darius

Het nummer van de ringen kon hij wel vinden en de borgbouten kon hij niet vinden onder dat nr. ???
Ik vind het raar dat ze niet in de doos zaten want volgens de inbouwhandleiding horen ze er wel degelijk bij (setje). Maar ja die man had ook nog nooit van een veerpootbrug gehoord. ::) Als het goed is belt ie me zo terug.

Ja ik moet ff geduld hebben maar ze zijn besteld, als ze binnen zijn gaan ze op de foto hoor  ;)
No show, only go.

darius

By dariusoosterbos, shot with NIKON D1X at 2009-04-07

Impuls aankoopje, alleen helaas twee linker lampen in de doos  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:. Ik heb dat nou altijd he.
Verder een tweede hansje dakspoiler, en de afdekkapjes voor onder de koplampen met de uitsparingen voor de wissers en vooral voor de wisser steuntjes.  :)
Morgen weer verder.
No show, only go.

elianmars

Twee linker koplampen? Hoe krijg je dat voor elkaar?  ;D

darius

Citaat van: elianmars op 07-04-2009 21:32:23
Twee linker koplampen? Hoe krijg je dat voor elkaar?  ;D
Zaten zo in de doos verpakt, de knipperlichten wel goed. Hij ging morgen meteen bellen.
No show, only go.

thuur

Citaat van: darius op 07-04-2009 21:17:18
alleen helaas twee linker lampen in de doos  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:. Ik heb dat nou altijd he.

Ik heb dat ook vaak ::)

Maar ik moet eerlijk bekennen dat het zoooooveel leuker is om te zien dat het ook een ander overkomt ;D ;D ;D

Gr :D

darius

Citaat van: thuur op 07-04-2009 23:15:17
Citaat van: darius op 07-04-2009 21:17:18
alleen helaas twee linker lampen in de doos  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:. Ik heb dat nou altijd he.

Ik heb dat ook vaak ::)

Maar ik moet eerlijk bekennen dat het zoooooveel leuker is om te zien dat het ook een ander overkomt ;D ;D ;D

Ach ja, de leverancier wordt achter de broek gezeten misschien is het dan toch nog snel voor elkaar. >:(

Gr :D
No show, only go.

darius

Zo gisteren en vandaag erg mooi weer hier in den Belgique. Dus weer aan de auto bezig geweest. Mistlampen aan de bumper bevestigd. Wat een gepiel  :eusa_wall: maar uiteindelijk toch gelukt. De schroeven bleken uiteindelijk die torxjes te zijn die overal in het interieur gebruikt worden. Het steken van de relais en de schakelaar is werkelijk een fluitje van een cent.

Eerst maar eens de dakspoiler en de lampenstrips onder handen genomen.

By dariusoosterbos, shot with NIKON D1X at 2009-04-09

By dariusoosterbos, shot with NIKON D1X at 2009-04-10
Ziehier mijn "spuitcabine" Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin want het hele schip stonk naar de spuitnevel :eusa_sick:
Eerst een kleurtje en daarna blanke lak.Voor een amateurtje ziet het er toch wel aardig uit.

Zo nu die kaasschaaf ff vastplakken met een paar dotjes Sikaflex. Eerst ontvet met thinner. Het zit vast maar toch vertrouw ik het niet helemaal  :-[ Maar eens mee door de wasstraat als ie er dan nog aanhangt zal het wel goed zijn.

Zo dat is ook weer dat. Nu toch wel opgeschoten. Alleen nog steeds geen rechter koplamp (pubermodel) wel jammer.
Nu wil ik ook graag alle typeplaatjes etc eraf halen. Heb in het topic van de boeat gekeken zo ga ik dat ook aanpakken

Zo de hele kerstboom brandt nu 8). Zou heel graag een r bumper willen hebben, maar als ik binnen een aantal weken nix vind zal het een et lip worden. Wel heb ik dan nog een bovendek (grijze kunstofdeel) nodig om de boel weer netjes te zetten.
En dan ook maar meteen een andere gril erin. ;D

Zo een werkzaam dagje.

No show, only go.

hathü

Ziet er heel goed uit, je hebt wel eer van je werk :eusa_clap:. Mooie spuitcabine trouwens, geeft ie ook warme lucht. ;)