De mazoutkar en "wiedergutmachungs T-5R on air' en LE BONBONNE en Gaz

Gestart door darius, 23-01-2009 12:30:02

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Proficiat Darius met je nwe aanwinst.  We gaan het volgen :)

darius

Ja dank, dank. Het eerste wat ik wil doen is die verveelende trilling wegwerken en hem eens goed schoonmaken onder de motorkap. Wielen moeten eraf want die zijn erg vies en de schijven roestig. Maw Grote kuis.  ::)

Zo even onder de kap flink bezig geweest met de Dasty. De zon is weer opgegaan daar. Nu na een wat grondigere inspectie kan ik wel zeggen dat hij echt mooi in de lakstaat. Op uitzonderin van de motorkap, steen slag niet bij gewerkt. Resultaat kale roestplekjes van ong. 1cm in het rond  :eusa_wall: maar dat ga ik bijtippen. Op de mazoutkar heb ik wat schade van dikke sleulelbossen die in de portieren hebben hangen slingeren en veel deurtje tik schade. (ook hebben de oude eigenaars weleens de portieren dicht getrokken terwijl de gordel sluiting ertussen zat  :eusa_snooty:. Bij de R nixs van dat alles  :eusa_dance:
Heb ook gezien dat er vroegahh wel een spoiler op het dak gezeten heeft. Die is echter verdwenen.

Ook meteen maar even die roestige strip weggehaald onder het achterraam. Bij Mazoutkar in een vloeiende "swing". Bij de R ook makkelijk alleen een stuk van ong 15 cm is blijven zitten (roest en ellende) ga ik eerst maar eens met wd 40 op spuiten voordat ik eraan ga trekken.

De wielen van de R zijn echt toe aan een opknapbeurt. Das voor later ga ze eerst maar eens een beetje cleanen, wie weet gaan ze wel in mijn eigen "spuitcabine annex ijskast" terecht komen. Heb wel gezien dat het enkel de voorschijven zijn die ik wat dun vindt, achter zijn ze nog prima. Maar met die open wielen moet dat wel allemaal netjes geschilderd zijn vind ik.
Misschien voor andere schijven en blokken alla de "neppert" dus arjen als je eens zin hebt om je ervaring te delen  ;)
No show, only go.

GeertG

Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Stoer zo, 2 van die mooie bolides bijelkaar  :eusa_clap:
Veel knutselplezier en succes ermee.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

darius

Citaat van: GeertG op 05-05-2009 14:21:08
Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Stoer zo, 2 van die mooie bolides bijelkaar  :eusa_clap:
Veel knutselplezier en succes ermee.

Merci. Ja liza wil eigenlijk haar 10v houden die vindt dat verlaagde etc helemaaaaaaaaaal nix. Dus zal ik die er ook eens bij zetten op de foto. Een heel nest, en dan te bedenken dat ik dik 15 jaar benzen heb gereden.
No show, only go.

ief

Citaat van: darius op 05-05-2009 15:30:27
.....en dan te bedenken dat ik dik 15 jaar benzen heb gereden.
Verstand komt met de jaren Darius! Maar gefeliciteerd met je R. Ik zal met belangstelling je vorderingen volgen.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

V70 classic

gefeliciteert met de aankoop.
Maar wat moet je met een naftbak in een mazout topic  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Thys

Darius, gefeliciteerd met je nieuwe trots!
Hopelijk kom je verder geen gekke dingen tegen, en kun je hem lekker naar je zin maken.

En die spoiler...zat die misschien geplakt? ;) :eusa_whistle:

Hans Duiven

Hey, van harte met je R!

Hans

BenC70ES

Citaat van: V70 classic op 05-05-2009 19:40:06
gefeliciteert met de aankoop.
Maar wat moet je met een naftbak in een mazout topic  :eusa_whistle:

->

Citaat van: ief op 05-05-2009 17:08:30Verstand komt met de jaren Darius!

;D ;D ;D

Proficiat met je R!   Zo zien we ze graag rijden!  :eusa_dance:  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

darius

Zo de werkweek zit er weer op. Deze week toch alvast met dat trillen van de achterkant bezig geweest. Bij de bandenboer was het al snel duidelijk, wel nieuwe nivomats erop gezet maar geen nieuwe achterbanden. Resultaat de banden voelden aan als cirkelzaagbladen (3keer woordwaarde). Ja zegt de man we kunnen nog zus en zo, loopt om de auto en roept "oooooooooooh joh het is een echte" dus twee nieuwe achterbanden gekocht. Ik weet dat het niet de beste en mooiste bandjes zijn maar ze verhuizen wel naar de mazoutkar met de tijd. (conti sportcontact 2).
Nu dus geen trillen meer en vooral minder herrie. Het leek met de oude pirellis wel of de lagers eruit lagen. :)

Wat minder leuk is, zijn de resultaten van de wasbeurt onder de kap. Waarschijnlijk vocht in de verdeelkap. Geen nood de nieuwe staat hier naast me. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten of is het gesneden koek bij montage ???

Morgen de Zeeland meeting leuk  :eusa_dance:
No show, only go.

arjenT5R

Citaat van: darius op 08-05-2009 16:57:39
Zo de werkweek zit er weer op. Deze week toch alvast met dat trillen van de achterkant bezig geweest. Bij de bandenboer was het al snel duidelijk, wel nieuwe nivomats erop gezet maar geen nieuwe achterbanden. Resultaat de banden voelden aan als cirkelzaagbladen (3keer woordwaarde). Ja zegt de man we kunnen nog zus en zo, loopt om de auto en roept "oooooooooooh joh het is een echte" dus twee nieuwe achterbanden gekocht. Ik weet dat het niet de beste en mooiste bandjes zijn maar ze verhuizen wel naar de mazoutkar met de tijd. (conti sportcontact 2).
Nu dus geen trillen meer en vooral minder herrie. Het leek met de oude pirellis wel of de lagers eruit lagen. :)

Wat minder leuk is, zijn de resultaten van de wasbeurt onder de kap. Waarschijnlijk vocht in de verdeelkap. Geen nood de nieuwe staat hier naast me. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten of is het gesneden koek bij montage ???

Verdeelkap eitje
makkelijkst is gewoon de kabels 1 voor 1 op de zelfde plek over zetten en dan monteren
kan niet missen  :)

Tot morgen  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

darius

Citaat van: arjenT5R op 08-05-2009 17:27:54

Verdeelkap eitje
makkelijkst is gewoon de kabels 1 voor 1 op de zelfde plek over zetten en dan monteren

Tot morgen  ;)

Ben altijd  een beetje bang dat die dunne boutjes waarmee de rotor vastzit afbreken of dat soort toestanden. Of dat het hele zaakje ral is en dat ze hebben zitten lijmen met loctite ofzo. Zal wel aan mijn wantrouwende inbort te maken hebben  ;D (geintje)
No show, only go.

nickk.

Citaat van: darius op 08-05-2009 17:38:07
Citaat van: arjenT5R op 08-05-2009 17:27:54

Verdeelkap eitje

Tot morgen  ;)

Ben altijd  een beetje bang dat die dunne boutjes waarmee de rotor vastzit afbreken of dat soort toestanden. Of dat het hele zaakje ral is en dat ze hebben zitten lijmen met loctite ofzo. Zal wel aan mijn wantrouwende inbort te maken hebben  ;D (geintje)

Staat dr geen water in de bougiegaten? Verdeelkap vervangen is inderdaad een eitje, je kan alleen *** bij dat onderste schroefje. Succes en kzal em morgen eens int echt aanschouwen!

Taranis

Ik weet dat het niet de beste en mooiste bandjes zijn maar ze verhuizen wel naar de mazoutkar met de tijd. (conti sportcontact 2).

Wat is er mis met sportcontact2 dan? Prima bandjes hoor :eusa_clap:

Dat lagers eruit liggen komt bekend voor... zooooo blij dat ik eindelijk nieuwe banden onder de V70 gestoken heb. Dat irritante ronkende geluid alsof je met 4 versleten lagers rijdt ben je écht snel beu :eusa_wall:

darius

Citaat van: Taranis op 08-05-2009 18:17:56
Ik weet dat het niet de beste en mooiste bandjes zijn maar ze verhuizen wel naar de mazoutkar met de tijd. (conti sportcontact 2).

Wat is er mis met sportcontact2 dan? Prima bandjes hoor :eusa_clap:

Dat lagers eruit liggen komt bekend voor... zooooo blij dat ik eindelijk nieuwe banden onder de V70 gestoken heb. Dat irritante ronkende geluid alsof je met 4 versleten lagers rijdt ben je écht snel beu :eusa_wall:

Indeed. Heb net die verdeelkap erop gefreubeld. Zag ik dat er onder die kap twee slangentjes lopen /leidinkjes plastic. Eentje de dunste was los, weer vast gemaakt. Weet niet waar die voor zijn maar lopen volgens mij naar de injectie/gas module ?
Stationair gedraaid was goed. Nog geen proefrit :eusa_snooty: want al aan het bier.
De oude kap had scheuren en de rotor was "gepiekt" ruw gemaakt alleszinds. Hoop dat ie nu beter loopt. Morgen gaan we het zien.
No show, only go.