De mazoutkar en "wiedergutmachungs T-5R on air' en LE BONBONNE en Gaz

Gestart door darius, 23-01-2009 12:30:02

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Citaat van: darius op 07-02-2010 14:43:50
Het is iets vreemd heren en dames ,het probleem is er soms ook niet en dan komt ie wel op druk en gaat ie wel. Kom nou al niet meer boven 190 km en de bak schakeld soms ook niet terug...weet echt niet waar te beginnen . krijg ook weinig suggesties.......please help......

Haal de lucht inlaat slang er eens af en probeer het schoepenrad met je vingers rond te draaien, als dat moeilijk gaat of je hoort het knarsen dan weet je genoeg :-\ Bij mij ging hij vrij moeilijk en hij bleek soms ook haken.

cas

Citaat van: walter leever op 08-02-2010 13:21:44
Citaat van: darius op 08-02-2010 11:04:09
Jeetje ik heb wel pech met de R,en zeg. Sta ik gewoon netjes geparkeerd aan de straat, komt er een vent achteruit voorbij om in te parkeren ...je raad het al.  :eusa_wall: :eusa_wall: bumper beschadigd etc  ..gelukkig zat ik er nog in . Dat wordt naar de schade expert....

Idd wel pech man :eusa_wall:

Rustig blijven en wachten op de afwikkeling(kun je misschien ook zo'n speciaal achterskirtje monteren.) :evil:

Succes,walter

van schades waar de veroorzaker nog bij is, wordt je vaak wel wijzer :-) ik hou er bijna altijd wel wat aan over. dus een lipje moet er wel inzitten  ;D   of een bijdrage aan een ruilturbo....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

darius

Ja ik ben iig wel blij dat ik nog in de auto zat toen ik werd aangereden. Gelukkig geen plaatschade, alleen schade aan de kunststofdelen (bovendek en bumper voorzijde ). Helaas aan de linkerzijde ,jammer want aan de rechterzijde zat al wat kleine parkeerschade. Gelukkig aardige behulpzame mensen, meteen de nummers uitgewisseld en de volgende dag belde de vrouw al op. Deze week naar mn vaste mannetje voor een schade expertise.

Wat betreft het slecht lopen van de wiedergutmm. Ik heb al heel wat gelezen hier en kan niet anders concluderen dat het een combinatie van verschillende zaken moet zijn.
 - Bak slipt enorm bij koude motor
 - Bij koude bak soms ook knipperd pijltje
 - Bak schakelt niet altijd op dezelfde manier (niet willen terugschakelen bij kickdown)
 - Meestal geen turbodruk boven 0.3, 0.4 bar
 - Topsnelheid niet boven 200 km
 - Gevoel van inhouden
 - Een ENORM brandstofverbruik
 - PNP switch niet ok

Als mn beunvriend er weer is gaan we aan de gang...... :evil:

Ps heb al een andere turbo liggen...
No show, only go.

nickk.

Zou inderdaad maar eens beginnen met:

Vacuumrotzooi vervangen, andere turbo, lambasonde en LMM goed nakijken(kan voor een hele grote hoop onduidelijke ellende zorgen) en je TCV. Moet haast wel ergens daarin zitten.

darius

Citaat van: nickk. op 08-02-2010 15:08:34
Zou inderdaad maar eens beginnen met:

Vacuumrotzooi vervangen, andere turbo, lambasonde en LMM goed nakijken(kan voor een hele grote hoop onduidelijke ellende zorgen) en je TCV. Moet haast wel ergens daarin zitten.

Dat de turbo ral is weet ik, maar het is de ene keer gewoon redelijk goed de druk en het lopen en schakelen van de bak en het andere moment is er gewoon niemand thuis ( ik wordt zoek gereden door 2 liter bmw tjes uit 1990). Ik ga idd eerst al die spulletjes uitruilen en alles vernieuwen wat van rubber is,    dat zal ze leren  ::)
No show, only go.

thuur

Ik zou eerst eens met de PNP beginnen..

Als stage 0 verder in orde is zijn lambda en LMM ook verdacht.

Gr ;)

Vulk

Darius

de mijne houdt ook af en toe in de laatste tijd (wel nie zo erg), maar ik weet dat mijn lambda sonde ook bijna gaar is. Vandaar ook het hogere verbruik denk ik.

Ik heb een mooie gevonden op ebay (Bosch) voor een heel nette prijs. Mocht ik vanvond de link nog niet gepost hebben, stuur je me maar een pb!

Vulk

darius

Citaat van: Vulk op 09-02-2010 17:22:11
http://cgi.benl.ebay.be/Rear-Lambda-Sensor-VOLVO-850-Kombi-T-5-09-94-07-95_W0QQitemZ120497486322QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1c0e35b9f2

Of de website waar Ludo altijd reclame voor maakt.
http://www.lambdasensor.com/

Thomas laat me weten wat jij besteld en voor hoeveel. Ik doe mee.

Ik heb goed nieuws, de auto loopt de laatste twee dagen veel beter.
Ik ga nu dan toch maar gewoon beginnen
-witte injectors ultrasoon cleanen en monteren
-16T erop meteen alle vacuumslangen verversen voor silicone
-de alu intercooler erop
-de 302 remmen van koenne erop met rvs leidingen
-3 inch dp
-uitlaat van koene erop
-software van Gunnar
-nieuwe lambdasonde

Ik ga kopen de -rip kit van et, wat denken jullie goed idee  ???
                        -nieuwe pnp switch icl tool
Dubbele simons in onderhandeling en ook verder verlagen. Luchtfilterkit is besteld.

Wat denken jullie van die set up ? suggesties altijd welkom

o ja ik wil een WINTERBARBIE organiseren ,buiten grillen en binnen over volvo praten. interesse ?
No show, only go.

jrs2k3

Zijn de betere plannen! Lijstje ziet er goed uit, laat je hem daarna op maat chippen of neem je gewoon een ecu van iemand over die ook een 16T had?

Enuh winterbbq klinkt altijd goed  :D

darius

Nee op maat chippen , datum voor de winterbbq volgt binnenkort maar zal zeker in het weekend vallen.

By dariusoosterbos, shot with NIKON D1X at 2010-02-11

No show, only go.

Freakybaby

Je bent lekker aan het verzamelen Darius :D

En qua winterbarbie, GOED IDEE!!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

cas

verzamelaar !!  ;D    winterbbq lekker koud hoor... heb net 2 weekenden de bbq verzorgt..... is wel lekker, maar de buren kijken wel wat raar naar je!  :azn:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

darius

;D ;D the volvo collector hihi.
Ga de injectors reinigen met dezelfde zeep die ik ook gebruik voor de tubes voor het tattooeren. Kijken wat het geeft. Eerst die injectors van de rail zien af te krijgen.  Dat zal met schroefdraad zitten zekers.....
No show, only go.

Thys

De injectorrail zit met 2x boutje 10, daarna is het een kwestie van met gepaste kracht de rail+injectors van het spruitstuk trekken, deze zitten enkel nog geklemd in rubber ringetjes. Doekje bij de hand houden, voor wanneer je de injectors uit de rail trekt :)