De mazoutkar en "wiedergutmachungs T-5R on air' en LE BONBONNE en Gaz

Gestart door darius, 23-01-2009 12:30:02

Vorige topic - Volgende topic

darius

Dadelijk eens een nieuw expansietankje in de mazoutkar zetten. Vorige week een nieuwe dop erop gezet en alleen maar meer koelvloeistof verlies. Zie ook nergens lekkage behalve op de tankdop (de oude) waarschijnlijk het tankje lek  ???  gisteren ook extreem lang "nakoelen" als de auto weggezet wordt. (fan blijft draaien)
No show, only go.

darius

Nou ander tankje zit erop, moest een ruime 3 liter bijvullen. Niet raar dat er iets mis gegaan is met dat koelen. Ik heb nix kunnen ontdekken aan het oude tankje  :eusa_wall: Waarschijnlijk toch een mini scheurtje ergens want toen de thermosthaat nie ok was verloor ik geen koelvloeistof (ook niet met oude ralle tankdopje).

Als je toch eens ziet hoeveel mooier die vag turbo is aangesloten met rvs vaste leidingen etc  :eusa_clap: The Germans will conquer the world  ;D
No show, only go.

Taranis

Citaat van: darius op 28-03-2010 14:50:24
Als je toch eens ziet hoeveel mooier die vag turbo is aangesloten met rvs vaste leidingen etc  :eusa_clap: The Germans will conquer the world  ;D

Dat viel me bij mijn V70 ook altijd op ja... zit gewoon echt netjes.

darius

Nou heb het gevonden hoor

De twee slangen die door het schutboord gaan bij mazoutkar is de onderste lek van. Of de warmte wisselaar er komt allesinds koelvloeistof uit dat gaatje in het schutbord en ook onder uit de wagen  :eusa_wall:
De slangen zitten ook zeer "los" kunnen makkelijk draaien etc. Heb ik hier te maken met de befaamde kapotte ww  ???

By dariusoosterbos, shot with NIKON D1X at 2010-03-28

beetje feedback zou handig zijn heb dit nog nooit gedaan... hoe lang duurt de operatie en kan het alleen of heb je een handje nodig...
No show, only go.

Freakybaby

Aan de andere kant klikken de metalen buisjes die naar de kachelradiateur gaan in. Zelf heb ik een doorvoer gemaakt van 2 stukken koelslang omdat het plastic afbrak en ik toch door moest.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

darius

Citaat van: Freakybaby op 28-03-2010 15:39:31
Aan de andere kant klikken de metalen buisjes die naar de kachelradiateur gaan in. Zelf heb ik een doorvoer gemaakt van 2 stukken koelslang omdat het plastic afbrak en ik toch door moest.

Ik heb het idee dat het hem idd daar in zit Freek, het lekt nu dusdanig hard. Heb voorheen ook nooit lekkage gezien daar en ook nooit beslagen ramen etc. Zal dat spel bij het gas pedaal eens weghalen als ik het goed heb kom je er zo bij. Ik zie idd dat het witte plastic "buisje" bij de onderste doorvoer niet meer heel is.
No show, only go.

Freakybaby

Buisjes lopen net aan de andere kant van het plastic (zwart, verticaal) wat tussen je pedaal en de middenconsole zit. Misschien zie je de buisjes al als je de vloerbedekking wat terug vouwt.

Ik kon met wat prusten vanuit de motorruimte de slangen erdoor duwen en op de buisjes drukken, wel nadat ik het gaspedaal gedemonteerd had.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

darius

Wie heeft een vadis afbeelding van die doorvoer. (en vadis voor mij  ;D) Kan ik die slang er gewoon uittrekken vanaf de motor ruimte  ???

Eventueel haal ik er een stuk rubberslang ddorheen (net als freek) met twee slangen klemmetjes.
No show, only go.

darius

Om de alu buis " vrij" te krijgen moet de behuizing van de radiator eruit ? Of zijn er nieuwe plastic "pluggen" om het weer te monteren oem.  ???

Niemand  ???

It is fixed, heb flink gevloekt  :eusa_wall: :eusa_wall:

Merci Freek voor de tips, heb het "gemodificeerd. Hoop alleen niet dat die slang er ooit afschiet  :-X
No show, only go.

Freakybaby

Als jij dikke (koel)slang gebruikt hebt en het zit net zo strak als bij mij (bochtje is bijna niet te maken he ;D ) dan zou ik als er al iets mis gaat een scheur(tje) verwachten, eraf schieten lukt dan niet. Maar bij mij konden de slangen ongeveer 25-30 mm over de buisjes vanuit de kachelradiateur geschoven worden, neem gemakshalve aan dat dat bij jou ook kon. Dan is het met slangklemmen en de juiste kit echt wel dicht.

darius

Citaat van: Freakybaby op 28-03-2010 19:01:57
Als jij dikke (koel)slang gebruikt hebt en het zit net zo strak als bij mij (bochtje is bijna niet te maken he ;D ) dan zou ik als er al iets mis gaat een scheur(tje) verwachten, eraf schieten lukt dan niet. Maar bij mij konden de slangen ongeveer 25-30 mm over de buisjes vanuit de kachelradiateur geschoven worden, neem gemakshalve aan dat dat bij jou ook kon. Dan is het met slangklemmen en de juiste kit echt wel dicht.

Heb een stuk van dat kachel radiator pijpje afgezaagd.  :evil: Het was anders niet te repareren. Twee slangenklemmen en een heeeeeeeeeeeel strak stukje slang moeten het klusje klaren. Heb wel de doorvoor gebruikt om het zaakje wind en waterdicht te houden. Wat een gekloot  :eusa_whistle: :eusa_naughty:
No show, only go.

Thys

Toevallig ook de kabel van de lambdasonde doorgezaagd? :evil:
De kabel daarvan loopt wel in dezelfde regionen.

darius

Citaat van: thyzerrr op 28-03-2010 19:13:04
Toevallig ook de kabel van de lambdasonde doorgezaagd? :evil:
De kabel daarvan loopt wel in dezelfde regionen.

Nee zeker niet, heb hem op voorhand wel heel lang stationair laten draaien om hem warm, en op druk te krijgen.
Heb al een keer eerder gehad dat de lambda ging branden na lang starten met kabels. Na enkele honderden km,s ging ie weer uit  ::)
No show, only go.

darius

Lambda lampje is weer uit  ;D Nu eens proberen aan die zwarte achterlichten te beginnen..
No show, only go.

Turbo-Geek

Citaat van: darius op 29-03-2010 17:33:11
Lambda lampje is weer uit  ;D Nu eens proberen aan die zwarte achterlichten te beginnen..

Wat bedoel je precies ? Wil je ze helemaal Black Out (Rock'n Billy) hebben ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------