cruise control

Gestart door emtec, 24-01-2009 21:47:50

Vorige topic - Volgende topic

emtec

van mijn volvo v 70 werkt de cruise control niet meer. ik heb hem laten uitlezen bij de dealer maar er wordt geen defekt geconstateerd. weet iemand misschien wel wat het defect zou kunnen zijn ?

arjenT5R

check al je vacuum slangetjes eens
of alles nog goed zit er of ze niet verteerd zijn etc?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

emtec

waar zitten die vacuumslangetjes dan

mevita

Heb je ook gekeken of de relais erin zitten(101-102) en of je het knopje op de hendel aan hebt staan in de off stand doet hij het namellijk ook niet

emtec

natuurlijk heb ik de knop op de on stand staan. waar zitten de relais 101 102 ?
voorheen toen hij het nog deed was het zo dat wanneer ik de linker richtingaanwijzer inschakelde viel de cruise control ook uit.

thuur

Klinkt als een los contact. Haal de stuurkappen eens los en kijk of de witte stekker nog wel goed zit. Vervolgens de schakelaars een keer of 20 stevig op en neer schuiven/indrukken, wellicht gewoon vervuilde contacten.

Bedenk dat onze CC's niet de meest vlotte zijn: soms duurt het gewoon een seconde of 5 voordat ie m pakt.

Gr 8)

emtec

oke ik zal daar eens naar kijken, ik heb een keer gelezen op de forum waarbij bij het gebruik van de richtingaanwijzer de cc ook uitviel. het bleek dat er een blauwe draad was gebroken vanaf de cc.
graag zou ik ook willen weten waar de vacuum slangetjes zitten om te kijken of deze lek zijn.
het gekke vind ik dat de computer bij de garage geen foutmelding geeft.

elianmars

Citaat van: emtec op 24-01-2009 22:50:32
oke ik zal daar eens naar kijken, ik heb een keer gelezen op de forum waarbij bij het gebruik van de richtingaanwijzer de cc ook uitviel. het bleek dat er een blauwe draad was gebroken vanaf de cc.
graag zou ik ook willen weten waar de vacuum slangetjes zitten om te kijken of deze lek zijn.
het gekke vind ik dat de computer bij de garage geen foutmelding geeft.

Vacuümpomp zit onder de accu(bak) vanaf daar loopt de leiding door het schutbord naar binnen toe. Bij het gaspedaal zit de balg. Daarop is de leiding aangesloten, die loopt via de schakelaars bij rempedaal en koppelingspedaal.

emtec

oke bedankt voor de toelichting en ik zal daar morgen eens even naar kijken.

mevita

Citaat van: emtec op 24-01-2009 22:19:06
waar zitten de relais 101 102 ?

Onder motorkap in je zekeringskast
zie hier voor foto http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24291.msg476999.html#msg476999
en hier kun je alles over storing in je cruisecontrol vinden http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/CruiseControlSystem.pdf