C70 velgen (19 inch)

Gestart door C70_99, 25-01-2009 11:43:38

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Is iemand van de UK, zijn Dotz velgen als ik me niet vergis.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

C70_99

Zijn idd Dotz Roadster, heb ik al naar gekeken maar vind ik toch wat minder als de 'Mesh' stijl. Maar voor het idee hoe het staat zijn het wel mooie foto's.

Edit:

Zeer waarschijnlijk ga ik voor de volgende velgen die ik al eerder gepost heb:

http://www.gkb-import.nl/teamdynamics/velgen/mesh3anthracite.html

Zoals jullie kunnen zien zijn deze in verschillende ET-waardes verkrijgbaar. Namelijk: 15/20//35/40/45.
De standaard ET-waarde is volgens mij 43? Ik heb verder niet zoveel verstand van ET-waardes ed, maar ik wil graag de velgen vóór iets verder naar buiten hebben (ongeveer 1 cm ) en achter wil ik ze ongeveer 2 cm verder naar buiten hebben. Kan dit door een andere ET waarde te kiezen of is dit beter op te lossen met spoorverbreders?

Dan een ander vraagje, gaat dit zomaar passen wat betreft de breedte, ze zijn natuurlijk nogal een stukje breder dan de standaard velgen?

En nog een laatste vraag, ik wil de auto ook nog een stukje lager hebben. Dit is niet direct nodig en ik zal er tzt wat meer info over opzoeken of een apart topic aanmaken oid. Maar even om een schatting van de kosten te krijgen, wat zijn goede (lees: comfortabele en duurzame) veren die ik zou kunnen kopen om mijn auto een centimeter of 4 lager te krijgen en nog een klein beetje comfort te behouden?

RobbertC70

Over de ET waarden laat ik iemand anders liever even uitweiden, ik heb de feiten even niet bij de hand. (Zie elders op dit forum)
Die Mesh III zijn iig wel netjes, en gewoon in NL te bestellen zo te zien!

Over verlagen van de bolide staat ook al een heleboel geschreven hier op het forum. Verschillende C70 rijders met verschillende setjes en zo'n beetje allemaal tevreden als ik me goed herinner.

Zelf ben ik tevreden met de schroefverenset van Intrax, de wagen is enkele cm's omlaag en stel dat ik de veren op zn slapst zet dan voel je gewoon helemaal niks binnen (dat rijdt gewoon niet eens lekker).
Dus instellen op wat je wel prettig vind aan comfort en gaan met die banaan! (www.europeantuning.com)

Al moet ik wel zeggen dat ik geen 4 centimeter gezakt ben, maar iets minder. (zie ook foto's elders)
Succes!

C70_99

Bedankt voor je reactie! Ik zal me nog even verdiepen in de ET-waarde en andere reacties afwachten...

Over de schroefveren set van intrax, ik heb ze eerder gezien en vind het een mooie set, maar jammer genoeg is de prijs ook aan de hoge kant... Ik dacht meer aan vijf- of zeshonderd euro voor een setje.

C70_99

Ik begin toch weer te twijfelen over de velgen, deze velgen zijn wat meer in de stijl van de velgen die ik al had en zullen denk ik erg goed staan onder een grijze auto:

Steek 5x108, ET42 en 175 euro per velg voor 19 inch (8J dacht ik).

RobbertC70

Beter dat Mesh of Dotz type velg aanhouden Arie, dat staat veel stijlvoller onder een (grijze) C70.

Toch 2 cents over ET-waarden; de velg waar ik mn interesse in heb (zie terug, Asa Imola) heeft ET 45.
Dit betekend volgens mij dat de velg ietsje verder naar binnen staat dan mn oorspronkelijke ET 43 velgen, oftewel je houdt een bredere velgrand over aan de buitenkant van je wiel. (zo'n shiny ring)
En dat houdt weer in dat het geheel op het zicht weer ietsje verder naar buiten staat volgens mij. Iemand verbeter mij als het niet zo is please!

Mocht de velg dan te ver naar binnen zitten zodat je bijvoorbeeld tegen je remmerij aan komt te zitten dan leg je er een dik genoege spoorverbreder tussen.

Klus geklaard, en rollen maar!

C70_99

Owwkeej, klinkt opzich logisch. De Mesh exemplaren zijn verkrijgbaar in 40 en 45, maar zijn ook 8,5 inch breed tov 7,5 inch van de Canisto's. Aangezien ik ze iets verder naar buiten wil hebben en geen problemen wil hebben met de remmerij kan ik het best gaan voor 40 denk ik. Of is voor de velgen aan de achterkant zelfs 35 aan te raden (vind het ook altijd wel mooi als de achtervelgen een bredere rand/lip hebben dan de voorvelgen, staat net wat dikker)?

C70_99

Turbobiker

Aan de lip ga je niets veranderen door de ET aan te passen. Ik zou naar 35 aan de voor en achterkant gaan ivm de passing.

Citaat van: RobbertC70 op 11-04-2009 00:38:14
Toch 2 cents over ET-waarden; de velg waar ik mn interesse in heb (zie terug, Asa Imola) heeft ET 45.
Dit betekend volgens mij dat de velg ietsje verder naar binnen staat dan mn oorspronkelijke ET 43 velgen, oftewel je houdt een bredere velgrand over aan de buitenkant van je wiel. (zo'n shiny ring)
En dat houdt weer in dat het geheel op het zicht weer ietsje verder naar buiten staat volgens mij. Iemand verbeter mij als het niet zo is please!

Mocht de velg dan te ver naar binnen zitten zodat je bijvoorbeeld tegen je remmerij aan komt te zitten dan leg je er een dik genoege spoorverbreder tussen.

Dit klinkt misschien logisch, maar er klopt niets van... (velg wordt nl. op de passing aan de binnenkant afgedraaid om ET waarde aan te passen)
De Tussenpaus

BenC70ES

Desnoods maak je zoiets in karton in bijv. 8"*19" en met diverse ET maten, en dan kan je zelf kijken of het zou passen of niet.

Juist met een lage ETwaarde zou je zo'n dikke ring kunnen hebben (tiefbett).
Bijvoorbeeld ET 0 zou gelijk zijn aan het midden van de velg, zodat je spaken in principe ook bijna in het midden van de velg zouden staan = héél dikke rand.
(je spaken kunnen ook nog aan de buitenkant staan, maar dan heb je een heel dik gedeelte waar je wielbouten zitten.)

BenC70ES

De ASA Imola velgen zijn trouwens exacte copies van de BBS RS GT velgen (met licentie van BBS, enkel uiterlijk).

Alleen heb je voor de prijs van één BBS, vier ASA velgen:

M a r c

Citaat van: C70_99 op 01-04-2009 15:25:46
Bedankt voor je reactie! Ik zal me nog even verdiepen in de ET-waarde en andere reacties afwachten...

Over de schroefveren set van intrax, ik heb ze eerder gezien en vind het een mooie set, maar jammer genoeg is de prijs ook aan de hoge kant... Ik dacht meer aan vijf- of zeshonderd euro voor een setje.

Een schroefverenset met hoogte en dempinginstelbaar voor 500 á 600 euro  ???  Als ze er al zijn zal het wel superkwaliteit zijn....  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Turbobiker op 17-04-2009 17:13:46
Aan de lip ga je niets veranderen door de ET aan te passen. Ik zou naar 35 aan de voor en achterkant gaan ivm de passing.

Citaat van: RobbertC70 op 11-04-2009 00:38:14

Dit klinkt misschien logisch, maar er klopt niets van... (velg wordt nl. op de passing aan de binnenkant afgedraaid om ET waarde aan te passen)

Afdraaien doe je om de ET-waarde te verhogen.... dan gaat het wiel verder naar binnen, met een spacer verlaag je de ET-waarde en gaat het wiel verder naar buiten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

C70_99

Citaat van: M a r c op 17-04-2009 20:37:59
Citaat van: C70_99 op 01-04-2009 15:25:46

Een schroefverenset met hoogte en dempinginstelbaar voor 500 á 600 euro  ???  Als ze er al zijn zal het wel superkwaliteit zijn....  :eusa_doh:

Ik bedoel doel ook niet direct op een set waar de hoogte en demping instelbaar zijn. Deze is vanzelf natuurlijk een stuk duurder. Gewone schokbrekers met verlagingsveren vind ik al voldoende ;)

RobbertC70

Citaat van: BenC70ES op 17-04-2009 17:47:32
De ASA Imola velgen zijn trouwens exacte copies van de BBS RS GT velgen (met licentie van BBS, enkel uiterlijk).

Alleen heb je voor de prijs van één BBS, vier ASA velgen:

Aha, dat zou dan altijd nog een optie kunnen worden mocht het Asa spul echt bagger zijn...  of niet te krijgen.