Slijtage banden

Gestart door volvoTon, 26-01-2009 09:42:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvoTon

Ik heb een probleem met mijn banden.
Mijn rechterband slijt aan de buitenkant af en volgens mijn bandenboer kan de
"camber " niet worden versteld omdat dit een vaste afstelling is.   
Wie weet raad ?

volvoton

Eugene

Camber kan wel een beetje bij worden gesteld. Beide bouten die de schokdemper aan de Fusee bevestigen moet je dan loshalen. Fusee naar binnen toe duwen (en op die positie vasthouen) en dan de bouten/moeren weer aandraaien.


If it's not blown, it sucks...

volvoTon

Raar dat ze dit niet weten ,of is het te veel werk
Bedankt voor deze oplossing ,ik ga dit proberen.

volvoton :) 


Eugene

Citaat van: volvoTon op 27-01-2009 08:08:52
Raar dat ze dit niet weten ,of is het te veel werk
Bedankt voor deze oplossing ,ik ga dit proberen.

volvoton :) 



Ik denk dat het ze teveel werk is ;)

If it's not blown, it sucks...

mehn

Even een andere vraag voor de sportieve rijders; wat is het maximale camber dat je kan bereiken door het spul tegen de veerpoot aan de drukken voor je het vastdraait?

Marc heeft er bij mij ooit eens een metalen strip tussen gezet. Toen stond bij het uitlijnen precies alles goed ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

Ergens in de richting van -0.5 ongeveer bij standaard veerpoten.

If it's not blown, it sucks...

FelixB

Pfff kan ook heel wat anders zijn...

Als je snel op een rotonde rijdt, komt alle gewicht op de buitenrand van je rechtervoorband; is helemaal zo als je dan ook nog gas geeft

Van mijn 850R was die ook altijd dààr versleten
855R & C70 T5 cabrio automaat

volvoTon

Maar alleen aan de rechterkant?
Rij toch ook wel eens aan de andere kant een bocht om. :)

volvoton


HanV70

Rechts misschien een tik gehad (stoeprand).
Er zijn specaile bouten verkrijgbaar om het camber te stellen, deze zijn op de plaats waar ze in de veerpoot doorlopen asymetrisch, zijn niet goedkoop.
Zou eerst bovenste veerpootbevestiging goed controleren.