Michelin Pilot Sport icm Volvo V70 T5 ('99)

Gestart door RolandW, 26-01-2009 15:49:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RolandW


Ik ben echt toe aan twee nieuwe (zomer) voorbanden en aangezien ik al een tijdje erg prettig rij op Michelin winterbanden en daar erg tevreden mee ben viel mijn keuze op de Pilot Sport lijn.

Nu dacht ik dat ik het geheel zeker wist, maar zoals wel vaker als je dan nog even ergens om een mening gaat vragen kun je opeens "in de war" raken.

Heeft er hier iemand persoonlijke (of zeer aannemelijke van horen zeggen) ervaringen met deze combi (band + auto)?

Wie vonden het allemaal een goede keuze?

Ik, mijn broer, mijn buurman, 2 collega's.

Wat voor auto's hebben zij?

T5 (maar geen ervaring met de band), P911, M3, Corrado en S6.
Allen geen langzame auto's of slechte merken/modellen.

Maar hier op het forum las ik toch wat adviezen met een kanttekening en als je daar vervolgens weer op doorgaat in Google kun je zonder al te veel moeite nog wel meer negatief advies vinden (al vind je die dan ook weer over bovengenoemde modellen en gaan mensen natuurlijk makkelijker het internet op om te klagen dan om te jubelen).

Ben benieuwd, het geld brand in mijn zak dus was er al geheel op voorbereid.

Eugene


If it's not blown, it sucks...

RolandW

Een draadje wat begint in januari 2003 een verandering krijgt in januari 1970 :P en eindigt in januari '09 is voor mij net even wat te veel leesplezier, los daarvan ben ik op zoek naar een ervaring, dus iemand die ze heeft gereden voor een tijdje.

P.s. €175 p/s is te duur toch? (incl. alles)

nickk.

Ik zou het toch maar even doorlezen, zie je meteen dat Michelin ook niet de enige goede bandenfabrikant is. Leuke aanrader is bridgestone potenza re050A, maargoed, dat is een ander verhaal.

RolandW

Uiteindelijk had ik mijn keuze terug gebracht tot 3 merken (Bridgestone en Pirelli) en Michelin won het net (Michelin zag ik vaker bij de dealer er onder liggen).

nickk.

Ik zou zeggen, je hebt je afweging eigenlijk al gemaakt, test en probeer :eusa_whistle:

t5play

heb ook ps2 gehad, 225/45/17......perfect op het droge. op nat wat minder.

V70 classic

Banden is net als de auto een stukje emotie.
Voor mij is er maar 1 merk Michelin.
Dit omdat ik kies voor comfort boven sportiviteit.
En misschien zit het tussen de oren , het is een stukje emotie / gevoel .

In het duistere en onbezonne verleden was ik nogal ge*il op de pirrelli p serie.
elke 5 K rondom kaal  :eusa_whistle:  :eusa_whistle:
Maar een grip  ;D  ;D
Je hoorde de banden plakken op een warme dag  :eusa_wall:
Dus je moet in je beslissing ook meenemen wat je er mee wilt.

Comfort of met 100 de hoek om  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.