gewicht auto verschillend?

Gestart door rolvio, 29-01-2009 14:47:44

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

er wordt ook weleens een tikfout gemaakt bij het RDW,  heb ooit eens een feroza gehad op geel kenteken, met 1120 kg.
terwijl alle andere met geel kenteken minimaal 1220 kg zijn ......:)

Jan_D.

Zal wel in de gasinstallatie zitten; mijn R estate automaat weegt 1521 kg volgens het kenteken bewijs.

bupozaanstad

Citaat van: LPGLE op 31-01-2009 19:27:48
er wordt ook weleens een tikfout gemaakt bij het RDW,  heb ooit eens een feroza gehad op geel kenteken, met 1120 kg.
terwijl alle andere met geel kenteken minimaal 1220 kg zijn ......:)

Dan had je mazzel  ;D

Hans Duiven

Het klinkt waarschijnlijk super onnozel, maar is het ook mogelijk dat je stevig bezig bent geweest met een reducering van het gewicht van je auto middels allerlei aanpassingen, om de auto ter keuring aan te bieden bij de RDW en zodoende het gewicht op kenteken lager te kunnen krijgen?

Mijn V70 TDI zit namelijk maar 8! kilogram over de gewichtsgrens van 1550 kilogram

Hans (Geen flauwe geintje zoals helium in de banden o.i.d. a.u.b.)

jeroenh

Gewichtsbesparende maatregelen nemen kan wel, tot op zekere hoogte.
Het verwijderen van een reservewiel en krik gaat echter niet lukken, wordt niet door de RDW geaccepteerd.
Heb meerdere auto's (Volvo's) uit Canada, VS en Belgie gehaald, ze checken in ieder geval bij de RDW in Schiedam of er een reservewiel in de auto aanwezig is, en de tank zou ook half vol moeten zijn. (daar heb ik me verleden maand niet aan gehouden bij de import van een Ford Focus uit Belgie, maar daar werd bij de keuring niet moeilijk over gedaan).  Ik zou wel de dubbeldin radio eruit halen, en alle losse rotzooi.  Thuiskomer meenemen ipv fullsize resevewiel.  En stalen velgen ipv lichtmetaal (ja, wordt 'ie wel weer zwaarder van, maar de BPM is lager).  Soms kom je redelijk pietluttige keurmeesters en douaniers tegen, dan krijg je vermoeiende discussies over wel of geen ESP/ stability systeem op de auto, type uitvoeringen van de auto ten opzichte van het Nederlandse model (over alle extra opties proberen ze bij de douane een hoger BPM-bedrag te incasseren).  Maar het is voor mij ook een sport om de auto zo 'licht' mogelijk op Nederlands kenteken te krijgen (wat betreft gewicht en BPM).
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18