Nürburgring Nordschleife 2009

Gestart door R o b, 30-01-2009 08:13:35

Vorige topic - Volgende topic

Wibren

Citaat van: R o b op 29-04-2009 07:32:32
Gaat er komend weekend nog iemand?  ;)
Ik ga zondag die kant eens op  :)
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

JCviggen

Citaat van: Wibren V70RAWD op 29-04-2009 12:50:30

Als er een paar volvo's zijn wil ik wel komen kijken of coachen  :P (met de saab  :-X )
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

FrankvdAa

Zoals het er nu naar uitziet ga ik zondag ook... maar alleen kijken ;)
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

peteR_lpi

Citaat van: FrankvdAa op 29-04-2009 16:39:51

Zondag kom ik ook eens kijken,ga lang weekend naar de eifel.

R o b

Citaat van: peteR_lpi op 29-04-2009 21:28:51
Citaat van: FrankvdAa op 29-04-2009 16:39:51

Zondag kom ik ook eens kijken,ga lang weekend naar de eifel.

Zaterdag na de VLN probeer ik een rondje te draaien wanneer het niet te druk is....en zondag rond de middag maar eens kijken of we de baan op komen.

Tot dan!

Wibren

Ben vandaag samen met mijn broertje eens een keer naar de ring gegaan. Vanochtend om 8:15 vertrokken uit Assen. Totaal niet druk op de weg dus we waren er al tegen 11:45  :eusa_dance: Na 3 kwartier daar te hebben rondgelopen en ons vergaapt te hebben aan al die snelle BMW's, Audi's, Porsche's  :eusa_drool: etc etc kreeg ik een telefoontje van Jan dat hij op de parking stond met Rob. Dus die kant opgelopen en deze heren even gedag gezegd  ;D

Rob had net al drie één ronde gedaan samen met Jan en dat ging zo te merken erg goed, aangezien Rob nog behoorlijk stond te shaken van de adrenaline  :eusa_whistle: :eusa_whistle:  Aangezien het voor mij de eerste keer was vroeg Rob of ik mee wou voor een rondje  :eusa_dance: Dus binnen 5 minuten stonden we voor het poortje om de baan op te komen. Ik heb nog geprobeerd zo goed mogelijk op te letten maar je krijgt zoveel informatie tegelijkertijd tot je dat ik maar een of 2 dingen heb kunnen onthouden  :-[ :-[

Dus na een, voor mij, zeer indrukwekkend rondje stonden we al weer bij de uitgang. Rob moest meteen door naar zijn vriendin, dus ff een hand gegeven en weg was ie  ;D Toen had ik de bedoeling om te gaan rijden met m'n R. Dus kaartje gekocht en ja hoor, baan dicht  :-\

Besloten om maar met z'n 3en wat te gaan eten, en ook maar meteen de auto volgegooit met peut  Na een lekker bakkie Pommes mit mayo hoorden we al dat er weer gereden werd  :eusa_dance: dus die kant maar op gereden en dan sta je daar voor die poort  :eusa_shifty: Dus nu was er geen weg meer terug en begon ik aan mijn ringdoop. Gelukkig zat Jan naast me voor aanwijzingen  Met name wat betreft rempunten, moment van insturen en bochtverloop was ik heel erg blij dat Jan naast me zat  :eusa_clap: :eusa_clap: In een bocht ging ik er een beetje te enthousiast in, maar kon dat gelukkig corrigeeren  :angel:

Het ging allemaal te snel om alles te onthouden en te beschrijven, maar wat een super ervaring vandaag  :eusa_dance: Autotje deed het ook prima, onderstel, AP'tjes en het sperretje deden allemaal goed hun werk. Geen moment had ik het idee dat de auto mij de baas was. Wat mij wel opviel zijn de enorme hoogte verschillen op de baan  :o dat komt toch niet zo goed door op filmpjes  ;D

Ik heb zelf geen foto's gemaakt, maar zag genoeg camera's langs de baan dus er zal wel wat verschijnen op het net 

Dus, grote kans dat jullie mij daar vaker gaan zien  8) 8)

FrankvdAa

Citaat van: Wibren V70RAWD op 03-05-2009 21:06:19
Ik heb zelf geen foto's gemaakt, maar zag genoeg camera's langs de baan dus er zal wel wat verschijnen op het net 

't Was weer gezellig! ;)
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

JCviggen

Was leuk hoor   :D

Eerste rondje van Wibren was heel erg goed, niet zo vaak dat er iemand meteen 200 aantikt richting Schwedenkreuz het eerste rondje  ;D

1 rondje met Rob in de R meegereden, dat ging ook heel erg lekker.

Ik miste m'n T-5R wel heel erg hard moet ik zeggen  :-\ Maar goed, was best lol en met 25€ aan brandstof en pommes totaal een van de goedkopere trips  ;D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

peteR_lpi

Vandaag ook nog effe wezen kijken,was pas om 14U aanwezig.

Nog net de V70R denk van Wibren op de NS zien rijden(supermooie R die netjes op de baan lag).
Tegen 15U naar de parking aan de ingang gegaan waar ik meteen de  V70R en Jan zag staan,maar tegen dat de kinderen uit de auto waren zag ik ze beide nog net wegrijden.Verder nog een mooie 850R estate bs op de parking zien staan.(voor de rest nog een hoop mooi spul gezien)

Ik verheug me erop om de T-5R van Jan eens aan het werk te zien op de NS.

Was een fantastisch weekend.

R o b

Rob had net al twee ronden en derde ronde samen met Jan gedaan

Was weer erg leuk....! Hopelijk heb je wat gehad aan de lift met mij! Is meestal inderdaad nogal veel info in 1 keer! 200 kmh de eerste keer....toemaar!  :eusa_clap:

Dus, grote kans dat jullie mij daar vaker gaan zien  8) 8)

;D

Be aware for the addiction!  ;)

Directe link: http://www.racepicture.de/galerie/displayimage.php?album=277&pos=520

Vulk

Het ging allemaal te snel om alles te onthouden en te beschrijven, maar wat een super ervaring vandaag  :eusa_dance: Autotje deed het ook prima, onderstel, AP'tjes en het sperretje deden allemaal goed hun werk. Geen moment had ik het idee dat de auto mij de baas was. Wat mij wel opviel zijn de enorme hoogte verschillen op de baan  :o dat komt toch niet zo goed door op filmpjes  ;D

Mooi. :) Die hoogteverschillen zijn inderdaad enorm. Je wil niet weten hoe ik uit de wagen kwam nadat ik een rondje meegereden was met Emiel. ;D

R o b

R o b

Kort verslagje over afgelopen weekend:

Zaterdag 2 en zondag 3 mei stonden eigenlijk in het teken van genieten van de Eiffel (lees: de natuur en rust). En dat is qua rust voor 70% gelukt. Had met vriendin een huisje gehuurd in de buurt van de Ring maar met uiteraard de eis om er een paar uur tussen uit te mogen knijpen richting, juist ja, de Nordschleife.
Zaterdag hadden we 's ochtends nog wat familiebezoek die rond 11.00 uur wegwaren, en na het oppikken van de sleutel, ging het richting Duitsland.

Eenmaal aangekomen in Anschau ben ik rond 17.30 naar de baan gereden, en na 20 minuten door een prachtig landschap te zijn geblazen, kwam de NS in zicht. Het zou druk worden, want er was een VLN race geweest. En druk was het! Het gevoel was niet goed qua rijden en besloot dan ook, na het upgraden van de toegangspas met 4 rondjes, niet te gaan rijden. Er reden iets te veel ego's rond, in wat teveel "tupperware" wagens. Na wat pics gemaakt te hebben ben ik maar weer gegaan. De baan ging rond 19:15 dicht door een ongeluk en is geloof ik niet meer open geweest.

Drukte op zaterdagavond:

Was met de grijze omdat T-Gul in de lappenmand zit....verhaal volgt  :-X. Maar zaterdag kreeg ik een telefoontje binnen dat de boel al weer opgelapt was en dat de APK geen probleem meer moet zijn. Wordt weer ff slikken denk ik wanneer de rekening komt. Projectje "gare-bak-wissel voor een betere" ligt er dus weer een paar maanden uit.  :(

Zaterdagavond was een erg mooie avond, dus het was geen ramp om even de Eiffel op de terugrit te laten genieten van de TME pijp......wijntje in de tuin van het huisie deed daarna mijn ogen dicht zo rond 22.00 uur. Kun je nagaan....een zaterdag, waar zijn de tijden gebleven haha.

Zondagochtend besloten redelijk vroeg op te staan, en dit was maar goed ook. Mooie blaue lucht tussen 09.00 en 11.00 uur maar er kwamen donkere wolken aan! NEEEEEEE! Dus ontbijt als een gek naar binnen gegooid en direct vertrokken richting de NS. Eenmaal daar aangekomen en een paar kleine druppeltjes op de ruit onderweg verder, zag het weer er redelijk uit. Beetje heiig en af en toe een zonnetje. Niet slecht dus....oef dat viel mee, je weet in de Eiffel immers nooit.

Het was ook al redelijk druk dus besloten direct aan te sluiten (voor de rotonde stond al een lange rij). Maar binnen 10 min was ik op de baan.......het liep in eerste instantie best lekker al zeg ik het zelf. De standaard afgeveerde wagen hield zich goed en ook de banden. En het ging eigenlijk direct al best hard....merkte dat meer en meer bochten vanaf het begin van de NS er langzaam in beginnen te slijten. Al snel kwamen er ook wat grote jongens mij voorbij maar het aanhaken ging vrij goed.....zodat ik hun lijnen kon volgen. Al gauw ging ik ook enkele wagens voorbij die ik al ruim van te voren zag.....wat? Ehm, ik haal die in....nahh, kan niet....maar toch ja! Het was best druk op de baan maar kon mijn eigen snelheid goed rijden, en die begint gelukkig steeds hoger te liggen. De wagen liep erg lekker, en de positieve schrik te boven gekomen dat ik de 1e ronde al meer dan 7 wagens had ingehaald, die in mij ogen best ok over de baan gingen, besloot ik direct een 2e ronde erachter aan te plakken.

Na het rode "Audi" bord de wagen uit laten rollen in een vrij lage versnelling om de olie wat te koelen, sloot ik links aan voor het 2e rondje. Het gevoel was goed, de wagen draaide goed. Had wat water meegenomen dus dat snel naar binnen gemikt. Maar de wachttijd was net lang genoeg om ff tt rust te komen. De 2e ronde kon beginnen. Dit was een beetje het zelfde verhaal, maar met wat meer durf in de benen ging het voor mijn gevoel goed hard. Heb me vooral geconcentreerd op de lange stukken om daar eens wat harder te gaan. De baanherkenning tot aan Hohe Acht is er al redelijk....de stukken daarna (dus vanaf de helft) is er alleen herkenning als je al in de bocht zit en rond Brunnchen lukt het redelijk. Er valt nog veel te halen in de bochten aan het einde van de baan.....hier gaan we het weekend van 16 mei maar eens op focussen.

Na het 2e rondje de wagen weer goed uit laten lopen, maar de boel zal wel goed heet zijn geweest incl mezelf.....maar toch besloten niet van de baan te gaan. Het was nog veel te druk......het 3e rondje kwam eraan. Inmiddels voor het 2e rondje Jan een sms'je gestuurd of ie al was aangekomen. Kreeg precies voor het 3e rondje een sms terug dat ie op de parkeerplaats stond. Na een kort belletje en een vraag aan een baanofficial, mocht ie in de wagen springen op de baan! erg netjes van die lui. Fijn om ff met Jan het laatste rondje te draaien en met zijn aanwijzingen weer wat wijzer te worden. Rondje liep erg lekker. Op het einde, bij de lange bochten, nog ff flink balen. Een nederlander, in een kitcar of "weetikveel" Lotus, wilde niet op zij gaan......beetje jammer, maar goed, we rijden allemaal wel eens in de weg. Wilde precies eens de snelheid wat ophogen in die bochten, dat liep lekker in de soep dus. Gevoel was toch wel redelijk goed.

Do we need Eibachs!?

De wagen na een afkoelritje daarna op de parkeerplaats gezet.....en wat water naar binnen gegooid. Inmiddels was Wibren ook aangekomen en Frank zagen we ook bij de uitgang staan! Nog dank voor de foto Frank!  :eusa_clap:

Het 4e en laatste rondje die dag met Wibren rond gereden. Had wat flashbacks met mezelf. De ritten samen met Johann in 2007 en met Lars (begin 2008) deden me hier aan denken. Als bijrijder maakte dat toen redelijk indruk en al de info die je ter oren komt kun je maar deels opnemen en gaan het ene oor in en het andere weer uit haha! Zo ging het Wibren ook. Las dat ie in z'n V70 daarna een redelijk lekker rondje had samen met Jan   :D 

Moest na het rondje met Wibren snel richting het huisje dus vertrok zo rond de klok van 14.00 uur weer.

Op naar het weekend van 16 en 17 mei, laten we hopen dat het weer goed is! 

Wibren

Zijn er nog mensen die het weekend van 30/31 mei die kant op gaan  :)

jeremy7o2

Citaat van: Turbobiker op 29-04-2009 08:43:01
Citaat van: rovelra op 28-04-2009 20:06:55
En toch heeft ie alles uitgekeerd gekregen en niks per direct  hoeven te betalen!!!!

Ik zeg ook niet dat ze niet uitkeren, maar mede door dit soort gevallen hebben inmiddels veel nederlandse verzekeringsmaatschappijen die regels hebben opgesteld. Niet allemaal, maar kijk het dus even na!

Citaat van: FrankM op 28-04-2009 21:31:39
Kan je daar eigenlijk wel als beginner rijden.
lijkt me best wel "eng" met al die racers om je heen.

Groeten

Rijden heel veel beginners en 'racers' zijn oficieel niet toe gelaten. Rijden wel ene hele hoop mensen hard. Maar je moet je dus aan de verkeersregels houden, dus niet rechts inhalen bijvoorbeeld. Achteropkomend verkeer is zo altijd fout.

Enige fout die je als beginner kan maken is te hard gaan. Je rijdt op een circuit, dus je wilt hard gaan, maar dit circuit is te onoverzichtelijk. Hierdoor kijkt een beginner nooit meer in zijn spiegels. En ja, dat kan zeer gevaarlijke situaties uitlokken...

I spent my first 10 laps at the Ring being overtaken by everyone except the tow-truck.  Learning to look at the mirrors as often as the road ahead and just learning the general string of turns... do it in groups.  Whenever I would go, I would treat the first lap like a 'refresher' lap and then start to build speed through the day, especially if I had made changes to the car since the last time.  At my last trip, I had installed strut bars on the front and rear and WOW.. the car suddenly started to turn out from the back.  It went from understeer to oversteer. That made it a neat learning trick.  Every day out you learn something new, learn how to move better through some turns, stay at a stable speed through others.

I hope that my contract gets renewed so I can buy another track car and get out there again.. it's just a blast.