Nürburgring Nordschleife 2009

Gestart door R o b, 30-01-2009 08:13:35

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Zo, ben weer thuis en de foto's zijn online..

Was een mooi dagje vandaag. Wat is er allemaal gedaan...

Vanmorgen om 10 vertrokken om rond 11 uur Asing (maatje van me) en een collega van hem (it NERD  :eusa_wall: ) te treffen langs de duitse 1. Toen ik daar aankwam maar eens smsje gestuurd, zij stonden nog bij venlo in de file. Dus besloten alleen door te rijden richting de ring. Had van tevoren al contact gehad met Turbobiker en R o b.

Rond 11.40 aangekomen op de ring en kunnen parkeren op het veldje vlakbij de rotonde. En tijd om ontbijt te gaan halen. Na eerst in de rij gestaan te hebben en tot de conclusie te komen dat je nergens meer cash kan afrekenen een kaartje gehaald en daarmee opnieuw richting bar gegaan. Na weer tot de zeer onvriendelijke (en helaas meestal ook zeer onaantrekkelijke) serveersters doorgedrongen te zijn uiteindelijk maar ontbeten met een goede hamburger en patat. Net toen ik klaar was met eten kreeg ik een sms van Turbobiker waar ik was en of ik nog kwam, dus vrij snel geregeld dat we samen met Eugene en vriendin voor de bar op het terras aan de koffie zaten. Toen ik aankwam was de baan gesloten, tijdens mijn ontbijt nog kort open geweest en inmiddels weer gesloten. Tijdens de koffie ook een aantal heren van het 40 forum ontmoet. Was leuk om kennis te maken. Halverwege de koffie ging de baan ineens weer open, en gingen TB en een van de 40 rijders een ronde doen, de 40 stond er blijkbaar goed voor om snel de baan op te kunnen.

In de tussentijd waren Asing en collega Arthur aangekomen. Wij besloten een rondje te gaan doen met de lease mazda 3 van Asing. Was een mooi inkomertje, en wat een dweil blijft die auto. Na die ronde was het tijd om de belofte aan Arthur (en de reden dat ie mee was) in te lossen, ik zou een ronde rijden in zijn 206 GTi. Dus dat ding opgehaald 4 jaar oud, 77000 km op de klok en aan alle kanten verrot  :eusa_doh: en op naar de start. Dit was mijn eerste ronde na 4 jaar niet zelf op de ring gereden te hebben. Mijn insteek was dus ook rustig aan en genieten, oftewel rijden op zicht. Lang geleden maar het voelde meteen goed en vertrouwd aan. Rondje was leuk, Arthur merkte wat er mogelijk was met zijn autootje, en ik heb lol gehad. Makkelijk te sturen dingetjes blijven die GTi-tjes.

Teruggekomen was de ring weer dicht, dus was het weer tijd voor wat koffie en wat gesprekjes. Wederom erg gezellig. Toen ik mijn auto ging halen stond er ineens wat bekends bij Rob was er dus ook weer.

en vanaf de andere kant

En op weg naar de poortjes. Dit heeft me ongeveer 20 minuten gekost, viel nog wel mee dus zo vlak na een lange sluiting.

Omdat het voor mij de eerste keer was met deze auto, en ik ondanks dat ik nu zo'n 20 000 km rond rij met dit onderstel had ik het nog nooit echt kunnen testen. Het was dus weer een ronde genieten en niet te idioot doen. Wederom ongeveer 11.40 over gereden. Zat nog even achter een ambulance met zwaailichten aan.. En twijfelde of ik erlangs mocht gaan of niet. Zodra er een aantal snellere auto's achterop kwamen en erlangs doken er zelf ook langs gegaan en weer verder.. De reden? Een Audi S4 sedan in de vangrail met de kap open en een totaal vernielde motor. De zoveelste van die dag. Voor mijn gevoel was de motor achterop de Audi geklapt, gezien de achterruit van de audi kapot was. Beiden werden afgevoerd op een sleepwagen. Zelf heb ik mijn rondje afgemaakt en meteen links op de baan blijven staan om na de sluiting niet weer in de file te komen om de baan weer op te komen.

Hier kwamen de sleepwagens langs:

Tijdens het wachten de olie gepeild, en maar 0,2 liter erbij gegooid. Kwaad kon het toch niet want had voor vertrek hem halverwege de peilstok staan, en mocht ie zwaar meer verbruiken op de ring dan bij normaal verkeer zou het alleen maar beter zijn.

Goed, de baan ging weer open, en op voor ronde 2. Na een km of 2 die ronde in vonden we 2 motorrijders die plat waren gegaan in de bocht. Waren niet heel vriendelijk tegen elkaar, maargoed, verder gereden en genoten van de ronde. De volvo hield zich goed, ondanks de 511.910 km waarmee ik de ronde begon.

Toen ik klaar was met de ronde was de baan weer gesloten, dus zijn we nog even richting brunnchen en weer terug gereden. Daarna de volvo geparkeerd naast de SU-TB 425.

Wel merk ik dat ik vooral op de stijgende stukken gewoon een pak vermogen tekort kom, op een aantal stukken blijft ie ondanks plankgas in 4 ergens tussen de 140 en de 160 hangen terwijl je qua wegligging veel harder zou kunnen rijden. Maar dat is misschien ook wel zo goed voor de remmetjes, kunnen die ook even koelen.

De 2 ronden met de volvo zijn op GPS gelogd, daarvan krijg ik vanavond de logs/plaatjes. Die zal ik morgen wel posten. Ook is de 2e ronde gefilmd, is al op youtube gezet, maar duurt nog effe voor ie beschikbaar is. 2e was ergens tussen de 11.30 en 12 minuten totaal tijd, 1e 11.50 als ik me niet vergis. Lekker stabiel dus. Topsnelheid was in de eerste ronde met de volvo 176.3 lm/h en in de 2e ronde 175.9 km/h.

Na een wederom best lange sluiting van de baan ging hij weer open en ging Asing de mazda halen om nog een laatste rondje te doen. Ik kwam Rob nog tegen, die ook nog een ronde ging doen, maar eerst moest gaan tanken. Na lang wachten kwam Rob eerst langs, en toen zag ik TB weer. Nog even gesproken over de rondjes, tot Eugene langskwam, en TB bij Eugene instapte. Toen ben ik met Eugene zijn vriendin gaan babbelen. Toen Asing eindelijk aankwam haar uitgenodigd om met ons mee het rondje te rijden.

Gezellig babbelend vertrokken, maar Asing had wat moeite zich te concentreren tussen dat gekeuvel dus ben ik met Asing mee gaan kijken en hem gaan helpen met het zoeken van rempunten etc. Asing is aan een oog blind, en heeft dus wat moeite met het zien van diepte, dus dat was ook niet zo verwonderlijk dat hij daar wat hulp bij wilde.

Na de ronde zwabberen met de mazda de vriendin van Eugene weer bij het restaurant eruit gezet, en na het ophalen van de peugeot en de volvo richting pistenklaus gereden voor een goede pizza en een biertje. Op weg naar huis nog even wat stevig gas gegeven, en de volvo doet nog best mee.

Op het klokje 230 km/h op benzine en net iets voorbij de 220 km/h op lpg.

Het was weer een mooi dagje! Gaat vaker gebeuren!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

onnaj

Wat loopt die GLT van jouw toch hard Freek! Hoe meer kilometer op de klok hoe harder geloof ik :)

Wel een mooi verhaal...heb ook weer eens zin daar te gaan kijken!

UserID6342

Leuk verhaal Freek en idd wat loopt dat ding hard van je.

Emiel

Citaat van: Freakybaby op 16-05-2009 23:56:07
Na de ronde zwabberen met de vriendin van Eugene

:eusa_eh:

Goed verslag Freek.

Wibren

Kreeg van Jan een sms dat die de drijfstangen nu krom heeft na 1 ronde te hebben gereden  :-\
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Vulk

Ai dat is wel minder fijn nieuws. :(

Freakybaby

Oei.. Balen van de drijfstangen van Jan

Eugene was er zogezegd ook.. Zat tussen de foto's van Asing.

Filmpje op youtube zetten lukt niet omdat het langer dan 10 minuten duur  >:(

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Citaat van: Freakybaby op 17-05-2009 20:23:39

http://img.photobucket.com/albums/v513/freaky626/P1000063.jpg

Waar is Silversand eigenlijk gebleven?  :eusa_think:

fearless

Citaat van: elianmars op 17-05-2009 21:54:07
Citaat van: Freakybaby op 17-05-2009 20:23:39

http://img.photobucket.com/albums/v513/freaky626/P1000063.jpg

Waar is Silversand eigenlijk gebleven?  :eusa_think:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,32732.0.html

Terug kopen ??   :eusa_shifty:

)()()sT

Silversand staat nog op zijn plekje ;D
Balen Jan!

Freakybaby

Ring bilder heeft de foto's online.. Komen ze (zaterdag)

TBiker

Freek

Een engelsman

R o b driemaal

Eugene & TB

Turbobiker

Mmm, Freek wel gesproken, maar helaas niet aan meerijden toe gekomen. Baan was wel veel dicht, gelukkig vooral brommers (wanneer leren die het nu eens af...) zonder persoonlijke schade.

Wie is die duitser op de eerste foto die bij die Speedster binnen door gaat?
De Tussenpaus

Freakybaby

Citaat van: Turbobiker op 18-05-2009 10:21:40
Mmm, Freek wel gesproken, maar helaas niet aan meerijden toe gekomen. Baan was wel veel dicht, gelukkig vooral brommers (wanneer leren die het nu eens af...) zonder persoonlijke schade.

Meerijden idd niet gelukt, bleef op de baan staan tussen mijn rondjes in om niet weer in de rij te moeten staan daarna.

Die duitser is een zwarte..

)()()sT

Best mooi, zo'n verlaagde alter 1  :eusa_dance:

Citaat van: Freakybaby op 18-05-2009 10:23:54
Die duitser is een zwarte..

;D

Laserblue

Citaat van: Turbobiker op 18-05-2009 10:21:40

zo kun je het ook bekijken ja  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*