Welk model accu van Volvo moet ik kopen? [SPOED]

Gestart door Lampje, 31-01-2009 15:24:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lampje

Ik heb een imitatieaccu in mijn roffel liggen en nu lijkt hij door de vorst de geest te geven.

Hij is mooi diepontladen geweest eergisteren, toen ik mijn binnenlampen aan had laten staan gedurende de nacht, maar hij lijkt aan de 'groene verklikker' te zien de geest te gaan geven. Verklikker blijft zwart, ondanks meerdere uren rijden. Normaal staat deze verklikker op groen, óók als het koud is.

Omdat dit mijn woon-werkvervoer is denk ik er toch aan om vanmiddag maar even bij de Volvo-garage een nieuwe accu te halen.

Verkoop heeft de sleutel van het magazijn, maar kan niet achterhalen welk type accu er precies in moet.

Wie weet welk model er in een 2.3T5 van 1994 moet?

Hellup!!! :laugh:

rifwachter

volvo accu is 12V 60ah 520A

bestel nr. 30772209
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Lampje


bupozaanstad

Volvo accu's bestaan niet, zijn Varta accu's met een Volvo sticker.

Lampje

Citaat van: bupozaanstad op 31-01-2009 16:09:47
Volvo accu's bestaan niet, zijn Varta accu's met een Volvo sticker.

Ze zijn goedkoper dan Varta accu's?

-D©©©L-

Ongeveer gelijk. Soms goedkoper.
Een 70 Ah (diesel) accu past overigens ook.

Lampje

Ik heb 'm ;D

Hij staat nu te laden in de garage. Morgen even inbouwen...

Ludo

Citaat van: bupozaanstad op 31-01-2009 16:09:47
Volvo accu's bestaan niet, zijn Varta accu's met een Volvo sticker.

waar zie je dat aan?.

bupozaanstad

Citaat van: Lampje op 31-01-2009 19:35:54
Ik heb 'm ;D

Hij staat nu te laden in de garage. Morgen even inbouwen...

Laden??? Tegenwoordig is het toch plaatsen en rijden met een nieuwe accu???

bupozaanstad

#9
Citaat van: Ludo op 31-01-2009 19:40:49
Citaat van: bupozaanstad op 31-01-2009 16:09:47
Volvo accu's bestaan niet, zijn Varta accu's met een Volvo sticker.

waar zie je dat aan?.

Zien niet maar als een werkplaats chef me weet te vertellen dat de Volvo accu's geleverd worden door Varta dan geloof ik hem, zeker als die persoon een goede bekende is.

Lampje

Man achter de receptie zei dat hij half geladen was. Aangesloten op de acculader bleek dit te kloppen.

Zal vast wel genoeg geweest zijn om hem te starten, maar als het een kippenendje is dan staat hij weer onvoldoende geladen bloot aan de vorst.


bupozaanstad

Ja zal idd half geladen zijn en genoeg power hebben om te starten maar met een nieuwe accu moet het een genot zijn om te rijden dus ................  ;D
Dynamo laad hem beter dan een acculader hoor :eusa_dance:

Lampje

Gemiddeld verliest een loodaccu die niet meer wordt opgeladen ongeveer 1% van zijn vermogen per dag wat alleen maar meer wordt wanneer er nog accessoires als een klokje of een alarmsysteem actief zijn. En een accu die helemaal wordt leeg getrokken krijgt sulfideaanslag op de platen waardoor een soort kortsluiting ontstaat en de accu niet meer oplaadt. Die kan je dus weggooien.  :eusa_wall:

NIEUWE ACCU?
Een accu die na het afvullen meteen in een motor wordt geplaatst, heeft een kortere levensduur dan een accu die eerst 2 tot 4uur aan een druppellader heeft gehangen. Een accu die is afgevuld, heeft ongeveer 80% van zijn capaciteit Ga je die niet langzaam laden dan werkt dat als een geheugen. De accu zal nooit meer zijn volledige capaciteit kunnen halen. Het beste is om een nieuwe accu met een zeer lage laadstroom te Iaden.  Laat daarna de accu nog eens 2 uur staan voor je hem plaatst.

Bron: Riczun.nl

innocenti

Citaat van: -D©©©L- op 31-01-2009 19:28:49
Ongeveer gelijk. Soms goedkoper.
Een 70 Ah (diesel) accu past overigens ook.
En geeft dus meer reserve bij dit koude weer.

bupozaanstad

Ben het absoluut niet met Riczun.nl eens. Ging op met de oudere accu's maar zeker niet met de hedendaags geleverde types.