krukaspoeli

Gestart door pcdaaf, 01-02-2009 01:19:06

Vorige topic - Volgende topic

pcdaaf

Ik zou eerlijk gezegd helemaal niet zo lang wachten met het vervangen van je trillingsdemper. Mijn distributie was eigenlijk nog niet eens zo lang geleden vervangen toen ik problemen kreeg met een kapotte trillingsdemper (50000 km oud). Tot voor het moment van problemen, niets gemerkt van een kapotte trillingsdemper, behalve de dag ervoor. Opflikkerende lampjes in het dashboard alszijnde er iets zou zijn met bijv airbag, handrem ed.
Tot de avond dat het misging: veel rubberstank en een motorgeluid die totaal niet klopte. ANWB erbij en dacht dat het de distributie was.
Na alles gedemonteerd bleek de trillngsdemper kapot verbrand en gesmolten rubber zat overal, ook de distributie zat helemaal onder en de riem voelde aan als "zemen" riem. Ik kon alles vervangen ondanks dat ik nog maar 50000 km met mn vervangen distributie riem gereden had.
Dus pas op dat je straks niet weer de distributie weer moet vervangen.
Succes ermee; zelf heb ik bij de dealer de trillingsdemper aangeschaft. Wel duur inderdaad, volgens mij staat in dit item ook nog een franse site waar je goedkoper uit kan zijn. Omdat het toendertijd in mijn blok een stinkend en vies zooitje was en ik weer snel de weg op moest, heb ik bij aanschaf voor de dealer en daarmee een stukje zekerheid gekozen, wist ik tenminste zeker dat ik de goede trillingsdemper had.
Groeten Ewald

ebl

Wat is het type (order nummer)nummer voor de audi trillingsdemper en wat betaal je gemiddeld hier voor.?  Ik moet 1 dezer dagen hem vervangen.

In God we Trust. In Volvo we Drive...

pcdaaf

Wel bij de Volvo besteld zoals ik eerder schreef, hws duurder dan bij de Audi las ik later op dit forum.

Besteld bij Volvo trillingsdemper = onderdeel nr 8627933  prijs € 280, -- excl BTW
Besteld bij Volvo centrale rekbout = onderdeel nr 9186595 prijs € 11,10 excl BTW
Besteld bij Volvo 4 x inbus montage bout = onderdeel nr 959223 €  1,80 excl BTW

Heb je in ieder geval een richtprijs van wat het zeker kan kosten. Ik hoop voor je dat je ergens goedkoper uit kunt zijn, want ik vind het ook veel geld hoor voor zo'n trillingsdemper, maar in mijn geval had ik weinig tijd om rond te zoeken, moest snel de weg weer op ivm mijn werk + het feit dat ik zeker wilde zijn het goede onderdeel te hebben.

Succes en groeten Ewald

ebl

Thnx, ik ga nog wel even verder op zoektocht. Momenteel rijd ik er nog wel mee rond maar moet binnenkort 2x naar Italie op en neer  ;D en wil voor die tijd hem toch wel even vervangen.

Ben al eens eerder gestrand en heb geen zin om halverwege dit weer mee te maken. :eusa_snooty:

In God we Trust. In Volvo we Drive...

bupozaanstad

Citaat van: ebl op 16-07-2009 19:36:45
Thnx, ik ga nog wel even verder op zoektocht. Momenteel rijd ik er nog wel mee rond maar moet binnenkort 2x naar Italie op en neer  ;D en wil voor die tijd hem toch wel even vervangen.

Ben al eens eerder gestrand en heb geen zin om halverwege dit weer mee te maken. :eusa_snooty:

Denk er wel aan dat door een onbalans in je trillingdemper ook je distributie riem kan breken en dan ben je verder van huis en een pak meer geld kwijt. Als ik zou weten dat de trillingdemper scheuren zou hebben dan ging ik er de weg niet meer mee op. Mijn roetbak is me heilig ;D

pcdaaf

je hebt gelijk, ik zou het ook niet durven om er nog mee te rijden. Als bij mijn distributie wissel een scheur(tje) in het trillingsdemper zit verwissel ik deze gelijk. Ik twijfel daar geen moment over, ik weet wat voor een trammalant je ervan kan krijgen.

Jupie

Ha, even een vraagje, hoe klinkt het als dit stuk is/gaat? Mijn V70 TDI 1998 had namelijk een tijdlang soms wel soms niet een vreselijke 'fluit' en soms trillen alsof het een opstijgend vliegtuig was. En sinds gisteren start ie niet meer... :( Maakt wel veel kabaal alsof ie wil starten maar helaas.. Zal hier zo ook even een topic over openen... Vrees namelijk dat de garage me straks misschien iets vreselijks gaat aanpraten wat heeeeeeeeel veel geld gaat kosten.. Thanks alvast! Groeten

pimsam

Heeft iemand ervaring met de goedkopere niet-originele trillingsdempers. Goedkoop is vaak duurkoop (bijv de draagarmen zijn imitatie vaak na korte tijd weer kapot) en aangezien de trillingsdemper een meer kritisch onderdeel is kunnen de gevolgen heel duur uitvallen.

bupozaanstad

Ik zou in verband met garantie de distributie en aanverwante zaken ALTIJD door de dealer laten doen.

franknadine

trillingsdemper zelf prima te doen....met een hoop mankracht. . .  8)

pimsam

CiteerGeplaatst door: franknadine  geplaatst op: Vandaag om 18:16 
Voeg citaat toe 
trillingsdemper zelf prima te doen....met een hoop mankracht. . .   

Hoe hou je de krukas dan tegen?

Pentaforce

Daar heb je dan weer een "special tool" voor nodig.
Dat heb ik gemaakt vaan een stukje metalen pijp.
Het uiteinde moet in het hart van de trillingsdemper/krukaspoulie vallen.
Aan de andere kant een stuk ijzer gelast wat tegen de bevestiging van de draagarm rust.
Door het stuk pijp heen kun je met een dop en verlengstuk de dikke bout los dan wel vast draaien. Vast als in "de motor breekt nog net niet uit de auto."
(180Nm + 90 graden.)

swoo

trillingdemper kost op ebay .de 100 euro en bij de dealer in duitsland 170 euro

gr martin

rudie

het vastdraaien moet volgens mij met 160 newtonmeter en 180 graden. heb het al te vaak gedaan bij de mijne.

mrc.schmidt@chello.nl

Heren,
Mijn distributie incl alle riemen etc is recent vervangen. Mijn 2.5D trilt niet tijdens rijden maar flink bij aan/uit zetten. Iemand idee wat dat kan zijn? Of hoort het er gewoon bij?
Marc