krukaspoeli

Gestart door pcdaaf, 01-02-2009 01:19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pcdaaf

Hallo,
Ik heb een vraag:
Afgelopen week bleek mijn krukas poeli (trillingsdemper) helmaal naar z'n mallemoer te zijn. Rubberen kern gescheurd, gebroken en alle troep gesmolten en verbrand. Alles vervangen, distributie zat ook helemaal onder de rubber troep, spanrollen, multi riem ed. Na alles vervangen loopt de motor weer als vanouds.
Zo'n krukaspoeli is een behoorlijk duur onderdeel en ook de dealer eens nagevraagd of ze vaak kapot kunnen gaan. Antwoord was dat ze het wel vaker gezien hadden en dat je ze moet controleren, zo nodig ook moet vervangen, rond de 150.000 km. Wie heeft hier ervaring mee en is het waar dat je ze om de 150.000 km moet vervangen.
Groeten
Ewald.

thuur

Ik heb het wel vaker gelezen hier.


Gr ;)

Jeroentjuh

Komt idd vaker voor...

-D©©©L-

En niet alleen bij de 850/x70 diesels.

TOHCIM

1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

bupozaanstad

Krukaspoelie kost bij Nordicar 279 euro ex BTW en wordt bij elke distri wissel gecontroleerd en indien nodig vervangen. Bij mij was het nog steeds de eerste die er opzat en was dus 4 ton meegegaan. Ik schrok ook best van de prijs.

mevita


TOHCIM

1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

Herminator

De poelie van audi is exact dezelfde maar wel een stuk goedkoper.

rudie

Ik heb mijn versleten trillingsdemper vervangen door eentje, bestemd voor een VW transporter.
Als het rubber van de demper kapot is zie je bij draaiende motor duidelijk een behoorlijke onballans in het ding.

volvofred

Mijne is ook vervangen bij 350000, kwam naar voren bij vervanging distr. etc. koste €90 ex.

Motor loopt welweer enorm soepel en stil.

ebl

Na het vervangen van mijn distributie + multiriem + dieselpompriem ,spanners en meelooprollen, bleek dat mijn trillingsdemper redelijk gescheurd was.  Nou rijd die nog prima maar heb wel wat getril tijdens het rijden. kan dit veroorzaakt worden door de defecte (lees minder goede) trilligndemper?

Ik wil op korte termijn deze zowieso gaan vervangen maar ben even aan het rondkijken waar ik tegen een gunstige prijs dit onderdeel kan krijgen.

Er word geroepen vw, audi , orgineel, imitatie. waar kan ik volgend jullie het best terrecht?
Zit er uberhaupt nog kwaliteits verschil in?

De rest van de onderdelen heb ik bij volvo smitz uit Düren gehaald.

In God we Trust. In Volvo we Drive...

Quota

getril tijdens het rijden... Neemt het toe of af met het toerental (ook als je stilstaat)? Anders kan het ook aan de stabilisatorstang liggen, die geeft al snel onbalans in de voortrein als daar wat speling opzit.

ebl

stabilisatorstang zelf of bedoel je de 2 stangen die links en rechts de stabilisator stang verbinden met de veerpoot? deze 2 stangen zijn inderdaad ook af en aan vervanging toe.

dit neemt niet weg dat de trillingsdemper ook enkele scheuren heeft en dus vervangen dient te worden. moet ik hiervoor bij audi zijn zoja heeft iemand het onderdeelnummer of kan ik beter ergens anders hier voor terrecht?

In God we Trust. In Volvo we Drive...

UserID6342

Citaat van: Quota op 13-07-2009 18:55:48
getril tijdens het rijden... Neemt het toe of af met het toerental (ook als je stilstaat)? Anders kan het ook aan de stabilisatorstang liggen, die geeft al snel onbalans in de voortrein als daar wat speling opzit.
Interessant, verklaar u nader.  Waar kan die speling dan ontstaan, die stang zit opgesloten in 2 rubberen bussen op het subframe en als de endlinks in orde zijn, hoe dan ?  Ben hier wel heel nieuwsgierig na.