Xenon ingebouwd, kapot lampje licht op

Gestart door mevita, 11-03-2009 18:07:44

Vorige topic - Volgende topic

Roffel-Patje

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn alter 1. Standaard H4 vervangen door bi-xenon. heeft idd een aansluiting aan 1 kant, wordt alleen gebruikt om het relais te sturen, zodat tijdens het overschakelen van dimlicht naar grootlicht niet onnodig je lampen uit- en weer aangaan.

Mocht iemand de oplossing voor het lamp-defect-lampje hebben: ik zou het ook graag willen weten....

haasje

I*k heb nog wat andere schema's gevonden:

dit zoals het nu aangesloten zit:

dit is hoe het eigenlijk zou moeten:

of als optie 1 en dan een extra weerstand om de 2de lampaansluiting te ballasten

UserID6342

Citaat van: Roffel-Patje op 11-03-2009 23:01:40
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn alter 1. Standaard H4 vervangen door bi-xenon. heeft idd een aansluiting aan 1 kant, wordt alleen gebruikt om het relais te sturen, zodat tijdens het overschakelen van dimlicht naar grootlicht niet onnodig je lampen uit- en weer aangaan.

Mocht iemand de oplossing voor het lamp-defect-lampje hebben: ik zou het ook graag willen weten....
Wacht ff, gaat dimlicht uit dan bij die setjes als je het omschakelt naar grootlicht ?  grootlicht dient er toch bij te komen ipv apart ?  althans dat is bij een normale H4 wel het geval en gelukkig ook bij dat setje wat ik laatst heb ingebouwd bij mijn zus der auto en dat was dus een setje met 2 aansluitpunten voor iedere kant 1.

haasje

Bij H4 gaat dimlicht altijd uit indien grootlicht aangaat (warmte)

Er zijn ook H4 sets te koop die xenon dimlicht en halogeen grootlicht hebben (H4-1) Deze worden vaak wel op de "normale" manier aangesloten

UserID6342

Citaat van: haasje op 11-03-2009 23:40:23
Ik heb nog wat andere schema's gevonden:
dit is hoe het eigenlijk zou moeten:
http://www.addforum.nl/hosting/h4bi2.JPG
Psies en dat setje bedoelde ik dus ook bij dat setje bij mijn zus der Laguna, werkt overigens perfect hoor.  En die eerste afbeelding lijkt me niet handig, moet je er weer een weerstand ergens aan gaan knopen die ook weer bloedheet word...

mevita

Wat zou er gebeuren als ik drie draadjes van de aangesloten driepoot doorverbind naar de andere losse driepoot

gr mevita

haasje

Je set gebruikt het vermogen niet van de koplampaansluiting, maar rechtstreeks van de accu. Je lampaansluiting is alleen een schakeldraad. Er wordt dus zo goed als geen vermogen opgenomen uit de lampconnector. Hierdoor zou je als je de connectoren zou doorverbinden (wat overgens geen goed idee is) waarschijnlijk nog niet genoeg vermogen opnemen om de melder uit te krijgen.

mevita

Weet iemd dan hier hoe groot het weerstandje moet zijn voor de lege driepoot of een andere oplossing misschien,
er zijn zie ik verscheidene mensen die hier een probleem mee hebben, kan ik misschien ergens zekering of kabeltje loshalen, zodat lampje niet meer oplicht en ja ik weet dat ik als er niets anders opzit maar eens met mooi weer m,n dashboard openmaak om het lampje eruit te halen,

gr mevita

JorritV70

Het is erg mooi om  te hebben tot dat een lamp het begeeft en je een nieuwe lamp nodig hebt. Hij staat bij de lokale auto onderdelen shop al bijna 1,5 week in bestelling niet echt fijn als hij het begeven heeft.  :eusa_wall: Nauw moet ik er wel bij zeggen dat ik het liefste een originele Pilot er in heb. 8)

Daarnaast zijn ze erg prijzig, vanaf de 30,- per stuk tot 67,50 per stuk en dat zeggen ze dan ze langer mee gaan nou hij heeft er een jaar (40 dkm) in gezeten dat hielden mijn halogeen lampen ook makkelijk uit. Maar je moet iets voor optische tunning, en rij plezier. :eusa_snooty:

GRoet Jorrit

mevita

Citaat van: JorritV70 op 12-03-2009 21:06:21
Het is erg mooi om  te hebben tot dat een lamp het begeeft en je een nieuwe lamp nodig hebt. Hij staat bij de lokale auto onderdelen shop al bijna 1,5 week in bestelling niet echt fijn als hij het begeven heeft.  :eusa_wall: Nauw moet ik er wel bij zeggen dat ik het liefste een originele Pilot er in heb. 8)

Daarnaast zijn ze erg prijzig, vanaf de 30,- per stuk tot 67,50 per stuk en dat zeggen ze dan ze langer mee gaan nou hij heeft er een jaar (40 dkm) in gezeten dat hielden mijn halogeen lampen ook makkelijk uit. Maar je moet iets voor optische tunning, en rij plezier. :eusa_snooty:

GRoet Jorrit
Heb je dan geen garantie meer erop, volgens mij heeft Pilot toch 2 jaar garantie en sowieso moet zo,n lamp toch een aantal jaren meegaan

gr mevita

JorritV70

Volgens mij niet op de lampen.

Groet Jorrit