Xenon ingebouwd, kapot lampje licht op

Gestart door mevita, 11-03-2009 18:07:44

Vorige topic - Volgende topic

mevita

Heb een heel mooi bi-xenon set ingebouwd ,maar het defect lampje in de tellerklok blijft branden
De set is aangesloten werkt perfect maar 1 driepootstekker van de koplamp  was erbij overbodig, ik vermoed dat daardoor de boordcomputer" lampje kapot" aangeeft. Kan ik met deze stekker wat zodat de bc denkt dat hij aangesloten is.
Hoe los ik dit het beste op?

gr mevita

Jeroentjuh

Je originele lampen zijn 55watt, xenon is maar iets van 35watt, er wordt dus minder stroom afgenomen waardoor de auto denkt dat er een lamp defect is. Een oplossing is iets met een weerstand ertussen zetten.....

haasje

je hebt het verkeerde aansluitschema gebruikt. Er zijn ook schema's waar wel beide lampaansluitingen gebruikt wordt. De lampdetectie kijkt naar het verschil tussen links en rechts, niet naar opgenomen vermogen.

)()()sT

Ik weet even niet meer hoe het zit bij de H4, maar een H1 of H7 lampje heeft toch twee pinnen om de stekker op aan te sluiten die uit je "auto" komt?
Daar steek je toch de plus en de min van de xenon-kabelboom in?

Ik heb ook 35 Watt, maar geen oplichtend lampje.

mevita

Citaat van: haasje op 11-03-2009 18:19:25
je hebt het verkeerde aansluitschema gebruikt. Er zijn ook schema's waar wel beide lampaansluitingen gebruikt wordt. De lampdetectie kijkt naar het verschil tussen links en rechts, niet naar opgenomen vermogen.

Aan het kabelboompje wat er bijzat , zat maar 1 driepoot aansluiting die ik in de koplamp rechtsvoor in de driepoot geklikt heb bij de andere kant hoefde ik niks in te klikken dus de drie stekker hangt nou los erbij
, het betreft een bi-xenon set H4 6000K

gr mevita

)()()sT

Ow, ik had een plus en minkabeltje met een schuifstekkertje dat ik in de oorspronkelijke kabelfitting kon steken.

Edit: een willekeurig zenonsetje:

De schuif/steekstekkers aan de lampzijde moest je gewoon in de stekker van de koplamp steken en klaar was klara.

haasje

er zijn kabels te koop om eventueel op de ongebruikte aansluiting te plaatsen, hierdoor denkt de lampcontrole dat er aan beide kanten een lamp zit aangesloten

Bouke

Ik heb het zelfde probleempje(ook h4 ) Je kan een stekker gewoon niet aansluiten omdatie er niet bij zit.Zou je daar weerstanden voor kunnen krijgen ? Maar als je groot licht geeft gaat het lampje wel uit :eusa_think:

UserID6342

Hier bijna hetzelfde probleem gehad. Met een ex-H4 is het alleen op te lossen door een ander lichtrelais te monteren.  Bij voorkeur groen of grijs.  Detectielamp is dan meteen uit en het werkt ook weer zoals het moet zijn.  Ik had voorheen H4, daarna nieuwe lichtunits erin met 2 x H1 per kant, ging allemaal goed.  Na xenon inbouw hele rare dingen gehad, tot dat ik het lichtrelais had vervangen, alle problemen ineens opgelost. Erwin (Haasje) weet dit ook nog wel.

haasje

Op grootlicht zit geen lampcontrole.

haasje

Dirk, jij had omgebouwd van H4 naar 2x H1. Hierdoor werkte je grootlicht niet zoals het hoort. Dit is op[ te lossen door een ander lamprelais. Het probleem zoals het nu ingebouwd is, is dat er maar aan 1 kant lampen aangesloten zijn. Hierdoor gaat de lampcontrole de fout in.

UserID6342

Maar waarom is het dan aan 1 kant aangesloten, die setjes heb ik nog nooit gezien Erwin ???  Jij wel dan ?  En ja, dan is het logisch dat de lampcontrole raar gaat doen.

haasje

Zover ik weet worden bijna alle H4 bi aangesloten aan 1 kant.

UserID6342

Ik heb toch ook H4 xenon setjes gezien met gewoon 2 ballasten en die je dus gewoon kunt prikken in de H4 stekker die aan beide kanten ligt....  Sterker nog laatst nog zo'n setje ingebouwd bij me zus der Laguna

haasje

Ik heb elders even een aansluitschema gejat:

Ze gebruiken wel 2 ballasten, maar schakelen die via 1 lampaansluiting (dit is volgens mij alleen zo bij bi-H4)