inbouwen electrische spiegels \ electrische ramen mogelijk?

Gestart door alwin, 02-02-2009 17:18:36

Vorige topic - Volgende topic

alwin

Hallo,

Ik rijd sinds 3 maanden een mooi volvo 850 van eind 94' 2.5 10v
Afgelopen zaterdag heb ik nog 1 op de kop weten te tikken een 96'er (wit) met lekke krukas keering die ik binnen niet al te lange tijd zal vervangen.
Mijn 2e aankoop heeft veel extra`s zoals stoelverwarming, tracs,alarm etc, het geen wat ontbreekt zijn electrisch ramen en electrisch/verwarmde buitenspiegels.
Nu heeft mijn roffel uit 94 deze wel en omdat ik in de toekomst in de witte wil gaan rijden is de vraag of dit zo om te bouwen is en of de bekabeling er al ligt of dat deze nog vanaf de zekeringkast aangesloten moet worden?

Mvg Alwin

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Emiel

animalT5R

Citaat van: Jeff op 02-02-2009 17:34:39
Stel je eerst eens netjes voor..  :eusa_whistle:
Heb ie veel aan,zo een antwoord  :eusa_whistle:

Maar Alwin,sorry ik weet het antwoord op je vraag niet,volgens mij[hou me ten goede] is het meestal al voorbereid,dus wie weet.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Jeff

Citaat van: animalT5R op 02-02-2009 17:46:18
Citaat van: Jeff op 02-02-2009 17:34:39
Stel je eerst eens netjes voor..  :eusa_whistle:
Heb ie veel aan,zo een antwoord  :eusa_whistle:

Maar Alwin,sorry ik weet het antwoord op je vraag niet,volgens mij[hou me ten goede] is het meestal al voorbereid,dus wie weet.
Zo hoord het wel vindt ik zelf. :)

Maar trek anders is bij de wagen die wel voorbedraad eens de schakelaar eruit en volg de kabel. Kijk hoe die loopt en kijk nu in de andere wagen of die er ligt en/of je hem ergens ziet lopen. Zo nee kabeltje trekken of eentje bemachtigen op de sloop. Suc6 :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

thuur

Het meeste is inderdaad voorbedraad, maar de praktijk leert dat het een onzekere factor is. Het beste wat je in dit geval kunt doen is de deurpanelen even loshalen en kijken of je daar de (complete) kabels aantreft voor ramen en spiegels.

Gr ;)

alwin

Dan zal ik me toch nog even netjes voorstellen.
Ik ben Alwin woonachtend in heerenveen en ben 24 jaar.
Ik rijd sinds november 850.
Toen ik op mijn 18 mijn rijbewijs haalde wilde ik graag een cabrio.
Dit is toen een golf type 1 geworden (in redelijke staat) met de gedachte er een zomer in te rijden en weer weg te doen.
Dit is uiteindelijk een restauratie project geworden heb een 1.8 injectie motor gekocht en deze helemaal gereviseerd, de auto compleet opnieuw gespoten kortom alles wat er nieuw op kon zit er nieuw op.
Maarja dan komt de winter er aan en is het zonde om in zo`n auto door te blijven rijden.
Mijn ouders rijden al jaren volvo(op moment een gechipte v70 t5) dus moest ik ook ergens beginnen.
En dat werd een 850 een auto met klasse,comfort en luxe.

hoop dat dit eerst voldoende informatie is Jeff  :P

Nu weer terug te komen op mijn vraag:

Onder het kapje waar bij die andere de electrische ramen zitten zit bij de witte 2x 5-polige stekkertjes, is dit de aansluiting voor de ramen?

Mvg Alwin

thuur

Citaat van: alwin op 03-02-2009 17:11:46
Onder het kapje waar bij die andere de electrische ramen zitten zit bij de witte 2x 5-polige stekkertjes, is dit de aansluiting voor de ramen?

Dat is bij de achterdeuren neem ik aan?

Dan is het voor de schakelaar ja. Er ligt nog een 2 polig stekkertje voor het motortje als het goed is.

Gr ;)

UserID6342

Ik heb vandaag en gisteren aan die van mij en de donor gesleuteld om er elec. ramen in te bouwen achterin en daar zat dus helemaal niets voorbekabeld.  Heb uit de donor de kabels meegenomen die vanuit de achterdeur naar de B-stijl lopen, let wel op, je moet de compl. kabelboom overzetten, dan het compl. mechaniekje overbouwen en dan als laatste de deurpanelen. (in mijn geval als laatste de luidsprekers :) )