vacuumslangen turbo vervangen?

Gestart door Rijns_t5r, 03-02-2009 09:02:59

Vorige topic - Volgende topic

Rijns_t5r

hoe krijg je in godsnaam de onderste twee vacuum slangen van je turbo los?
ik kom erniet bij en heb echt geen grote handen,is hier een trucje voor? ??? ???
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

nickk.

Auto op bokken en dr onder misschien?

Rijns_t5r

heb ik gisteren al geprobeerd,maar daarvandaan zag ik ook geen kans om bij de slangen te komen of ik moet niet goed gekeken hebben  ::)

nickk.

Nuja, ik heb ze van bovenaf dr in ieder geval af gekregen, heb toen de luchtbox en luchtinlaatslang dr af gehaald. TOen kon ik er zelf goed bij.. Krengen zitten wel vast met klemmetjes, dus zorg voor een klein tangetje.

Rijns_t5r

klopt ik had het luchtfilterbox ook verwijderd alleen ik had niet de lucht inlaatslang  verwijderd,misschien levert dat wat meer ruimte,ga dadelijk verder met de slangen.  :eusa_think:

Eugene

Citaat van: Rijns_t5r op 03-02-2009 09:31:23
klopt ik had het luchtfilterbox ook verwijderd alleen ik had niet de lucht inlaatslang  verwijderd,misschien levert dat wat meer ruimte,ga dadelijk verder met de slangen.  :eusa_think:

Als je de luchtinlaatslang verwijderd kom je er zelfs met grote handen bij ;)

If it's not blown, it sucks...

Rijns_t5r

hee kijk daar heb ik wat aan,ik ga zo aan de slag,laat de uitkomst nog wel weten,bedankt mannen :eusa_clap:

mehn

Citaat van: Eugene op 03-02-2009 10:27:01
Als je de luchtinlaatslang verwijderd kom je er zelfs met grote handen bij ;)

Zie die er dan nadien maar weer eens op te krijgen ;D

Bij mijn LPi gebakje lopen daar een paar kabelbomen. Frisse luchtslang krijg je nooit meer fatsoenlijk vast ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rijns_t5r

:eusa_dance: nou nickk,eugene,mehn,het is gelukt,maar wat is dat een verschrikkelijk po :-X werk zeg.
en wat zitten die slangetjes vast,wel wat olie resten in de turbo  :( maar geen spelling op de turbo as.
heb foto s gemaakt,alleen ff kijken of ik ze op het forum krijg.
maikel de slang eropzetten viel mee,ff op de buik over de motor heen liggen  ::),te grote buik geeft problemen.  ;)
bedankt voor tips mannen  :eusa_clap:

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

Beetje olie in de turbo is geen probleem, dat doet de carterventilatie ;)

Rijns_t5r

heb flinke blauwe pluim bij het overschakelen op vol vermogen,vind dat niet zo fraai gezicht  :-\
heb nu trouwens standaard ecu van t5 erin,en geeft bij volvermogen bijna het hele witte vlak op turbo druk meter zeg maar iets wat meer als driekwart,is dit niet wat veel?

Eugene

Kan meerdere oorzaken hebben, hoeft niet persé je turbo te zijn. Klepsteelrubbers kan bijvoorbeeld ook....

Turbobiker

Citaat van: Rijns_t5r op 03-02-2009 15:57:14
heb flinke blauwe pluim bij het overschakelen op vol vermogen,vind dat niet zo fraai gezicht  :-\
heb nu trouwens standaard ecu van t5 erin,en geeft bij volvermogen bijna het hele witte vlak op turbo druk meter zeg maar iets wat meer als driekwart,is dit niet wat veel?

Zolang de meter in het witte vlak staat is alles helemaal standaard en weinig mis.
De Tussenpaus

Rijns_t5r