Voedingskabel Cd wisselaar gekocht waar 3 stekkers aanzitten nu incl foto

Gestart door jefpeters, 03-02-2009 16:07:10

Vorige topic - Volgende topic

jefpeters

Waar moet ik de twee stekkers op aansluiten?
De stekker met twee (zwarte draad/groen-rood) gaat op de wisselaar.
Dan heb ik een stekker met drie draden een rode en zwart en dikke groen-rood draad, en dan heb een nog een stekker waar al deze draden op uit komen (5 dus)
kan iemand even een foto maken, ze horen ergens links achter aangesloten maar waar ???

thuur

Kun jij niet beter even een foto maken? ;D

Zwart/Rood-groen zijn de standaard Volvokleuren voor min resp. plus.

Gr 8)

jefpeters

jefpeters

Hier zijn de foto's dan eindelijk ,weet iemand hoe ik deze moet aansluiten?

jefpeters

kan iemand mij vertellen hoe ik deze stekker moet aansluiten?
Er zit best wel een lange draad aan.

mevita

De aansluiting voor de besturing komt via de kabelboom uit ter hoogte van de linker-achterlichten en verdwijnt via een lus ergens onder een metalen U profiel, of bij je electr antenne aansluiting dit heb ik gevonden uit andere topics dus ik weet niet of het klopt

spycatcher

volgens mij is dit een 'eigenbouw' kabel, die verloopkabel heb je niet nodig, alleen de kabels die standaard uit de lader komen
als de wisselaarkabel in je volvo af fabriek klaar ligt dan vind je deze in de koffer links (achter de chauffer dus)
je trekt daar het afdek paneel weg (naast reservewielbak) en dan zit de kabel ergens onderin rechts in de opening (zo'n dikke met vijf pinnetjes en een klein stekkertje)
gewoon plug and pay dan
als de wisselaarkabel er niet ligt, zal je deze zelf moeten trekken

thuur

Ter hoogte van de ronde stekker kun je dat 'verlenggedeelte' waarschijnlijk losmaken. Daar gaat het om: die ronde stekker en die stekker direct hiernaast, die moeten aangesloten worden. De ronde is geluid en bediening en gaat op de radio. De stekker met 2 kabels wat nu overblijven moeten + en - krijgen.

Het lijken wel originele stekkers, dus wellicht kun je dit stukje extra kabelarij ergens aansluiten waar + en - aanwezig zijn. In een sedan: elektrische antenne, Estate: ergens bij het linkerachterlicht of wellicht de antenneversterker.

Gr ;)

jefpeters

Ik heb achter geen kabel meer liggen dat is zeker,vandaar dat ik heb deze twee gekocht heb bij de dealer,de wisselaar lag onder mijn voorstoel met een kabel direkt op de accu aangesloten,dit vond ik niet zo horen vandaar dat ik het orgineel wil aansluiten,ik had gehoopt dat iemand even bij zijn wisselaar kon zien hoe de steker aangesloten zit,de bedieningskabel die moet ik naar de radio brengen dat begrijp ik.

jefpeters

OPGELOST!de stekker past op de stekker van de verwarming,even de wisselaar getest en het magazijn kon eruit.dus er staat stroom op.