Zo...mogelijk weer een nieuwe roffelaar

Gestart door katjang, 03-02-2009 21:26:21

Vorige topic - Volgende topic

katjang

Hallo luitjes,

de naam is Dennis. Zoals al een beetje uit de titel af te leiden is ben ik nog niet in het bezit van een volvo, maar als ik een goeie tegenkom......... 8)

Ik heb al een beetje de topics doorgespit hier op het forum en weet nu dat zeker punten van aandacht zijn: draagarmen, automaat, airco en stuurhuis. De draagarmen gaan neem ik aan piepen als ze op zijn, maar hoe ik het stuurhuis moet controleren is mij niet helemaal duidelijk. Iemand die verheldering kan geven???

Ciao

Rijns_t5r

draagarmen komt ruimte op,piepen niet ;)
stuurhuis wil nog weleens olie lekken
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

UserID6342

Idd wat betreft de draagarmen.. toch kan het lastig zijn om dit te constateren, maar met het proefrijden kun je het merken. Auto trekt een bepaalde kant op kan een aanwijzing zijn, net zoals geklapper in / van de voortrein.  Echter het hoeft niet want voor hetzelfde geld ligt er een reactiestang uit of een veerpootrubber / -lager.  Laat er dus iemand na kijken die verstand van een 850 heeft.  Stuurhuis kun je zelf controleren door even onder de auto te kijken en de rubber manchetten wat op en neer te bewegen, komt er olie uitdruppelen dan weet je dat al zeker.

katjang

Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald. Rijdt geweldig!

Foto's volgen zeer snel!!!!!!!!!!!!!!!

Het is een 2.5 20V uit '96 op G3 met nu iets meer dan 3 ton op de teller. Er moeten nog wel enkele dingetjes gebeuren:
1. Voorruit vervangen
2. Stoelverwarming maken ( niet echt nodig natuurlijk, maar als het erop zit moet het werken vind ik ;D )

Voor het laatste heb ik jullie hulp nodig, maar ik zal het in het juist subforum plaatsen

groet

elianmars

Voorruitje nodig? Ik heb nog een goede liggen/staan  :eusa_whistle:

mehn

Citaat van: elianmars op 06-02-2009 21:57:53

Doe je dan ook de montage? Kom ik morgen langs ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

erin zetten is geen probleem, waterdicht misschien wel

elianmars

Citaat van: mehn op 06-02-2009 22:05:33
Citaat van: elianmars op 06-02-2009 21:57:53

Doe je dan ook de montage? Kom ik morgen langs ;D

Het gaat nog druk worden morgen. Vulk, Laserblue, Sbv, Mehn......

Koffie allemaal?  ;D

Ik wil de ruit er best inzetten, hoor. Waterdicht zal-ie ook nog wel zijn, maar ik weet niet of ik het voor elkaar zal krijgen om de kit een beetje uit het zicht te houden  :eusa_shifty:

Sbv

Lekker, ik kom anders wel op de thee. Kit kan je wegkrabben dus geen probleem, die ruit zetten we er wel in. Wibo heeft het wel gedaan bij zijn 850. Die kan het nu wel weer doen.

wepster

Citaat van: Sbv op 07-02-2009 07:43:08
Lekker, ik kom anders wel op de thee. Kit kan je wegkrabben dus geen probleem, die ruit zetten we er wel in. Wibo heeft het wel gedaan bij zijn 850. Die kan het nu wel weer doen.

moeten jullie wel hoer heen komen heb het morgen net even te druk om ook nog op en neer naar het noorden te rijden
of mehn moet de ruit ophalen dan zet ik hem er volgend weekend wel even in ;D