aansturing hoedenplankspeakers s70

Gestart door Robby72, 05-02-2009 11:43:17

Vorige topic - Volgende topic

Robby72

Ik sta op het punt om een setje originele hoedenplankspeakers te scoren.
Ik bezit een S70 uitgerust met een SC-901 en een versterker onder de bijrijderstoel. Mijn vraag is de volgende: de versterker (origineel Volvo) heeft maar 4 uitgangen. Welke stuurt hij aan? Ik veronderstel de deurspeakers of niet? Als ik voldoende kwaliteit wil halen uit de hoedenplankspeakers moet ik dan ook geen versterker plaatsen of kan de sc-901 dit aan?
Zal de sc dan de dashboard en hoedenplankspeakers sturen en de versterker de deurspeakers? Kan hij dit uberhaupt wel goed aan? (wil wel voldoende kwaliteit)
De digitale optiecataloog biedt geen uitkomst...

Sbv

Robby,

Bij mijn S70 zit er niets anders eigenlijk. De bekabeling licht er hoogtwaarschijnlijk al, dan is het een kwestie van stekkers aan de speakers klikken en klaar.
Ik heb een SC-900 met versterker onder de stoel. Vanaf de versterker gaat er een dikke bos kabels naar de radio en dan verder de auto is.
Kijk eens vanaf de bagageruimte naar de onderkant van hoedenplank dan zouden er (hopelijk) draden moeten zitten voor speakers. Eventueel de hoedenplank even demonteren.

Mvg
Sander

Robby72

Sander,

De bekabeling is aanwezig (zie hem zitten vanaf de kofferbak). Merk je dat de luidsprekers aanwezig zijn of niet? Of met andere woorden is het nuttig zonder versterker? Ofwel merk je bijna niets van de hoedenplankspeakers?

LeonW

Scheelt zeker wel die luidsprekers op de hoedenplank.
Met mijn bigfront radio klinkt het al super.
Heb je in de achterportieren ook speakers? deze zorgen samen met de hoedenplankspeakers
voor de bas in de auto.
Volvo S70 2.5T

Sbv

Citaat van: Robby72 op 05-02-2009 12:32:25
Sander,

De bekabeling is aanwezig (zie hem zitten vanaf de kofferbak). Merk je dat de luidsprekers aanwezig zijn of niet? Of met andere woorden is het nuttig zonder versterker? Ofwel merk je bijna niets van de hoedenplankspeakers?
ik merk zeer zeker dat ze het doen. Het geeft een nog mooier geluidsbeeld. Vermoedelijk worden deze speakers ook gewoon via de versterker aangestuurd. Er komt genoeg geluid uit  ;D.

thuur

Citaat van: Robby72 op 05-02-2009 11:43:17
Ik sta op het punt om een setje originele hoedenplankspeakers te scoren.
Ik bezit een S70 uitgerust met een SC-901 en een versterker onder de bijrijderstoel. Mijn vraag is de volgende: de versterker (origineel Volvo) heeft maar 4 uitgangen. Welke stuurt hij aan? Ik veronderstel de deurspeakers of niet? Als ik voldoende kwaliteit wil halen uit de hoedenplankspeakers moet ik dan ook geen versterker plaatsen of kan de sc-901 dit aan?
Zal de sc dan de dashboard en hoedenplankspeakers sturen en de versterker de deurspeakers? Kan hij dit uberhaupt wel goed aan? (wil wel voldoende kwaliteit)
De digitale optiecataloog biedt geen uitkomstĀ…

Alle behalve de tweeters in het dashboard en bij de Estate de D stijl speakers. Ja ook. Is al versterkt en zo'n klein ding onder de stoel geeft een prima geluid maar verwacht geen boombox. Nee. N.v.t.

Gr 8)

)()()sT

Bij CD's wel, maar bij radio vind ik het geluid niet echt ontzettend bijzonder overigens....  :eusa_doh: