olie druk meter

Gestart door sean850, 06-02-2009 10:04:04

Vorige topic - Volgende topic

sean850

Heeft iemand een foto waarop te zien is waar ik m'n olie druk meter sensor op moet aansluiten

met foto wordt het me allemaal hopelijk net wat duidelijker

Eugene

Heb geen foto aangezien ik zelf geen oliedruk sensor heb, maar aan de voorkant van je blok, waar de peilstok je blok in gaat, zit de oliedruksensor. Hier kun je een T-stuk monteren om de sensor van je metertje op te zetten. Dat is de makkelijkste methode volgens mij.

If it's not blown, it sucks...

sean850

waar kan ik zo'n T stukje halen en welke maat moet ik hebben?

Eugene

Citaat van: sean850 op 06-02-2009 13:34:45
waar kan ik zo'n T stukje halen en welke maat moet ik hebben?

Maat van de Draad zou ik je zo niet durven zeggen. In hoeverre je nog een verloopstuk nodig hebt, hangt af van de afmeting van je oliedruksensor.

If it's not blown, it sucks...

sean850

VolvoDeMio

Voor de meelezende dieselaars met airco.... er is onvoldoende ruimte om de getoonde sensor te plaatsen.

(en zelf heb ik besloten geen bochtstuk ertussen te plaatsen i.v.m de kans op losraken).

sean850

kun je misschien ook foto plaatsen van waar en hoe je hem hebt geplaatst misschien kleine handleiding met benodigd heden

UserID6342

Heb je ook de zender voor de meter ?  Dan T-stukje regelen en op de plaats van je huidige oliedrukzender aansluiten.  Passende T-stukjes kun je in ieder hydrauliekzaak wel vinden. Dus oude zender eruit draaien, op de fiets / met andere auto naar hydrauliektoko met oude zender en VDO oliedrukzender (!) en daar een passend T-stuk bestellen / halen.  Thuis boel weer monteren en een extra draad trekken naar de nieuwe meter toe.  Appeltje-eitje als je de juiste spullen hebt.