service lampje

Gestart door PaulX, 08-02-2009 00:17:01

Vorige topic - Volgende topic

PaulX

Net weggereden, en even ging het service lampje aan, na een 100 meter was het weer uit.
Buiten rond de 0 graden, verder geen rare dingen.

Iemand een idee, of moet ik even naar de garage ?

ps: iemand in de buurt die storingen uit kan lezen bij een 850 van 1995 ?

grtz paul

mevita

Kan betekenen dat hij aan een beurtje toe is

PaulX

Citaat van: mevita op 08-02-2009 00:22:36

Grote of kleine ?
Enig idee wat de reden zou kunnen zijn ?

-D©©©L-

Een MY 1995 850 kan je zelf uitlezen, zie sticky topic over het uitlezen van OBD I

mevita

Citaat van: PaulX op 08-02-2009 00:25:09
Citaat van: mevita op 08-02-2009 00:22:36

Grote of kleine ?
Enig idee wat de reden zou kunnen zijn ?
Ik zag in een ander bericht van je dat je de complete onderhoudshistorie erbij hebt dan moet je ook kunnen zien bij welke km stand hij de volgende beurt moet hebben of wat de laatste beurt groot of kein is geweest.
Je kmteller houdt na een reset automatisch de beurtinterval bij , hier is nog een ander staatje met dank aan thuur
Het controlelampje herinnert de bestuurder eraan, dat de auto de volgende servicebeurt heeft bereikt. Het controlelampje wordt bij het VDO instrumentenpaneel door een microprocessor en bij het Yazaki instrumentenpaneel mechanisch (alleen USA/Canada) geactiveerd; het gaat branden, wanneer een volgend interval wordt bereikt, afhankelijk van het type, de variant en het land. Service–interval volgens de fabriek:
-VDO (turbo USA/Canada niet), :, 15000 km/10000 mijl , 750 bedrijfsuren , 12 kalendermaanden
-VDO (turbo USA/Canada), :, 7500 km/5000 mijl , 500 bedrijfsuren , 12 kalendermaanden
-Yazaki (USA/Canada), :, 16000 km/10000 mijl
-Yazaki (Y+USA/Canada niet), :, geen
Het controlelampje brandt gedurende 2 minuten na het aanslaan van de motor en totdat het bij de servicebeurt op nul is gezet. Het controlelampje wordt bij VDO met behulp van de diagnose–uitgang van de motorruimte en bij Yazaki direct op het instrumentenpaneel op nul gezet.

Knarf

Servicelampje gaat inderdaad uit, maar onderweg vaak ook spontaan weer aan, vooral als ik optrek. Maar goed, volgende week gaat 'ie toch voor zijn aapeekaatje. Es zien wat er verder achterweg komt.

thuur

Citaat van: Knarf op 10-02-2009 12:54:32
Servicelampje gaat inderdaad uit, maar onderweg vaak ook spontaan weer aan, vooral als ik optrek.

Weet je zeker dat dat het Service lampje is?

Gr ???

mehn

Ik zou de ruitensproeiervloeistof eens vullen ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rijns_t5r

of koelvloeistof peil kritisch  ::)
maak eens een foto van het lampje wat brand,soms zegt een foto meer  ;)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

-D©©©L-

Lampje lampt niet meer ?