Vacuumslangen vervangen FOTO,S!!

Gestart door MarcoV, 08-02-2009 17:42:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sean850

Lekkere vakantie heb jij als je nog met je werk bezig bent  :P

daytonawim

Kost dat ?, want op de website wordt ik niet veel wijzer.

Enne in welk warm land lig je nu te bakken Marc?

walter leever


JohanH

Citaat van: M a r c op 02-08-2011 18:49:27
Ik heb zwart en blauw op voorraad in 3, 4, 5 en 6mm.  Ben alleen lekker op vakantie momenteel  :eusa_dance:
Geniet van je vakantie, daarom antwoordde ET niet op de mail die ik gestuurd had haha. :P
V40 1.9D 115 pk/265 Nm Europa Nordic 2003 (MY2004) Black Sapphire
440 1.8 GL Freeway 1993 (MY1993) Smoke Silver

Joopiesplace.nl

old but fast


SamSterckval

Hallo,

Ik ben vandaag begonnen met het vervangen van de vacuumslangen, maar aangezien de oude allemaal al helemaal weggerot waren, en nergens meer aanhingen, weet ik niet meer wat waar moet.

die van de TCV en de rembekrachtiger heb ik gevonden, maar voor de rest :-s

die van de brandstofdrukregelaar? waar gaat die heen?
Turbodrukmeter binnen?
2de vacuumklep aan de turbo?
en wat zit er normaal op die aansluiting van de carterventilatie op de inlaatslang? is dat ook vacuum, of moet dat van de koolfilter komen?

Zou geweldig zijn moest hier iemand antwoord op weten!
(Het gaat over een '94 T5)

mvg, en alvast bedankt!
Sam

T o m

 :D Volgende keer iets beter opletten als je het uit elkaar haalt....

-Brandstofdrukregelaar gaat naar kerstboompje op inlaatspruitstuk
-Turbodrukmeter binnen; buitenom accu naar kerstboompje inlaatspruitstuk
-tweede vacuüm-klep turbo (ik denk interne blowoff valve) rechtstreeks aan inlaatspruitstuk, links naast kerstboompje onderste aansluiting
-aansluiting van de carterventilatie op de inlaatslang (is vacuüm); of via de slang van de carterventilatie naar een aansluiting rechtstreeks op de linkerzijkant van het inlaatspruitstuk bij de stuurbekrachtigingspomp, of aan een ringleiding op de bovenzijde van het kleppendeksel.

Succes!



Citaat van: SamSterckval op 17-10-2011 19:18:08
Hallo,

Ik ben vandaag begonnen met het vervangen van de vacuumslangen, maar aangezien de oude allemaal al helemaal weggerot waren, en nergens meer aanhingen, weet ik niet meer wat waar moet.

die van de TCV en de rembekrachtiger heb ik gevonden, maar voor de rest :-s

die van de brandstofdrukregelaar? waar gaat die heen?
Turbodrukmeter binnen?
2de vacuumklep aan de turbo?
en wat zit er normaal op die aansluiting van de carterventilatie op de inlaatslang? is dat ook vacuum, of moet dat van de koolfilter komen?

Zou geweldig zijn moest hier iemand antwoord op weten!
(Het gaat over een '94 T5)

mvg, en alvast bedankt!
Sam

SamSterckval

Citaat van: T o m op 17-10-2011 20:24:26
:D Volgende keer iets beter opletten als je het uit elkaar haalt....

-Brandstofdrukregelaar gaat naar kerstboompje op inlaatspruitstuk
-Turbodrukmeter binnen; buitenom accu naar kerstboompje inlaatspruitstuk
-tweede vacuüm-klep turbo (ik denk interne blowoff valve) rechtstreeks aan inlaatspruitstuk, links naast kerstboompje onderste aansluiting
-aansluiting van de carterventilatie op de inlaatslang (is vacuüm); of via de slang van de carterventilatie naar een aansluiting rechtstreeks op de linkerzijkant van het inlaatspruitstuk bij de stuurbekrachtigingspomp, of aan een ringleiding op de bovenzijde van het kleppendeksel.

Succes!



Citaat van: SamSterckval op 17-10-2011 19:18:08
Hallo,

Ik ben vandaag begonnen met het vervangen van de vacuumslangen, maar aangezien de oude allemaal al helemaal weggerot waren, en nergens meer aanhingen, weet ik niet meer wat waar moet.

die van de TCV en de rembekrachtiger heb ik gevonden, maar voor de rest :-s

die van de brandstofdrukregelaar? waar gaat die heen?
Turbodrukmeter binnen?
2de vacuumklep aan de turbo?
en wat zit er normaal op die aansluiting van de carterventilatie op de inlaatslang? is dat ook vacuum, of moet dat van de koolfilter komen?

Zou geweldig zijn moest hier iemand antwoord op weten!
(Het gaat over een '94 T5)

mvg, en alvast bedankt!
Sam

Ongeloofelijk hard bedankt Tom!
Alle vacuumslangen zijn vervangen, en de motor draait weer goed!


mvg,
Sam

wietseschuiling


Goed gedaan de aanhouder wint.
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

sven0503

vandaag ook maar samco slangen besteld.. komen hopelijk donderdag binnen.

lambda lampje blijft nu nml. continu branden en als ik koppeling in trap loopt 't toerental nog steeds op.
Dus hopelijk bied dit de oplossing.

Nu weet ook ik niet alle slangen te vinden... toevallig iemand in omgeving deventer waar ik voor advies langs kan komen?


M a r c

Volvo Deventer misschien?   ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

nico1

ik heb dus ook dat mijn lamda lampie lekker brand, en mijn auto is ook zo''n 14 jaar oud, dus misschien is het ook wel tijd om wat leidingen teveranderen, zijn er nog mensen regio rotterdam die dit ook willen doen, misscxhien wel gezellig om met meerderen dit samen tedoen
carbon blauw das mijn volvo nou

Mister E.

Oei, al anderhalf jaar stil hier...tijd voor leven!
Volgens mij is dit ook wel iets voor onze V70, is al 15+ inmiddels.
Zijn er meer mensen die zin hebben an een 2013 edition van "vervang je slang"?



scottreeder

Citaat van: Mister E. op 28-02-2013 18:53:59
Oei, al anderhalf jaar stil hier...tijd voor leven!
Volgens mij is dit ook wel iets voor onze V70, is al 15+ inmiddels.
Zijn er meer mensen die zin hebben an een 2013 edition van "vervang je slang"?




2014 edition mag ook wel hoor ;D

Jur

Of 2015 misschien? :)

Moet het wel een beetje in de buurt.