Schroot premie

Gestart door monster900, 08-02-2009 20:09:03

Vorige topic - Volgende topic

monster900

:eusa_wall:

WTF!!!  Leuk zoiets :(

Dan is het binnenkort helemaal onmogelijk nog ergens 2dehands onderdelen te vinden voor een auto.  Het is tegenwoordig al zo'n enorme ramp.  Ik kan me nog herinneren, toen ik pas met de auto reed, dat er in een straal van 5 km hier in de buurt 5 auto-afbraken waren.  Als iedereen 2500 € gaat krijgen voor zijn auto van meer dan 10 jaar, ga je zelden nog een sleutel projectje oid op e kop kunnen tikken, of worden zulke auto's niet meer aangekocht door een afbraak...  Dan zul je steeds nieuwe onderdelen moeten kopen.   ::)

Wat me hier ook dik aan tegen steekt, is dat ik mezelf NOOIT meer een nieuwe auto wil aanschaffen, dus grijp ik ook steeds naast die premie...  Begrijpe wie begrijpen kan  ???

The Saint

Begrijpen is niet moeilijk: GROEN is het toverwoord. Ook, nee vooral in de automobielbranche.

Volkert van der G. en z'n vrienden vinden het pas genoeg als je uitlaatgas kunt gebruiken in je inhalator.
No shirt no shoes, no pinball

monster900

Die schroothoop en extra verbruik van grondstoffen is dan wèl ecologisch te verantwoorden?

monster900

Waar rook is is vuur, in Duitsland schijnt het al "succes" te habben :(

Ludo

Citaat van: monster900 op 08-02-2009 20:41:49
Waar rook is is vuur,

dat is ook weer juist.
maar het zal er wel weer zo op uitdraaien dat straks de taxen e.d. omhoog moeten...   :eusa_wall:

;D

VolvoDeMio

Citaat van: The Saint op 08-02-2009 20:20:43
Volkert van der G. en z'n vrienden vinden het pas genoeg als je uitlaatgas kunt gebruiken in je inhalator.

;D

Reitse

Handelswaarde 850 GLT 1991, met beetje mazzel bij een liefhebber die nog niet zo slim is misschien 2000 euro...

Schrootwaarde 2500 euro... hmm... :eusa_think:

rovelra

Citaat van: monster900 op 08-02-2009 20:41:49
Waar rook is is vuur, in Duitsland schijnt het al "succes" te habben :(

Dat klopt maar er zijn maar 400.000 Subsidi "kaartjes" te verkrijgen in Mofrica land, wie daarna komt vist achter het net.

Daf46

Begrijpen is niet moeilijk: GROEN is het toverwoord. Ook, nee vooral in de automobielbranche.

Heeft helemaal niets met groen te maken, is gewoon een truuk om de verkoop van nieuwe wagens aan te zwengelen.

Rogers XC 70 2000

Citaat van: Daf46 op 09-02-2009 14:46:56

Heeft helemaal niets met groen te maken, is gewoon een truuk om de verkoop van nieuwe wagens aan te zwengelen.

mee eens

bassie81

hoeveel mensen met een auto die minder dan € 2500 waard is, kunnen denk je een nieuwe auto kopen??

Volgens mij is het meer een gebaar dan dat het echt serieus storm ze lopen (tenzij iedereen in een Dacia Logan gaat rijden ofzo  :eusa_wall:)

Simplicity

Het ging zelfs over 6500€ als je een auto uit de zuinigste klasse zou gaan rijden.
Het feit blijft echter voor de mensen die toegewezen zijn op de tweedehandsmarkt omdat hun budget het niet toelaat/ niet mogelijk maakt buiten de boot vallen, al willen ze wel ze kunnen gewoon niet.

Andere groep mensen gaat geen nieuwe auto kopen omdat het soms niet helemaal prijsbewust is. Bij een nieuwe betaal je al meteen 21% belasting die je bij het tekenen van het contract al kwijt bent.
Daarbuiten, even een willekeurige advertentie
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/15082877/Volvo_V70_Bwj_1997_Full_Option.html

gooi hier nog eens 1000€ tegenaan voor rubbers ed, tel de wegenbelasting en verzekering allemaal op voor een jaar of 5 en je bent nogsteeds goedkoper uit als een "groene auto".
Als ik persoonlijk voor mijn auto de rekening op maak ben ik goedkoper uit als dat ik toendertijd een nieuwe kleine auto had gekocht. En ik zit nu luxer en voor mijn gevoel veiliger, tel daarbij de uitstraling van de auto op en de rekening is snel gemaakt: tweedehands is voor veel mensen de enige goede oplossing.

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 09-02-2009 14:51:09
Citaat van: Daf46 op 09-02-2009 14:46:56

mee eens

De eigen industrie zal dan niet veel werk hebben aangezien de meeste auto's die hier in België geproduceerd worden geëxporteerd worden. Dus als de consumenten hier nieuwe auto's gaan kopen gaat het beter worden voor het buitenland. Mooie zet van de regering... voor die keer dat we er een hebben  :eusa_shifty:

Ludo

Citaat van: Simplicity op 09-02-2009 16:43:30
Het ging zelfs over 6500€ als je een auto uit de zuinigste klasse zou gaan rijden.

daar zit ook nog een addertje onder het gras.
die korting word berekend in de personenbelasting.
ieder jaar dus xx aantal % aftrekbaar.
volgens mij moet je dan ook al 10 jaar rijden voordat je die 6500 eruit kan halen...  ::)

italia

Mn Pa met zn verzameling 300 en 700 series rekende zich ook al rijk. heb hem het rekensommetje even voor gedaan....

Heeft ie net een '83 360 op gas laten zetten, moet ie weer wat anders...  ???