big front

Gestart door linfiel, 09-02-2009 18:17:54

Vorige topic - Volgende topic

linfiel

Hallo Volvo techneuten,
Ik wil een BIG front radio in mijn 850 plaatsen,maar er zit nu een gewone standaart radio in zoals bij 99% andere auto's met een bakje eronder,
Maar er zit ook nog een midden steun (schotje) tussen ,
kan ik dat er zo uitzagen of moet ik een heel nieuw frontje hebben,waar de BIG front radio in past,Graag hoor ik het nieuws hier over.
Grt. Linfiel.

darius

Bakje eruit halen en de 1din radio eruit. Als het een aftermarket exemplaar is de verloopstekkers erafhalen, en dan passen de 2 dins erin. Tussenschotjes verhaal ......" nooit van gehoord".
Stuur daar maar eens een foto van ???
No show, only go.

linfiel

Hoi Darius,
Hier een foto van het midden consoul,zou het mogelijk wezen om dit weg te zagen of moer er een heel nieuw consoul tussen ,

http://i15.photobucket.com/albums/a370/linfiel/P1010507.jpg

Alvast bedankt voor je moeite.
Grt. Linfiel

darius

volgens mij kan deze hele "doos" eruit . Even kijken naar pinnen en pallen aan de binnenzijde. Dit is volgens mij een aftermarkt bakje. Dit kan eruit.....
No show, only go.

wepster

haal het tussen schot er maar uit dit gedeelte is niet los te halen zit gelijmd en geschroeft in het dasch
als je het tussen schot er uit haalt let dan wel even op dat de plaats waar het nu zit aan beiden zijden helemaal vlak is voor je de dubbel din er in drukt , anders klemt je dubbel din op de randjes van je tussen schot en kun je hem er heel moeilijk uit krijgen mocht je hem om wat voor reden dan ook ooit weer eens uit willen halen

dus tussen schot er uit vlak maken en plop de nieuwe radio er in en genieten maar  ;D

greets wepster'

linfiel

Okeé Wepster,bedankt voor de tip,wist het zelf niet zeker of dit ging lukken ,maar het moet dus kunnen volgens jou,nog bedank voor je tip.
Grt. Linfiel.

Jeff

Om wat voor auto gaat het?
Ik had dit namelijk ook in mijn GLE uit juni 1993, heb gewoon met een klein ijzerzaagje weg gezaagd. Zorg er alleen wel voor dat je aan de zei kanten beetje tape op het bakje doet, dit scheelt veel krassen. En een stofzuiger is ook geen overbodige luxe ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

linfiel

Hoi Jeff,
Het gaat hier om een estate glt uit 93,maakt het veel verschil dan?
Wat is eigenlijk het verschil tussen glt en een gle.
Grt. Linfiel.

thuur

Citaat van: linfiel op 10-02-2009 07:00:13
Wat is eigenlijk het verschil tussen glt en een gle.

10 Kleppen en een boel opties.

Gr 8)

linfiel

Hoi Volvo Fans,
Het is me gelukt om een Bigfront radio erin te krijgen,Heb eerst het tussen schotje eruit gezaagt maar wel een klein rantje laten zitten zodat de radio  op het railsje erin zoog,Had een hele mooie set gekocht van Janno,met versterker en CD wisselaar en daar komt me een sound uit ,Geweldig!! hier een foto van de radio die jullie inmiddels wel kunnen,en direct het resultaat ervan.
Grt. Linfiel.

http://i15.photobucket.com/albums/a370/linfiel/P1010587.jpg

Jeff

Citaat van: linfiel op 23-04-2009 18:24:10
Hoi Volvo Fans,
Het is me gelukt om een Bigfront radio erin te krijgen,Heb eerst het tussen schotje eruit gezaagt maar wel een klein rantje laten zitten zodat de radio  op het railsje erin zoog,Had een hele mooie set gekocht van Janno,met versterker en CD wisselaar en daar komt me een sound uit ,Geweldig!! hier een foto van de radio die jullie inmiddels wel kunnen,en direct het resultaat ervan.
Grt. Linfiel.

http://i15.photobucket.com/albums/a370/linfiel/P1010587.jpg

Netjes toch ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Thijssie!

Ik heb van het weekend ook een SC805 big front gemonteerd in mn T5. Ik had inderdaad ook en bakje onder de radio die je eruit moet halen om een big front te monteren. Even met je vingers in het bakje, dan vol je aan weerzijde een plaatje en in dat plaatje een gat. Steek een schroevendraaier erin en wurm het plaatje naar buiten.
Dan krijg je het hele geheel eruit ;D

linfiel

Hoi Thijssie!
Het zal bij elke 850 wel anders in elkaar zitten ,want bij mijn moest je toch echt het horizontale schotje er uit zagen want dit was 1 geheel met het frame van de buitenkant,Maar je moest ook een heel dun reepje laten zitten ,dan kan de radio daar over heen glijden en vast klemmen,bij mijn was het super gelukt.
Grt. Linfiel.

Thijssie!

OW dan had ik afgelopen weekend een mazzeltje ;D Het was bij mij heel simpel met een schroevendraaier te doen ;)

Alleen kleine ruimte en grote vingers.... :eusa_shifty:

Uit welk jaar is jouw 850 dan?

linfiel

De mijne is van 1993 de eerste van de oude versie met vier wielmoeren,
Heb de stekkers ook allemaal om moeten zetten voor een Bigfront,kleurenschema klopte gelukkig nog wel dus dat viel weer mee.
Ik had van een mede forumer een set over genomen met een versterker en een wisselaar erbij,er zit wel een super geluid in de volvo.

http://i15.photobucket.com/albums/a370/linfiel/P1010587-1.jpg

Grt. Linfiel