Aantal lampjes vervangen

Gestart door katjang, 09-02-2009 22:34:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

katjang

Hi guys,

zoals de titel al verraad wil een aantal lampjes vervangen. Het gaat hierbij dan om de volgende zaken:
- lampje sigarettenaansteker
- lampje onder de armsteun
- lampje voor de mistlampen voor
- lampje rechterzijde digitale balk ( boordcomputer)

Weten iemand van jullie zo waar ik deze kan halen en ook belangrijk welke ik dan moet halen?

O ja, hoort er onder de switch van automaat ( sport/economic/ winter) ook een lampje te branden zodat je kan lezen wat erop staat?

Many thanx.........

svenenkaren

Lampjes demonteren, labelen en bij de betere autoonderdelen zaak nieuwe halen. Wij hebben hier Dabeko, is toeleverancier voor veel autobedrijven. Enja,onder het knopje v/d sports/econ moet een lampje zitten.
Succes.


Thys

De dealer kan je ook precies vertellen welke je moet hebben, en die hoeven je ook de kop niet te kosten. Alleen het lampje in de mistlampschakelaar is een dure, +/- 5 euro. Als je een beetje met een soldeerbout overweg kunt is die goedkoper te vervangen: Als je de schakelaar uit het dash haalt en het lampvoetje eruit haalt, zul je zien dat er een draadlampje in zit


Deze koop je bij de elektronikaboer op de hoek voor ongeveer een euro, en zet je met 2 soldeerpuntjes vast in het lampvoetje. En vervang ze dan meteen van alle schakelaar, want je zult zien dat volgende week een ander lampje doorbrandt.

Weet iemand trouwens wat precies het vermogen van deze lampjes moet zijn?

UserID6342

Citaat van: katjang op 09-02-2009 22:34:16
O ja, hoort er onder de switch van automaat ( sport/economic/ winter) ook een lampje te branden zodat je kan lezen wat erop staat?
Many thanx.........
Onder de schakelaar zit voor zover ik weet alleen een lampje voor eco mode en sport mode. Groen is eco en oranje is sportstand. Winterstand kun je zien aan de pijl in het dashboard welke gaat branden als je 'm indrukt.  De rest is niet verlicht, althans niet bij mij...