Achterklep wil niet meer open, OPGELOST!

Gestart door dokkie, 10-02-2009 23:49:15

Vorige topic - Volgende topic

dokkie

Ik heb met de leen sleutel  :eusa_wall: de achterklep dicht gemaakt, nu krijg ik het voor geen mogelijkheid meer open, linksom en dan gedeeltelijk weer rechtsom draaien lukt niet meer, er is geen beweging in te krijgen,  :eusa_doh: en de andere (hoofd) sleutel past er ook niet meer in??

Is er een trukje om deze weer open te krijgen, er ligt een 70liter gas tank achterin, dus even via de achterbank de kofferbak in om het slot open te peuteren kan ook niet.. Iemand vertelde daarbij ook nog eens dat als ik de gas tank los maak er een risico is dat de slangen(buizen) scheuren of breken.

groetjes

8)

thuur

Evt. wat WD40 in het slot spuiten en toch maar klooien met de sleutel totdat je m open hebt. Die sloten worden maar zeer zelden gebruikt waardoor ze je in de steek kunnen laten als je ze nodig hebt..

Hoor je het slot wel klikken als je met de CV de auto op slot doet/opent?

Gr 8)

dokkie

Jazeker ik hoor t slot klikken als ik de portier met CV opslot zet of open.
Ik zal je raad opvolgen en gelijk morgen gaan prutsen met wat WD40.

bedankt alvast  :D

pwassink

Neem even aan dat je een sedan hebt, 

Dan heb je ook al zou je over de gastank kunnen reiken nog een probleem vrees ik,
de bekleding van het kofferdeksel, het slot en bediening ervan zit immers ook nog daarachter
en die heb je er zo niet een twee drie af door een skiluik oid ..   :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

dokkie

Klopt het is inderdaad een sedan. Het gekke is dat me achterbank wel neer kan, ik nam aan dat die ook vergrendeld zou zijn? Maar hoe dan ook ik heb inderdaad maar heel weinig ruimte over.
Ik hoop ook echt dat ik morgen met WD40 en wat gepriemel met de sleutel de klep open krijg. vrouwtje wil weer grote boodschappen doen.  :P

gr  8)

dokkie

Helemaal top, de achterklep kan weer open, bedankt voo rhet meedenken en de tip, WD40. t lijkt simpel, maar geduld is een schone zaak, hmmm vrij vettig voelt t aan, maar toch, het slot loopt weer mooi soepel en opend en sluit weer perfect.

grtjes D :eusa_dance: