2.5 20v automaat uit '92 blijft soms hangen voor 't schakelen en verbrand olie

Gestart door ceesios, 06-02-2009 17:28:35

Vorige topic - Volgende topic

ceesios

Hey thuur,

Wat bedoel je met jumpstarten met een bekertje transmissie olie? Wordt de olie nu niet goed rondgepompt en wordt het er daarom uit gekiept of andersom? Wat is het meest logische?

Ik zit zelf te denken dat na het schoonmaken een van de brokjes de motor is ingeschoten en de doorstroom nu belemmerd waardoor er overdruk ontstaat en het via de olieafscheider eruit komt. Is dit mogelijk en waar zou ik dat moeten zoeken?

thuur

Als de oliedruk te laag is krijgen de klepstoters als eerste geen olie. Het kan even duren voordat ze weer gevuld zijn en dus weer stil. Met ATF (want dun) kun je dat proces versnellen. Uiteraard is het niet de bedoeling dat je stevig gaat gassen met ATF in je blok. Als de stoters weer stil zijn (kan lang duren en er kan een hardnekkige tussen zitten) laat je de olie af en giet je er nieuwe in. Uiteraard met nieuw oliefilter.

Zo'n brokje komt niet door het oliefilter heen, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Wat ik bedoelde is dat je je beter kunt richten op je eerdere klachten, namelijk het extreme olieverbruik en het roken. Dat het potje niet goed zat kan helaas wel eens gebeuren. Heb je nu minder carterdruk nu de ontluchting weer goed zit?

Gr ;)

ceesios

Zo, vandaag eindelijk tijd gevonden om ff onder mn roffel te kruipen. Ik heb de olie ververst en 't filter vervangen en het probleem was inderdaad helemaal opgelost! Ook de nokas maakt geen herrie meer, thnx thuur!

Helmaal lekker looptie nog niet. Afentoe inhouden en het labda lampje brand nog maar ik denk dat de inlaatpakking, in tegenstelling tot wat de dealer zei, toch gewoon ff vervangen moet worden. Kan ik gelijk de slang van de olie afscheider goed monteren. Daar komt overigens ook geen olie meer uit. Er zat gewoon te veel in maar dat werd niet meer doorgepompt. Ik wilde natuurlijk ook niet helemaal zonder rijden dus heb afentoe wat over de nokas heen gegooid.

Maargoed, eindgoed algoed. Alhoewel ik toch zin heb om nog een keer zo'n blokje uit elkaar te trekken  :eusa_dance:.