vraagje ; aanschaf 2e auto( nu met foto)

Gestart door LPGLE, 12-02-2009 17:46:25

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

helaas zit er in deze focus nog geen enkele inbreng van Volvo ;)

Nieuwe type vind ik trouwens wel heel erg mooi. 

razorx

Er even vanuitgegaan dat dit een praktische keuze is en geen emotionele:

Ford: Veel auto voor weinig geld, karakterloos, goede wegligging, kwalitatief redelijk.
Maar moet de keuze hierbij beperkt blijven?

Er lopen veel nog karakterlozere Nissans rond die vanwege hun saaie uiterlijk niet te duur zijn maar wel erg goedkoop in onderhoud.

LPGLE

Citaat van: razorx op 13-02-2009 00:25:23
Er even vanuitgegaan dat dit een praktische keuze is en geen emotionele:

Ford: Veel auto voor weinig geld, karakterloos, goede wegligging, kwalitatief redelijk.
Maar moet de keuze hierbij beperkt blijven?

Er lopen veel nog karakterlozere Nissans rond die vanwege hun saaie uiterlijk niet te duur zijn maar wel erg goedkoop in onderhoud.
Ik vind hem juist niet karakterloos ,  van mij had het model nu nog nieuw in de showroom mogen staan.
Juist een focus , omdat ik hem in een 3 deurs grijs metallic erg mooi vind,  in tegen stelling tot de idd veel aangeboden Jappen.
Onderdelen zijn wel weer stuk goedkoper dan de japanse vergelijkingen.
Als de polo de grote had van die focus , was er geen andere auto gekomen.

Walter

wat denk je wat er gebeurd als over 2-3 jaar met jouw kilometrage de polo of de focus te koop aan gaat bieden?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

hathü

Ik heb wel eens met de DOP ;D  5 deurs Focus 2.0 Ghia 129 Pk van mijn zwager gereden, fijne auto om mee te sturen.
Hij is een erg stevige rijder,heeft hem vanaf nieuw, nu 195000km op de teller, en nooit problemen mee gehad.Wordt weinig aan gepoetst en nog  nergens roest of zo. Zijn enige klacht is de lage  inruilwaarde.

Rogers XC 70 2000

zo'n focus is best een aardige auto.... rijdt lekker, maar vind het interieur afschuwelijk... dan is een polootje toch wat aangenamer, hoe sober ook.

LPGLE

Helaas de Focus gaat NIET door. Auto was prima,  net zo mooi als op de foto. Rijdt super . tjeeemig wat loopt zo'n blokje fluisterstil , in de auto hoor je hem stationair ABSOLUUT niet , alsof de auto is afgeslagen....... Maar de Airco werkte niet :(

En idd met in mijn achterhoofd , als ik dat accepteer dat de airco niet werkt , dan kom je er ook niet makkelijk meer vanaf.
Inruil waarde dan helemaal nihil.

beetje vaag was wel dat de eerste distributie pas was vervangen bij 165.000 km en in het jaar 2003, dat is dus 45.000 km te ver met de eerste riem doorgereden....VAAG  :eusa_think:

thuur

Citaat van: LPGLE op 13-02-2009 14:16:49
beetje vaag was wel dat de eerste distributie pas was vervangen bij 165.000 km en in het jaar 2003, dat is dus 45.000 km te ver met de eerste riem doorgereden....VAAG  :eusa_think:

Ex-lease zeker? Auto's die nog zo'n 5 tot 10.000km moeten maar wel aan een riemwissel toe zijn krijgen doorgaans geen nieuwe riem (geen toestemming van de leasemij). Als de volgende eigenaar aanneemt dat ie perfect is onderhouden, want lease, ... vul zelf maar in ;)

Gr 8)

LPGLE

Citaat van: thuur op 13-02-2009 16:22:55
Citaat van: LPGLE op 13-02-2009 14:16:49

Ex-lease zeker?

Kon het niet uit de papieren opmaken , maar gezien de staat van onderhoud op dit moment, defecte airco, veels te laat vervangen riem ,  Denk ik dat wel ja,  Heel jammer van zo'n nette auto.  Technisch verslonst :(

Sbv

Wat was er mis met de airco dan. Enkel het systeem leeg of nog meer defect ?

LPGLE

Citaat van: Sbv op 13-02-2009 16:44:25
Wat was er mis met de airco dan. Enkel het systeem leeg of nog meer defect ?

airco schakelt niet eens in. en een auto met deze staat van onderhoud zal echt niet het systeem netjes op druk zijn gehouden door het af en toe af te laten vullen. Mocht het systeem worden afgevuld , en de airco werken , is de kans groot dat de pomp het op een later tijdstip begeeft. ( door droogte en geen smering ) Het is niet bekend hoelang de pomp al stil staat, mocht deze ooit nog gaan werken.  Die reparaties zijn zo duur dat ik met deze auto de gok niet waag.

Dan maar geen airco zou je zeggen , maar probeer zo'n auto dan maar eens redelijk in te ruilen.

oja was ik vergeten te vermelden , laatste beurt was bij 184.000 km in 2006

Sbv

Het kan zijn dat er simpel weg niets meer afgestempeld is in het boekje. Niet dat ik je een Focus aan wil praten, maar ik heb het ook wel eens ontdekt dat niet alles netjes genoteerd is. Later is dit wel gecorrigeerd op mijn verzoek

LPGLE

klopt. maar deze auto "schreeuwde" om een grote onderhoudsbeurt.  olie gitzwart (stinkende oude olie), multieriem helemaal versleten. etc.
Gevoel was niet goed,  ondanks dat de auto perfect reed.

LPGLE

YESSSS , vandaag een andere (2e ) auto aangeschaft.
Na te hebben gereden in een focus wat goed beviel.
Toch weer door emotie laten verleiden....
Boven budget....Boven gewichtklasse wat ik zocht ,  boven het verbruik wat ik zocht....etc..etc...

Maar het is wel een VOLVO

hathü

Gefeliciteerd, dat ziet er goed uit. :eusa_clap: