vraagje ; aanschaf 2e auto( nu met foto)

Gestart door LPGLE, 12-02-2009 17:46:25

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

Nu heb ik als 2e auto naast de Volvo een Polo als dagelijks gebruik.
een 1.9  98' diesel ,  nu kan ik met zeer geringe bijbetaling een ford focus 1800 16V (222dkm) kopen met alle opties, deze is van 1999.

extra opties Focus versus  Polo:
airco , elec. ramen , centr. vergrendeling , startonderbreker , 50 pk's méér ,  natuurlijk veel meer luxe en comfort

ga er een jaar op voor uit , maar 39 dkm op achteruit

Verbruiks technisch kan ik met het kostenplaatje van de polo ( totaal gerekend )  60 km per maand minder rijden met ( focus benzine)hetzelfde budget...te verwaarlozen lijkt me .

Ben ik weer blind 8) voor iets ,  voordat het een impuls aankoop wordt...

focus heeft alleen nieuwe distributie nodig en 2 nieuwe koplampen ( doe ik zelf )

polo is een fijne auto, maar met m'n lange benen zit ik elke keer tegen de raamslinger aan met opgetrokken benen  :eusa_snooty:
Ook de snelweg ritten zijn niet echt geweldig met het minieme vermogen van 47 kw's

Focus lijkt mij veél meer "auto"

graag jullie mening

mevita

ik zou gaan voor de  focus  ;)

kyro

in dit geval, zou ik ook voor de Focus gaan

heb er zelf ook 2,5 jaar (probleemloos) in rondgestuurd

en iig wat meer ruimte (wagon ?)

Wijnand

Controleer die Focus wel goed op roest (portierranden enzo), daar hebben de types van 99 tot 2004 behoorlijk last van. En roestgarantie geldt alleen als er een volledig ingevuld boekje is, met dealerstempels.

Groet,
Wijnand.

elianmars

Roest aan een Focus? Ik heb er bijna vier jaar mee gereden, maar nooit roest gezien.........  :eusa_think:

Vulk

Dat is omdat je er niet vaak naar durfte te kijken waarschijnlijk.

222dkm lijkt me trouwens al aan de hoge kant voor een Ford benzinemotor.

LPGLE

Citaat van: Vulk op 12-02-2009 19:25:35
Dat is omdat je er niet vaak naar durfte te kijken waarschijnlijk.

222dkm lijkt me trouwens al aan de hoge kant voor een Ford benzinemotor.
ja ik moet ook zeggen dat ik ze op autotrack bijna niet hoger zie ,  waar ligt dat aan,  of gaan ze allemaal bij die km.standen stuk ?
Op diverse blog's en testen wordt de auto als zeer betrouwbaar ervaren, was zelfs iemand die hem met een toyota wilde vergelijken.

Roest aan de deuren is me bekend , weet waar ik op moet letten ,  zoals vermeldt hieboven, de latere types is een verkeerd soort kit gebruikt in de naden., deze harde teveel uit , scheurde en er kwam vocht achter.
garantie kan je na een aantal eigenaren wel vergeten.
@ wijnand :  je hebt het al eens meegemaakt?  jij omschrijft de exacte procedure om er recht op te maken ;)

Maar het lijkt me toch bizar dat een ford 1800 16V (zetec???) niet meer dan 222.000 km kan draaien ?
Wat zouden de zwakke punten zijn ?

20 jaar geleden was 200dkm echt veel , tegenwoordig voor een auto van 10 jaar gemiddeld NIET extreem hoog dacht ik zo....

elianmars

Citaat van: LPGLE op 12-02-2009 21:02:51

Roest aan de deuren is me bekend , weet waar ik op moet letten ,  zoals vermeldt hieboven, de latere types is een verkeerd soort kit gebruikt in de naden., deze harde teveel uit , scheurde en er kwam vocht achter.

Dat verklaart misschien dat ik 't bij mijn Focus nooit gezien heb. Ik had 1 van de eerste stations die er geleverd werden.

LPGLE

Citaat van: kyro op 12-02-2009 18:38:10
in dit geval, zou ik ook voor de Focus gaan
en iig wat meer ruimte (wagon ?)
Nee, 3 deurs hatchback.  gewoon omdat ik deze mooier vindt. ( en ik of mijn vrouw zitten er toch vrijwel altijd alleen in.)
Opmerkelijk dat de station in dezelfde gewichtsklasse valt...

Hier wat foto's

(de "Nieuwe" ? )

(De "oude" polo)

Wijnand

@ wijnand :  je hebt het al eens meegemaakt?  jij omschrijft de exacte procedure om er recht op te maken ;)

Nee, gelukkig niet, hier komt geen Ford op de inrit  :eusa_hand:. Maar voor een collega heb ik weleens wat uitzoekwerk gedaan, die zo'n auto wilde aanschaffen. Het Ford forum staat vol met roest problemen (gaat inderdaad om die kit), inclusief de problematische houding van een aantal Ford garages. Dit wordt bevestigd met de nodige ervaringen van (voormalig) Focus eigenaren om mij heen. Daarom ben ik voorzichtig als het gaat om een Focus.

Groet,
Wijnand.

LPGLE

[\quote]
hier komt geen Ford op de inrit 
[/quote]
hier ook niet hoor,  als die focus doorgaat moet ie ook op straat overnachten , de oprit is van de volvo ;)

mevita

Hij ziet er op de foto,s in ieder geval heel mooi uit :eusa_whistle:

thuur

Ik heb in totaal zo'n 100.000km in dat model afgelegd. Een keer de dieselpomp kapot (n.v.t. hier) en 1x de ruitenwisserhendel afgebroken. Voor de rest nooit problemen gehad, nog geen schokje of trilling. Alleen de sleutel is wat groot of mijn broekzakken hebben te weinig ruimte over..

Ik weet niet of dat nog een Zetec is of al een Duradinges, maar dat is gemakkelijk na te vragen. 3 ton moet makkelijk kunnen met die blokken, maar doe wel de standaard testjes: olievuldop dansen, koelwaterdruk, uitlaatrook, etc.etc.

Gr ;)

kyro

Nee, gelukkig niet, hier komt geen Ford op de inrit  :eusa_hand:.

en dat heb ik dus met Opel

Ludo

Citaat van: thuur op 12-02-2009 21:42:12
Ik heb in totaal zo'n 100.000km in dat model afgelegd. Een keer de dieselpomp kapot (n.v.t. hier) en 1x de ruitenwisserhendel afgebroken.

Volvo kan daar dus nog een puntje aan zuigen?.  :D