Blauwe rook.....

Gestart door jrs2k3, 13-02-2009 13:49:43

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Hallo hallo!

Vandaag zijn mijn slangen van de kachel radiateur vervangen. Deze waren gaar en 1tje was al ingekort. Hij had ook wat olie bijgevuld, dit had ik al een tijd niet meer gepeild! Er moest anderhalf liter bij.

Toen hij de peilstok eruit trok kwam er damp uit, ook zat er mayo aan de peilstok. We zagen dat het rubbertje van de peilstok in ieder geval niet meer goed afsloot dus dat kan een oorzaak zijn van de mayo.

Maar toen reed ik weg en had ik blauw rook..... dit heb ik nog niet eerder gezien bij mijn auto, voordat die slangen en olie bijgevuld is rookte hij helemaal niet.

De garage had het idee dat het de koppakking wel eens kon zijn omdat de radiateur, en kachel radiateur vervangen zijn (naar wat ik hier zo lees op het forum zijn dat gewoon Volvo kwaaltjes)

Ik zelf denk eerder de carter ventilatie, of de turbo omdat de temperatuur altijd keurig in het midden staat. Maar het vreemde is dat ik voor dit hele gedoe geen last had van blauwe rook.

Het gaat om een T5 2.0 op LPI, turbo druk komt altijd tot een kwart / half in het witte gedeelte.

Wie o wie heeft tips voor mij, wordt een beetje moedeloos haha :)

Marc O.

Misschien teveel olie er in gekiept?
...The Nile isn't just a river in Africa...

jrs2k3

Citaat van: Marc O. op 13-02-2009 14:03:57
Misschien teveel olie er in gekiept?

Dat kan natuurlijk ook nog, aangezien er allemaal smurrie aan de peilstok zit dat hij daardoor het peil niet goed kon checken.

Er zit trouwens geen smurrie ook aan de olie vuldop!

thuur

Rubbertje aan de peilstok vervangen (kost niets en is zo gebeurd) en oliepeil tussen MIN en MAX zetten.

Verder: gewoon rijden en niet wakker liggen van wat blauwe rook.

Gr

jrs2k3

Citaat van: thuur op 13-02-2009 14:29:04
Rubbertje aan de peilstok vervangen (kost niets en is zo gebeurd) en oliepeil tussen MIN en MAX zetten.

Verder: gewoon rijden en niet wakker liggen van wat blauwe rook.

Gr http://www.theturboforums.com/boardimages/smilie/turbodrama.gif

Toch lig ik stiekem wel wakker van de blauwe rook haha. Ik ga vanavond denk ik de carterventilatie checken en schoonmaken.

Ben zelf erg bang dat het de Turbo of koppakking is...

thuur

Citaat van: jrs2k3 op 13-02-2009 15:41:01Ik ga vanavond denk ik de carterventilatie checken en schoonmaken.

Wel compleet dan he, incl. olieafscheider.

Koppakking gaat niet snel stuk.

Gr 8)

jrs2k3

Citaat van: thuur op 13-02-2009 16:07:27
Citaat van: jrs2k3 op 13-02-2009 15:41:01Ik ga vanavond denk ik de carterventilatie checken en schoonmaken.

slotje mag erop!

Gr 8)

Roken is helemaal weg! Waarschijnlijk nog wat koelvloeistof wat ergens terecht is gekomen!

francois

hoe veel heeft de roffel gelopen  :eusa_clap:

dogdob7

wie in het noorden des lands is handig  in volvo s en een beetje goedkoper dan de garage?

Jeroentjuh

Citaat van: jrs2k3 op 16-02-2009 20:30:54
Citaat van: thuur op 13-02-2009 16:07:27

slotje mag erop!

Gr 8)

Roken is helemaal weg! Waarschijnlijk nog wat koelvloeistof wat ergens terecht is gekomen!

Koelvloeistof rookt niet blauw, ik denk teveel olie bij gevuld..