hoogte afstelling KW v2 set voor 850

Gestart door V70geRwin, 13-02-2009 16:07:46

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

heb ergens laatst gelezen wat een goede uitgangspositie is voor de voorveerpoot van een KW v2 set maar heb nu anderhalf uur lopen zoeken en voel me een beetje  :eusa_wall:

ga de veerpoot uit elkaar halen want er zijn enkele nokjes van de verstelring af en die worden door nieuwe vervangen. dan is het wel prettig om de poot gelijk een goede beginstand te kunnen geven..

Graag voor morgen 08:00  :eusa_whistle:

R o b

Als de set niet gloedje nieuw is volgens mij 4,0 cm vanaf bovenzijde flens voor de end-link tot aan de verstelring. Is de set nieuw dan neem 4,5 tot 5,0 cm.

Bij mij was 4,0 cm te laag.

Ligt ook aan je gebruikte velgen en bandenmaat etc.

Leden die met KW 2's rijden: Johann, Eugene, JCViggen etc....misschien pb'tje?

Suc6

V70geRwin

Setje is niet meer nieuw en ik rij met 17 inch 205/45 TD pro velgen (zie avatar).

Rob bedankt, met 5 zit ik dus al gauw goed, zakken is makkelijker nl..

Volvo Felipe

Leg hem met zijn buikje te de grond

;-)

V70geRwin

Citaat van: Volvo Felipe op 13-02-2009 19:10:14
Leg hem met zijn buikje te de grond

;-)

Zo voelt en rijd het al wel  :eusa_clap:

Eugene

Achter op het hoogste (2cm stelmogelijkheid in totaal) en voor beginnen met 4-5cm van endlinkflens tot stelring en dan een stukje rijden en op een vlakke ondergrond zetten. Dan kun je meteen zien waar nog bijgesteld moet worden.

If it's not blown, it sucks...

V70geRwin

Citaat van: Eugene op 13-02-2009 19:37:01
Achter op het hoogste (2cm stelmogelijkheid in totaal) en voor beginnen met 4-5cm van endlinkflens tot stelring en dan een stukje rijden en op een vlakke ondergrond zetten. Dan kun je meteen zien waar nog bijgesteld moet worden.

Hij staat nu te laag omdat de binnenkant van spatborden en kuip aangevreten worden bij drempels.
Kuip is wel mooi gevuld maar is ff teveel van het goede  ;D

Bedankt allemaal en we gaan morgen ff sleutelen:

Meyle HD draagarmen, lagers en rubbers voor de voortrein, nieuwe remblokjes voor, remmen achter nieuw ivm trillen, nieuwe LMM en rubbers achteras controleren. Brugje gehuurd om het ff makkelijk te maken..

Kan die weer door de apk want voorkant zwabbert nu alle kanten op  :police:

Emiel

V70geRwin

Citaat van: Emiel op 13-02-2009 20:10:17
1ste setje remblokken voor?

Inderdaad maar ze zijn nu wel echt op na anderhalf jaar.
We gaan weer piepen dus  8)

Emiel

Citaat van: spekkie99 op 13-02-2009 20:13:00

Ik heb ze ook klaar liggen...setje nummer 4 inmiddels. Laatste keer met deze schijven.

Piepplaatjes van Porsche werken wel goed bij mij trouwens.

V70geRwin

Citaat van: Emiel op 13-02-2009 20:30:09
Citaat van: spekkie99 op 13-02-2009 20:13:00

Ik heb ze ook klaar liggen...setje nummer 4 inmiddels. Laatste keer met deze schijven.

Piepplaatjes van Porsche werken wel goed bij mij trouwens.

4 keer, das netjes voor die schijven.
Ik rij er wel pittig ermee, mijn vriendin niet en de ring moet nog steeds een keer gebeuren, zal ook wel schelen in gebruik.

Merk wel dat ze de warmte echt een stuk minder kwijt kunnen nu aan het einde van het blokje...

Piepplaatjes ook maar even scoren dan...

Emiel

Onderdeelnummer staat ergens in het draadje op een ander forum... ;)

Succes morgen. Zorg er wel voor dat het schroefdraad op de schokdemper brandschoon is voordat je de ringen eraf gaat draaien.

V70geRwin

Citaat van: Emiel op 13-02-2009 21:07:36
Onderdeelnummer staat ergens in het draadje op een ander forum... ;)

Succes morgen. Zorg er wel voor dat het schroefdraad op de schokdemper brandschoon is voordat je de ringen eraf gaat draaien.

Welk andere forum   :eusa_whistle:

Bedankt voor de tip  :eusa_clap:

R o b

Laat maar komen die foto's!
:eusa_dance:
Suc6 vandaag!

V70geRwin

Net weer terug en alles zit eronder, de boel is weer strak. Morgen voor de apk en daarna door naar de uitlijner.

5cm aangehouden en staat erg mooi  :eusa_clap:

Zal hem even wassen voordat ik pics maak, nog even geduld dus....