Laatste generatie LPI en kleine probleempjes

Gestart door Misha, 15-02-2009 10:23:58

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Citaat van: KIM op 19-02-2009 19:01:57
Citaat van: Misha op 19-02-2009 18:50:18
Ah, dat zou dan dus ook vergelijkbaar "tegen de grens" zitten bij een standaard R.
Interessant.
Ik heb bij een gelijke setup (50 PK injectoren, 240 pk) geen problemen, dus hier is waarschijnlijk iets anders aan de hand...
Het enige dat ik merk  is dat bij koud weer de motor in onbelaste toestand bij overschakelen afslaat. Ik denk dat dat een tij/temperatuurinstelling is die eenvoudig gewijzigd kan worden.

Ja wat ik vergeten te melden heb is dat de mijne een Italaanse R is. Met dus slechts 211PK.

Teddy81

Citaat van: KIM op 19-02-2009 20:29:54
Ja ik bedoel de overschakeling naar LPG. Als ik 'm belast (=rijden) dan schakelt hij soepel over. Als ik 'm te lang stationair laat draaien en dan wegrijdt, schakelt hij over en smoort hij. Ik rekende er wel op dat dit afstelbaar zou zijn, maar het stoort me niet zo. Overigens woon ik inmiddels niet meer bij Mesman in de buurt.

Ja klinkt vergelijkbaar. Tijdens het rijden slaat de auto niet af omdat dan de motor door blijft draaien en de motor dus op een bepaald moment oppakt op LPG. Lijkt er ook wel een beetje op dat het overschakelen te langzaam gaat ofzo.
Mij stoort het ook niet echt, maar mijn vriendin wel. Ze durft "dat hok" bijna niet te pakken omdat ze bang is ergens te komen staan. Eigenlijk zou ik daar juist blij mee moeten zijn, want dan is de kans dat ze mijn auto mee wil nemen nihiel. ;)
En eigenlijk stoort het me wel, het moet gewoon goed. Het is niet verkoopbaar dat je auto afslaat als je stationair draait. Het moet gewoon goed kunnen werken. Maar ook hier geldt hetzelfde, ik woon nou niet bepaald in de buurt van Mesman dus snel even langs is geen sprake van en aangezien ik iedere dag mijn auto nodig heb....