Lekkage klepdeksel verhelpen. Brandstofleidingen vervangen?

Gestart door BasV70, 12-02-2009 22:16:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BasV70

Dieselgenoten,

Mijn vader heeft net als ik een 2.5D in z'n Volvo hangen. Nu heeft hij olie lekkage langs de pakking van het klepdeksel. Bij de beurt afgelopen week bij de dealer werd verteld dat het vervangen van de pakking een arbeidsintensief klusje is omdat daarvoor mede de brandstofleidingen verwijderd moeten worden. Nu kijk ik daar niet echt van op (want ook hier op het forum wel eens iets over opgevangen), maar wat mij wel verbaasde was dat men bij de dealer aangaf dat de brandstofleidingen niet terug gemonteerd kunnen worden en dat er een setje nieuwe gemonteerd zou moeten worden.  Dat klonk mij een beetje raar in de oren. De reparatie zou dan op zo'n 800,- euro uit moeten komen. Dat is dan wel weer een beetje veel voor het verhelpen van een lekkage.
Heeft er iemand ervaring met dit klusje en kan iemand bevestigen dat de brandstofleidingen inderdaad voor eenmalig gebruik zijn??

Alvast dank.
Bas

Emiel

Denk dat ze D5/2.4D en 2.5D door elkaar hebben gehaald.

BasV70

Prutsers. Is toch echt een 2.5 D (wel een V70N). Had nog zo gezegd dat m'n pa weer eens naar een echte garage moest gaan. :eusa_snooty:

Klepdeksel bij een 2.5D is wel een lastige toch?

pimsam


VolvoDeMio

Citaat van: pimsam op 13-02-2009 08:58:03
Effe zoeken:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18210.msg333182.html#msg333182

Zit bij mij al weer jaar 2 potdicht. Wel goede vloeibare pakking gebruiken.

Precies.

Je onderschrift links zou voor de dealer kunnen luiden:
Het rookgordijn van Leusden!

(oh, voor de diesels óók natuurlijk...)

BasV70

Citaat van: VolvoDeMio op 13-02-2009 12:16:27
Citaat van: pimsam op 13-02-2009 08:58:03
Effe zoeken:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18210.msg333182.html#msg333182

Zit bij mij al weer jaar 2 potdicht. Wel goede vloeibare pakking gebruiken.

Precies.

Je onderschrift links zou voor de dealer kunnen luiden:
Het rookgordijn van Leusden!

(oh, voor de diesels óók natuurlijk...)

:eusa_whistle: Waarom zou mijn onderschrift luiden zoals het luidt? De 2.5D is mij niet onbekend namelijk. ;D

Gr.