Vreemd probleem (niet zeker of het wel aan het alarm ligt

Gestart door ThijsJC, 16-02-2009 20:52:44

Vorige topic - Volgende topic

ThijsJC

Beste forumleden,

Een tijdje terug rijd ik met mijn Volvo 850 T5R, en opeens ging er binnenin de wagen een sirene af. Ik zeg binnen in de auto omdat het geluid van mijn stuur vandaan leek te komen. Ik stop doe mijn deur open, en het geluid stopte. Verder geen probleem, kon gewoon verder rijden, en alles leek verder in orde. Ondertussen is de binnen in sirene nog enkele keren heel kort afgegaan maar verder niets.

Vandaag stapte ik in de auto en niets meer... alsof de batterij volledig plat is, geen lichtjes niets volledig dood.

Ik begrijp er niets van, maar ik denk dat ik met een kortsluiting zit ofzo. Moet ik een nieuwe batterij halen, het allarm ontkoppelen?

Alle hulp is welkom.

ThijsJC

Misshien nog even toevoegen dat ik de auto nooit sluit met de afstandbediening. Die werkt immers niet. Het is er een met 2 knopjes "lock" an "unlock"  soms heb ik het roode ledje zien branden maar dit  doet hij niet altijd.

Hopelijk weten jullie meer hierover.

JayJ

Batterij van de AB heb je al eens proberen te vervangen, doet vaak wonderen. Ik weet zo niet uit me hoofd of je deurslot ook op het alarm zit aangesloten en weet dus ook niet of deze het alarm uitschakelt.

PS. Ik heb laatst ook gehad dat er heel even een alarm afging in de auto, terwijl ik wel met AB de auto open en sluit. Verder niet meer bij stilgestaan.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

thuur

Citaat van: ThijsJC op 16-02-2009 20:55:20
Misshien nog even toevoegen dat ik de auto nooit sluit met de afstandbediening. Die werkt immers niet. Het is er een met 2 knopjes "lock" an "unlock"  soms heb ik het roode ledje zien branden maar dit  doet hij niet altijd.

Hopelijk weten jullie meer hierover.

Rode LED op het dashboard? Die heeft niet echt een duidelijke functie, zo is gebleken. Bij een origineel Volvo alarm moge het duidelijk zijn, maar anders geeft die LED enkel aan of de auto op slot zit (CV).

Kun je een plaatje posten van je afstandsbediening?
Origineel zit de sirene boven je uitlaatspruitstuk aan het schutbord. Als het geen origineel alarm is zou ik het eruit slopen, voordat je het weet kun je niet meer starten..

Gr ;)

blauweroffel

Volgens mij gaat de auto niet op het alarm als je de auto met de sleutel op slot doet. En het alarm schakelt in als je de AB gebruikt om de auto op slot te doen, en als je dit doet gaan je richtingaanwijzers een kaar aan en uit.
Ik doe de auto altijd op slot met de AB en als ik dan open met de sleutel, zonder AB, gaat het alarm af.

BR

ThijsJC

Maar komt het vreemde geluid vandaan, ik doe de auto altijd met de sleutel op slot.  En het geluid gebeurde terwijl ik aan het rijden was!  Heb net gecheckt en batterij is volledig plat.

Wally850

Ik heb deze week soortgelijk iets zelfde type auto.

Hoor een relais schakelen en weer afvallen . tript in korte tussen pauzes van een paar tiende sec. om vervolgens weer enige seconden niets te doen.
Ondertussen knippert het rode ledje vrolijk in de maat mee.
ook de toeter doet op de maat mee.....

Is dit mogelijk te verhelpen met relais 210/2345333 vervangen?

m.vr.gr.
Wally