Remschijven en strooipeekel

Gestart door The Eagle, 16-02-2009 22:01:32

Vorige topic - Volgende topic

The Eagle

Mijn V70 classic heeft onlangs 2 weken stilgestaan. Voordat ik mijn auto 2 weken liet staan heb ik gereden in een periode dat er veel met peekel werd gestrooid. Auto niet ff door wasstraat getrokken. Na 2 weken ging ik weer rijden en constateerde, na de roest eraf te hebben geremd, een hobbelend geluid in/op de remmen. Naar de Volvo garage gegaan en deze constateerde dat mijn remblokken op de voorwielen in de remschijven waren gevreten (lees: een afdruk hadden achtergelaten). Dit veroorzaakte de hobbel. Nu hebben ze voor de remschijven afgedraaid (laagje eraf gevreesd) en mijn remblokken vervangen voor een nieuwe. Dit hebben ze perfect gefixt. De garage constateerde helaas ook hetzelfde euvel op de achterremmen. Hiertoe 2 vragen, wellicht is er iemand met dezelfde ervaring:

Ik overweeg een nieuwe set remschijven en remblokken aan te schaffen om het euvel aan de achterkant op te losssen. Heeft iemand goede ervaring met niet-originele Volvo remschijven en blokken via bijvoorbeel de Kwik-Fit??? Volgens mij is dit goedkoper dan dit via de dealer te laten doen.

Weet iemand hoe ik had kunnen voorkomen dat remblokken alsgevolg van peekel de remschijven aantasten. Een Volvo moet hier toch tegenkunnen??

Ben benieuwd

850 T5 Freak

Ik zou zeker geen kwik-fit meuk monteren! 9 van de 10 keer duurkoop  ;) snel krom trappen e.d. ik zou gewoon voor origineel volvo gaan of brembo remmen, en tsja om dat ene euvel te voorkomen zou ik zoiezo zorgen dat je het zout van heel de wagen hebt afgespoten! dat doet al veel! succes ermee

gr
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

thuur

1. Ga niet naar de Kwik Fit.
2. ik zou net zo hard remmen totdat ze krom zijn (dan toch nieuw spul) of totdat het ingevreten stuk weer mooi egaal is.

Gr 8)

V70geRwin

Als je het zelf kan dan scoor je op ebay.de origineel setje schijven, blokken en bevestigingsmateriaal incl verzenden voor onder de 150 euro voor de achterremmen. Ebay gebruiker volvo-p1800.

Het eropzetten kan je dan ook ergens laten doen evt, denk een uurtje werk.
Ben je voor ongeveer 200 weer klaar.

Maar doorrijden en het wegremmen is het voordeligste.

razorx

Je kan ook even het ruwste gedeelte van de roest bij je schijven wegborstelen.
Staalborstel op je boormachine doet wonderen.

pwassink

Citaat van: razorx op 17-02-2009 00:56:17
Je kan ook even het ruwste gedeelte van de roest bij je schijven wegborstelen.
Staalborstel op je boormachine doet wonderen.

En even niet apk laten keuren komende twee weken, als je pech hebt moperren ze er dan wel over
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

The Eagle

Dank voor jullie reacties...
Goeie tip mbt de remmen/schijven aanschaffen via E-bay.
Moet ik alleen even de juiste maat hebben want dat varieert volgens mij....en een garage vinden die bereidt is om het zaakje te monteren.

Lampje

Brakemax voor weinig: http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/onderdelen-volvo/volvo-sport-remschijven-met-gratis-remblokken-actie-43964255.html

Ik weet niet wat voor remblokken er 'gratis' bijzitten, maar als het even kan zoek je ergens een paar Hawk's of OMP-remblokken. Zelfs zonder blokken heb ik ze nergens goedkoper kunnen vinden!

Ik rij bijna elke dag langs Ermelo, dus ik ga binnenkort eens buurten bij deze man!

V70geRwin

Citaat van: Lampje op 17-02-2009 18:25:20
Brembo Max voor weinig: http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/onderdelen-volvo/volvo-sport-remschijven-met-gratis-remblokken-actie-43964255.html

Ik weet niet wat voor remblokken er 'gratis' bijzitten, maar als het even kan zoek je ergens een paar Hawk's of OMP-remblokken. Zelfs zonder blokken heb ik ze nergens goedkoper kunnen vinden!

Ik rij bijna elke dag langs Ermelo, dus ik ga binnenkort eens buurten bij deze man!

Waarom zou je dit doen als je een complete set origineel van Volvo van schijven, blokken en montagesetje voor minder dan 150 thuisbezorgd kan krijgen  :eusa_think:. Voor de achteras is standaard Volvo ruim voldoende!

Lampje

Ja, ik las het nu; hij wil ze voor z'n achteras, dus da's een beetje overkill... Het zijn ook geen Brembo's maar Brakemaxen. Laat die blokken er maar buiten, dan gaat er misschien nog iets van de prijs af...

The Eagle

Met de door jullie gestuurde links kan ik wat! Dank daarvoor.
Nog wel 1 vraag:
- zijn alle remblokken/schijven op de achterkant v/e V70 classic een standaard maat of kan dit varieren?

Ben trouwens benieuwd of ik een garage zo gek krijgen om een zelf meegebracht setje te laten monteren. Die lui willen natuurlijk eigenlijk het setje zelf leveren.

V70geRwin

Citaat van: The Eagle op 17-02-2009 21:32:55
Ben trouwens benieuwd of ik een garage zo gek krijgen om een zelf meegebracht setje te laten monteren. Die lui willen natuurlijk eigenlijk het setje zelf leveren.

Gewoon vragen en anders doe je iets in de fooienpot oid