Onderstel aanpassen tbv wegligging.

Gestart door zoran, 17-02-2009 11:25:07

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Klopt de bandenkeuze doet ook veel in deze , en niet te vergeten het deskundig uitlijnen van de wagen , dus ook de achteras. (lees hier , niet bij de kwik fit oid )

Die van mij zwabberde ook maar na een bandenwissel en uitlijnen was dit over.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

speedyT5

Ik denk dat minimaal 18"ook al een heel groot verschil gaat maken. ::)
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

bassie81

Citaat van: Eugene op 17-02-2009 12:38:46
Als het een Pzero Nero is, zou ik beginnen om die te vervangen. Die zwabberen zo hard, daar kan een veerpootbrug niet tegenop ;D

Is niet goed hoor dat je zwabbert met P zero nero's, ik hoor niet anders dan goede ervaringen van die banden, afgezien van het probleem dat ze vaak hoogteslag hebben.

Dus we hebben nu:
- onderstel nakijken
- veerpootbrug
- schokdempers
- uitlijnen (kan nooit kwaad)
- evt veren, banden,

Lijkt me een mooi stappenplan

Eugene

Citaat van: bassie81 op 17-02-2009 15:36:46
Als het een Pzero Nero is, zou ik beginnen om die te vervangen. Die zwabberen zo hard, daar kan een veerpootbrug niet tegenop ;D

Is niet goed hoor dat je zwabbert met P zero nero's, ik hoor niet anders dan goede ervaringen van die banden, afgezien van het probleem dat ze vaak hoogteslag hebben.

Pzero Nero's hebben een enorm slappe wang. Verder qua grip briljante banden, zowel droog als nat. Maar als je ze op de achteras hebt liggen is het net alsof je achter zwenkwieltjes hebt ;D

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

En ik denk dat we met zijn allen hier lekker moeilijk aan het doen zijn.

Wat hij aangeeft is gewoon het standaard gedrag van een 850/x70 als je een ruk aan je stuur geeft. De auto 'zet' zich even en dat kun je omschrijven als zwabberen.

Natuurlijk werken alle methodes, maar de veerpootbrug en een fractie stugger onderstel verhelpen dat probleem het beste.

Oh ja, je kunt ook de hele carrosserie doorlassen... ;D
De Tussenpaus

zoran

Citaat van: V70 classic op 17-02-2009 12:37:50
Zwabberig aanvoelen kan ook nog aan de banden liggen.
En dan bedoel ik met name het merk en type band.
sommige banden beginnen te zoeken als ze halfslijt zijn.
De maten heb je al doorgegeven,merk en type niet.
Misschien hebben andere forum leden goede dan wel slechte ervaringen met een bepaalde band.
Is misschien wel verstandig om eerst hier even naar te kijken voordat je alles uitelkaar haalt  :eusa_whistle:

Natuurlijk, het merk: Standaard Continentals, model niet bekend maar kan kijken. Ik zet dit weekend Pirelli winterbanden eronder en na de winter dacht ik aan uniroyal rain2.

Zoran.

bassie81

Citaat van: Eugene op 17-02-2009 15:57:21

Pzero Nero's hebben een enorm slappe wang. Verder qua grip briljante banden, zowel droog als nat. Maar als je ze op de achteras hebt liggen is het net alsof je achter zwenkwieltjes hebt ;D

Dan hebben wij niet dezelfde P zero nero's want de mijne hebben een vrij stugge wang, zoals dat mi hoort bij een sportieve band.

Uniroyal rainsport heeft overigens dacht ik wel een slappe wang, je kunt dan beter de eagle gsd3 van goodyear nemen, of de sportcontact 3 van conti.

Eugene

Citaat van: bassie81 op 17-02-2009 18:28:18

Dan hebben wij niet dezelfde P zero nero's want de mijne hebben een vrij stugge wang, zoals dat mi hoort bij een sportieve band.

Heb een set of 3 van die banden opgerookt en geen enkele met een stugge wang, dus weet niet wat jij stug noemt... Of wat je verder aan onderstel onder je auto hebt, want denk dat je met standaard onderstel toch al genoeg zwabbert om de flex in de banden niet te merken. Met KW's is dat een ander verhaal ;)

V70geRwin

Citaat van: bassie81 op 17-02-2009 18:28:18

Uniroyal rainsport heeft overigens dacht ik wel een slappe wang, je kunt dan beter de eagle gsd3 van goodyear nemen, of de sportcontact 3 van conti.

Probeer dan eens Bridgestones RE50A en ben benieuwd wat je van die wang vindt.

Uit duitsland kwam mijne op de P zero en wat een verschil met de bridgestones, zelfs met het toen nog standaard T-5R onderstel.

Zijn dikkere (ipd) stabi's geen uitkomst om toch comfort van veren te behouden en het "zetten" van de auto iets minder te laten worden?

Eugene

RE050A hebben een goede stugge wang, stukken beter dan een Nero en geven veel meer vertrouwen.

Turbobiker

Dikke stabi's maken de auto stugger bij alles wat je niet met 2 wielen precies te gelijk raakt. Comfort wordt in sommige gevallen extreem minder. Maar gaat wel het overhellen tegen. Niet het zwabberen overigens, wat hier bedoeld wordt (waarschijnlijk)
De Tussenpaus

V70geRwin

Citaat van: Eugene op 17-02-2009 19:01:43
RE050A hebben een goede stugge wang, stukken beter dan een Nero en geven veel meer vertrouwen.

Als je wil kan je stoppen voor elk dubbeltje  ;D

V70 classic

Ik denk niet dat Zoran wijzer wordt van dit (banden) gebakkelij  ;D
Ik zou als ik hem was eerst eens met een andere band en een veerpoot brug proberen.
Is het minst ingrijpend.
De wagen was net gekeurd.
Als dat goed is gebeurd moeten de kogels nog goed zijn.
Stugheid v/d rubbers is geen controllepunt.

Of hij moet toch al intteresse hebben voor circuit aanpassingen in het onderstel.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

bassie81

Citaat van: Eugene op 17-02-2009 19:01:43

wordt mijn volgende band, dit voorjaar  ;D ;D

waarom gaat er overigens niemand mee met het schokdemper idee?? is dat zo belachelijk???

slappe dempers gaat elke auto van zwalken...

Turbobiker

Citaat van: bassie81 op 17-02-2009 20:23:54

waarom gaat er overigens niemand mee met het schokdemper idee?? is dat zo belachelijk???

Daar heb je wel gelijk in, maar ik ben nog niet echt 850's tegen gekomen waar dat probleem speelt...
De Tussenpaus