ABS/TRACS controller afgefikt!! Gerepareerd!

Gestart door Liber0, 17-02-2009 19:07:43

Vorige topic - Volgende topic

Liber0

Inderdaad ik wil eerst weten welke

Heeft iemand layout van de grote data stekker van de controller of linkje er naar toe waar ik hem downloaden......

Ik zou wel aan de wielen willen draaien om te kijken of ze allemaal 1 volt willen leveren heb ik de draad en sensor in 1x gecontroleerd

(Die 1 volt wijsheid heb ik hier ergens op forum gelezen........)

KIM

Sleutels hoef je niet te wissen...
Er zitten geen transponders in de sleutel van een 850. AB is een eenvoudig klusje dat je zelf kunt doen, maar dat willen ze bij de dealer ook wel voor je doen; hiervoor is geen testkast nodig.
Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je geen knippercode ergens kunt waarnemen; dit klopt, want jouw auto zal OBD I zijn. Je zult de foutcodes dan uit moeten lezen met een diagnosetester. De foutcodes die je dam ziet, zullen je wel opweg helpen. Tot die tijd zou je de meting op de sensoren kunnen doen die ik hierboven heb beschreven. Hiermee weet je iets over het lot van de sensoren. Overigens is dat iets dat ze in de testkast zichtbaar kunnen maken.

KIM

Citaat van: Liber0 op 21-02-2009 09:18:05
Ik zou wel aan de wielen willen draaien om te kijken of ze allemaal 1 volt willen leveren heb ik de draad en sensor in 1x gecontroleerd

(Die 1 volt wijsheid heb ik hier ergens op forum gelezen........)
Aan de sensorkabel zit, zoals ik al schreef, een stekker. Dit is voor als je de sensor zou moeten vervangen. Je kunt deze sekker losnemen en in die pennen de spanning meten. De sensoren wekken zelf die spanning op namelijk. Waar die stekker precies zit weet ik niet (mn auto staat hier ff niet), maar als je vanaf de sensor de kabel volgt, zul je hem zeer zeker tegenkomen.

thuur

850's van voor '95 hebben achter geen stekkers op de sensors, maar ergens onder de achterbank. Aan de voorkant zitten altijd stekkers direct op de sensors.

Gr ;)

Liber0

Vandaag starte ik de auto ....wederom alle lampjes van abs en tracs uit?????

Ik heb hem alleen verzet...de controller is goed lijkt me.....

Ik zal morgen langzaam naar 40 per uur optrekken dan zullen ze wel weer beide tegelijk aanspringen :eusa_think:

Wat wel gebeurde wat ik nog niet gezien heb is dat de airco en rec lampje ongeveer 4x oranje  ???knipperde ..wat betekent dat??

Gister en vandaag het interieur van elianmars erin gezet ...erg mooi en chique staat het in de auto...
De oude bekleding en elektrische stoelen op marktplaats gezet

elianmars

Citaat van: Liber0 op 22-02-2009 20:09:00

Ik zal morgen langzaam naar 40 per uur optrekken dan zullen ze wel weer beide tegelijk aanspringen :eusa_think:

Wat wel gebeurde wat ik nog niet gezien heb is dat de airco en rec lampje ongeveer 4x oranje  ???knipperde ..wat betekent dat??

Gister en vandaag het interieur van elianmars erin gezet ...erg mooi en chique staat het in de auto...

Dus het is gelukt met de bekleding overzetten?

Fotootje is ook wel leuk (In je voorsteltopic?)  8)

En ik weet eigenlijk zeker dat de controller in orde is. Probleem moet dus ergens anders liggen.

Liber0

Citaat van: thuur op 21-02-2009 13:31:37
850's van voor '95 hebben achter geen stekkers op de sensors, maar ergens onder de achterbank. Aan de voorkant zitten altijd stekkers direct op de sensors.

Gr ;)

Dus voor en achter zijn verschillende sensors ???
mijne is uit 1996.......

Ga morgenavond bij 3 sloop volvo's estate kijken...zijn die sensoren makkelijk te pakken???? in het donker waarschijnlijk
Ik ga voor een achter bumper kijken in goede staat voor € 50,- in het zwart moet dus gespoten worden

elianmars

Citaat van: Liber0 op 22-02-2009 20:11:49
Citaat van: thuur op 21-02-2009 13:31:37

Gr ;)

Dus voor en achter zijn verschillende sensors ???
mijne is uit 1996.......

Ga morgenavond bij 3 sloop volvo's estate kijken...zijn die sensoren makkelijk te pakken???? in het donker waarschijnlijk
Ik ga voor een achter bumper kijken in goede staat voor € 50,- in het zwart moet dus gespoten worden

De sensoren van de achterkant zitten beide op 1 kabel vast, met één stekker. De sensoren van de voorkant hebben elk een eigen kabeltje en stekker.

Liber0

Citaat van: elianmars op 22-02-2009 20:11:26

En ik weet eigenlijk zeker dat de controller in orde is. Probleem moet dus ergens anders liggen.

Gaak zo doen die fotoos

Marcel ik heb gewoon de zitting en al met alles overgezet van beide stoelen dit gaat super snel zitting rondom losmaken 5 trekveren onder los.stekker verwarming los en over zetten maar...

Leuning: daar hoeven maar 4 ringetjes onder los 4 ringetjes in de "kuip"
2 elastiekjes achter en 3 ringetjes van intern flapje achter boven

Kopsteun kan er van te voren al af door 2 "drukknoppen op gevoel te vinden en in te drukken

Achter bank had ikje  topic gevonden...de weerbarstige veer heb ik overwonnen met smalle waterpomp tang...daar kun je dat blokje mee recht houden ..daardoor achterbank in 5 minuten gewisseld

elianmars

Citaat van: Liber0 op 22-02-2009 20:24:53
Citaat van: elianmars op 22-02-2009 20:11:26

Gaak zo doen die fotoos

Marcel ik heb gewoon de zitting en al met alles overgezet van beide stoelen dit gaat super snel zitting rondom losmaken 5 trekveren onder los.stekker verwarming los en over zetten maar...

Leuning: daar hoeven maar 4 ringetjes onder los 4 ringetjes in de "kuip"
2 elastiekjes achter en 3 ringetjes van intern flapje achter boven

Kopsteun kan er van te voren al af door 2 "drukknoppen op gevoel te vinden en in te drukken

Achter bank had ikje  topic gevonden...de weerbarstige veer heb ik overwonnen met smalle waterpomp tang...daar kun je dat blokje mee recht houden ..daardoor achterbank in 5 minuten gewisseld

Da's mooi!

Ik had je beloofd om een handleiding voor het verwijderen van de achterbank te pm-en. Helemaal vergeten  :-[ :eusa_wall:

Maar goed, het is allemaal gelukt  :)

Liber0

Vabdaag bij de dealer geweest heeft nieuwe sleutel aangemeld en 2 afstand bedieningen in geleerd

Het alarm loeit en werkt dus ook centrale vergrendeling werkt nu op afstand
En de start onderbreker werkt nu.......met knipperlicht functie tijden aan uit zetten
Ook het ledje achter voorraam gaat knipperen...

Ook is de computer uitgelezen 2 storingen alleen abs pomp stuk of draait niet en sensor rechts achter stuk

zie filmpje van mijn lampjes als ik ga rijden...

deze link doet het wel

http://nl.tinypic.com/player.php?v=2wd1rt0&s=5

Ik ga de spullen abs pomp en sensor achter morgen halen bij Elianmars

mevita

thuur

Citaat van: Liber0 op 23-02-2009 12:39:43
Ook is de computer uitgelezen 2 storingen alleen abs pomp stuk of draait niet en sensor rechts achter stuk

Dat zijn toch de typische "controller defect" foutmeldingen..

Knipperende lampjes van de ECC duidt trouwens ook op een foutcode.

Gr :eusa_think:

UserID6342

Ben ook bang dat je nog steeds te maken hebt met een rotte controller / rot electrisch gedeelte van contactslot....

elianmars

Citaat van: thuur op 23-02-2009 13:54:27
Citaat van: Liber0 op 23-02-2009 12:39:43

Dat zijn toch de typische "controller defect" foutmeldingen..

Gr :eusa_think:

Zou de controller dan toch niet goed zijn?

Ik heb ook tegen Appie gezegd dat hij de pomp en sensoren mag proberen. Ligt het daar niet aan, dan mag hij het spul terug geven.

Maar zou het misschien niet  verstandiger zijn om eerst een andere controller te proberen?
Lijkt me minder werk dan de pomp en sensoren vervangen.