ABS/TRACS controller afgefikt!! Gerepareerd!

Gestart door Liber0, 17-02-2009 19:07:43

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Heb je ook alle draden doorgemeten. Ik doel dan op de draden van de stekker in de kofferbak naar de controller voor. Mogelijk dat er nog ergen een draadbreuk zit ??
Eigenlijk de kabelboom in de auto dus

thuur

1100 Ohm neem ik aan?

Ik denk toch de controller of de bedrading tussen controller en sensor. Heb je alle contacten opnieuw gesoldeerd? Meten de 2 achtersensoren +/- 0 Ohm tussen de controller stekker en de sensorstekkers?

Gr :-\

elianmars

Dit wordt toch wel een gebed zonder eind........ Je zou er moedeloos van worden  :eusa_wall:

thuur

Citaat van: elianmars op 02-03-2009 21:34:56
Dit wordt toch wel een gebed zonder eind........ Je zou er moedeloos van worden  :eusa_wall:

Nee hoor. Ik denk zelfs dat de oorspronkelijke fout nog aanwezig is.

Gr ;)

Liber0

Citaat van: Sbv op 02-03-2009 21:14:08
Heb je ook alle draden doorgemeten. Ik doel dan op de draden van de stekker in de kofferbak naar de controller voor. Mogelijk dat er nog ergen een draadbreuk zit ??
Eigenlijk de kabelboom in de auto dus

Ik 1100 ohm gemeten direct op de stekkers naar de sensoren (achter de achter bank) gemeten dus
Daarna heb ik op de controller stekker (met dezelfde kleurcode) en de sensoren aangesloten naar achtersensoren gemeten ook 1100 ohm.....(analoog metertje).... kabel breuk zou oneindig moeten geven....

Liber0

Ik ga morgen de draad achterin loshalen en dan 1,5 volt batterijtje aansluiten...controller stekker los ...kijken of ik daar 1,5 volt oppik van de losgekoppelde draad

Liber0

Citaat van: thuur op 02-03-2009 21:28:40
1100 Ohm neem ik aan?

Ik denk toch de controller of de bedrading tussen controller en sensor. Heb je alle contacten opnieuw gesoldeerd? Meten de 2 achtersensoren +/- 0 Ohm tussen de controller stekker en de sensorstekkers?

Gr :-\

Alle contacten zijn op nieuw gesoldeerd...maar dat kan ik nog een keer checken hij zit alleen met silicone dicht en ik kan hem met mijn ogen dicht in 1,5 minuten eruit halen  ;D  Moedeloos wordt ik niet gauw het kan een kleinigheidje zijn wat ik over het hoofd zie....

thuur

Kijk ook goed naar de multistekker die op de controller gaat. Er wil nog wel eens een pennetje open blijven staan waardoor je een slecht contact hebt. Ik denk niet dat het hier in zit, maar als je toch bezig bent ;)

En zorg dat de stekker goed vetvrij is. WD40 kan al voor een boel problemen zorgen..

Gr 8)

Liber0

Liber0

Andere achter sensoren zitten erin....
Hetzelfde elke dag als ik start zijn de lampjes uit bij 20 per uur springen beide aan(ABS/TRACS)

Controller nog een keer gesoldeerd...hetzelfde

Ik ga die turbo pas doen als ik ABS werkend heb

fMischien toch de pomp vervangen..ik kan zo gauw geen goede controller vinden om te testen of het aan de controller ligt

Stekker gechecked helemaal ontvet met electro cleaner...hetzelfde
controller doet zowel voor als na het solderen nog steeds hetzelfde

al met al begin ik nu toch de ABS pomp te verdenken mischien dat ie op een of andere manier tovht niet de goede weerstands waarde heeft

Als bedrading niet goed is gaan beide lampjes toch onmiddelijk aan want dan issie de sensoren kwijt

Wat kan ik nog checken
Weet iemand nog een andere controller???
op internet is het ff rustig met de controllers

Of de pomp van elianmars aanschaffen en erin zetten??? wat zou dat kunnen brengen

Dealer uitlezing ABS pomp en sensor rechts achter...

Liber0

Ook ff gevraagd aan de profesionele reperateur van controllers:

antwoord was ..:

Martijn Spaan aan mij
details weergeven 13 mrt.. (2 dagen geleden) Beantwoorden

Hoi,

Dit lijkt op een verkeerd gemaakte controller.... maar wel zeker een controller probleem. Pompen en sensoren gaan bijna nooit stuk,

kan wel naar de controller kijken, kan je omdat hij al "gemaakt" is niets beloven, garanderen of garantie geven,

elianmars

Wie is Martijn Spaans? Degene van Marktplaats?

Vraag het even aan Thuur, lijkt me dat die minder ervoor vraagt dan de Marktplaats-man  ;)

Ik blijf het vreemd vinden, trouwens  :eusa_think:

Liber0

ja de man van marktplaats...vragen was gratis.....

Er is een amerikaanse controller onderweg... Als ik deze probeer en het is hetzelfde .....

Dan vraag ik of thuur deze wil maken..... per post

anders ga ik de abs pomp vervangen

zou deze " proefdraaien"  als je 20 km/uur bereikt....

wie weet de chronologische volgorde van de testen...

Bij mij probeerd de controller het elke keer weer...dus als ik s'morgens start is de stilstaande hardware alles okay ... geen lampjes aan
Ik kan zelfs tracs lampje aan / uit zetten....bij 20 per uur allebei exact op hetzelfde tijdstip aan

aan de abs sensor stekkers meet ik door de grote abs stekker 1100 ohm
bij de dealer uitlezen ...abs pomp.. en  rechts achter abs sensor fout....

johan283

Ben je al weer wat verder? Ben erg benieuwd, wat uiteindelijk de oorzaak is geweest?

Liber0

nee nog niet verder ik heb wel de amerikaanse controller geplaatst nog steeds hetzelfde....

De controller van elianmars was dus goed deze heb wel door gesoldeerd maar deed nog hetzelfde

Ik ook een andere abs pomp liggen... die staat er zo op ...maar dan moet ik alles ontluchten in remsysteem

Iemand tips voor snel en goed ontluchten???(na abs pomp wissel) of dingen waar ik op moet letten na de pomp wissel??