ABS/TRACS controller afgefikt!! Gerepareerd!

Gestart door Liber0, 17-02-2009 19:07:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Liber0

ABS computer is na doorsolderen na 60 km afgefikt...zekering getrokken en met de koffiekan water geblust.... :'(
Ik denk dat ik ook weet dat het niet zo goed gedaan is :eusa_doh:

Okay zoon unit is gemakkelijk te vinden..maar de fik heeft ook de stekker aan de auto vernield....

Ik zoek dus een stekker met 25 cm draad uit een sloper geknipt  ...abs met tracs functie....weet iemand die?

mijn controller nummer is 9140774 weet iemand of deze uitwisselbaar is met andere nummers???
misschien handig als ik niet veel keus heb met mijn oude nummer of sneller wat te vinden....

vaak zie ik ook 9162675 deze is wat nieuwer en uit V/S 70 (misschien beter)
alvast bedankt voor enige hulp....

Elianmars  :eusa_pray: heeft me geholpen ik heb zijn controller overgenomen en had zeer toevallig ook de de stekker van de auto liggen waar hij het ooit uitgehaald heeft :eusa_dance:

Geluk bij ongeluk......zeer blij met dit forum en zijn gebruikers :eusa_clap:

excuus voor de fotoos ze komen maar uit mijn mobieltje....en daar mee geupload :eusa_hand:




Ook de geur is zeer goed!!echte elektro brand.....





stekker in de auto....pff gelukkig stond ik erbij toen het gebeurde..kon het gelijk blussen nadat ik snel zekering 14 had getrokken




gerardgrobben

goh... en ik maar steeds denken dat een vakman dat beter zou kunnen...

"linkje"
tuba or not tuba, that's the question

elianmars

Ik heb je al een mailtje gestuurd dat ik waarschijnlijk wel een controller voor je heb.

De stekker heb ik helaas weg gegooid  :eusa_wall:

Wel balen dat dit gebeurd is, zeg...  :-\

Thys

Da's mooi rot!

Toch iets niet goed gegaan met het solderen? Of pennetjes van de controller per ongeluk platgedrukt bij het terug monteren?
Hier staat er ook nog eentje, weet niet in welke hoek van het land je woont?


elianmars

Ik denk dat ik je gelukkig kan maken:

Ik heb niet alleen een controller voor je (9162675), maar ook nog de stekker met een halve meter draden er aan (Ik herinnerde me ineens dat ik voor de 850 ooit een controller had aangeschaft, waar die stekker nog aan vast zat).

Eventueel heb ik ook de abs pomp voor je, mocht die ook een oplazer hebben gekregen.

tumtum850T5

Hoe bedoel je

"Ik denk dat ik ook weet dat het niet zo goed gedaan is" :eusa_doh:

Teveel tin gebruikt  ???

Liber0

Bedankt Marcel!!!

Dit is weer een dag met geluk met ongeluk

Ik wil de controller en de stekker zeer graag hebben!!

Liber0

Citaat van: tumtum850T5 op 17-02-2009 20:33:12
Hoe bedoel je

"Ik denk dat ik ook weet dat het niet zo goed gedaan is" :eusa_doh:

Teveel tin gebruikt  ???

denk ut wel ik heb een fotootje uitvergroot....



tumtum850T5


jammer, ik moet het ook nog proberen............. :eusa_think:

-D©©©L-

Dat ziet er niet uit alsof ie goed doorgevloeid is met verse tin. Ik peuter zelf die siliconen rommel eraf voordat ik ga solderen. 

razorx

Dit is inderdaad niet goed doorgesoldeerd.

Het tin moet volledig uitgevloeid zijn, zonder de boel te "braden".
Het zou best kunnen dat de boel uitgefikt is omdat de hoge overgangsweerstand nog steeds aanwezig was.

Een goede soldeerverbinding ten overvloede, is hol, niet bol, volledig uitgevloeid en verbindt het pennetje over het gehele oppervlak met het eilandje op de print. En wat niet schoon is is niet te solderen.

Sterkte met het herstel.

Gr  ;)
Yits.


thuur

Toch twijfel ik of het wel door de solderingen komt. Inderdaad heeft de tin niet gevloeid, en de 2 rechter grote solderingen op de foto had je niet hoeven doen. Die breken niet binnen 25 jaar. De voeding (linker pinnen) niet snel, maar als je toch bezig bent gewoon meenemen. De ergste fik is onderin geweest, ik vermoed zelfs bij de pin die niet gesoldeerd is op de foto. Daarom gok ik dat er een fout in de stekker zat.

Je controller is al eerder open geweest, dus wat er ooit aan mankeerde (en nog steeds toen je besloot te solderen) komen we niet meer achter vrees ik.

Goed dat het bij een klein brandje is gebleven en succes met het herstel!


Gr ;)

Liber0

#12
Ik vanavond de stekker erop gesoldeerd van elianmars viel mee 1 uurtje werk

De controller erop gezet ..stekkers erop ..ik rijden helemaal niks.. deja vu ..alleen abs lampje aan geen kilometer teller geen
cruise control......... moest een beetje slikken..wat is er nu allemaal stuk.....

Toch even terug in de garage gezet..grote stekker zat er niet goed op..... te voorzichtig geplaatst...

Weer rijden alles was uit na starten kon tracs aan en uit zetten bij 40 km/uur sprongen tracs en abs lampjes weer aan :'(

Kilometer teller en cruise control en de teller en dagteller doen het weer wel pffffff...maar wat nu

Elianmars zei dat deze uit een auto kwam waar geen lampjes branden.......

WAT IS NU DE BESTE RAAD???


hier nog vol goede moed..





vanuit mijn gezichtsveld...



klaar...








elianmars

Je stekker is in ieder geval weer goed, gelukkig.

Ik ben vanuit Engeland gereden met de R, waarin de controller zat. Die rit was zo'n 500 km.
Geen foutmeldingen gehad van de controller.


Ik heb misschien nog wel iets voor je: Ik heb nog een controller liggen, waarvan ik zeker weet dat die niet goed is. Daarbij blijven de lampjes wel branden.
Die zou ik eventueel naar Thuur kunnen opsturen en dan heel lief vragen of hij de controller wil doorsolderen en 'm dan naar jou wil opsturen.

Als de lampjes dan nog branden, is er iets anders aan de hand (toch de abs pomp?).

Liber0

Ik vind het goed

Wil je die andere ongeopende controller dan terug?.....

Ik hoor het graag van je..

Of anders bellen we even..

Groeten Appie