Lpi pomp continu op hoog toerental - OPGELOST

Gestart door razorx, 19-02-2009 20:15:54

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Dag mederoffelaars,

Ik heb in feb. 2008 een nieuwe Vialle LPi installatie laten inbouwen in mijn 10 klepper.
Tot dusverre perfect.

Edoch, sinds enige tijd blijft mijn LPi pomp met verhoogd toerental (zoals voor het overschakelen) draaien.
Vermoeiend geluid en vast niet leuk voor de pomp.

Ik ga er sowieso mee naar de inbouwer, maar ben ook benieuwd naar de verklaring en of dit een bekend euvel is.
De gasdruk lijkt mij in orde want ik merk geen vermogensverlies.

Groeten van  Yits

Ludo

het is toch geen schrapend geluid Yits?. (zoals een lager die droog draait)
continu hetzelfde geluid, of wisselend luider-stiller?.

razorx

Citaat van: Ludo op 19-02-2009 20:25:55
het is toch geen schrapend geluid Yits?. (zoals een lager die droog draait)
continu hetzelfde geluid, of wisselend luider-stiller?.
Bedankt voor je snelle reactie.
Het schraapt niet,
Het was alle dagen continu, behalve gisteren: 1 seconde aan, paar seconden stil, weer 1 seconde aan e.t.c., daarna weer continu.

Ludo

hmm, het lijken me toch zowat de eerste symptomen van een pomp die droog loopt.
:eusa_think:

razorx

Citaat van: Ludo op 19-02-2009 20:33:30
hmm, het lijken me toch zowat de eerste symptomen van een pomp die droog loopt.
:eusa_think:
Hebben ze dat probleem nog steeds niet onder controle?
Of is dat een overhaastte conclusie?

Ludo

hoezo, nog steeds niet onder controle?.
er is toch niks mis mee, zeggen ze...  :evil:

wacht anders eerst de juiste diagnose af bij de inbouwer.
misschien is het verstandiger om zolang op benzine verder te rijden?.

Ludo

Citaat van: Ludo op 19-02-2009 20:48:08

of misschien juist niet.
ingebouwd feb. 2008, dan zit je toch nog in de garantieperiode?.  :D

razorx

Citaat van: Ludo op 19-02-2009 20:50:09
Citaat van: Ludo op 19-02-2009 20:48:08

of misschien juist niet.
ingebouwd feb. 2008, dan zit je toch nog in de garantieperiode?.  :D
Klopt,

Moet ik dan nu een topic starten: Hoe martel ik mijn LPi pomp binnen de garantieperiode?  :evil: .

Nee het is een mooie gelegenheid mijn benzine injectoren te tracteren op een flesje reiniger.

Bedankt voor het meedenken!

Yits

elmarconi

Werkt de laag/hoog toerental niet op basis van een druksensor ergens in het vloeibare lpg circuit?
Als die sensor een beetje off-duty is zou dat een dergelijk gedrag kunnen opleveren?

Edit: Nee dus...

Uit Vialle LPi brochure:
CiteerDe motor kan 5 verschillende gestuurde toerentallen draaien namelijk: 500, 1000, 1500, 2000 en 2800 toeren.
Deze toerentallen worden verkregen door het met verschillende frequenties aansturen van de elektrische velden.
Afhankelijk van de motorbelasting (injectietijd/motortoerental) stuurt de LPE een variabele duty-cycle naar de pompelektronica.
De pompelektronica zet deze op zijn beurt (afhankelijk van de motorbelasting) om in een elektrisch veld met een andere frequentie. Hierdoor verandert het toerental van de motor.

Hmm, garantie. Dan niet zelf gaan knooien...
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 19-02-2009 20:59:20
Werkt de laag/hoog toerental niet op basis van een druksensor ergens in het vloeibare lpg circuit?
Als die sensor een beetje off-duty is zou dat een dergelijk gedrag kunnen opleveren?

Edit: Nee dus...

Uit Vialle LPi brochure:
CiteerDe motor kan 5 verschillende gestuurde toerentallen draaien namelijk: 500, 1000, 1500, 2000 en 2800 toeren.
Deze toerentallen worden verkregen door het met verschillende frequenties aansturen van de elektrische velden.
Afhankelijk van de motorbelasting (injectietijd/motortoerental) stuurt de LPE een variabele duty-cycle naar de pompelektronica.
De pompelektronica zet deze op zijn beurt (afhankelijk van de motorbelasting) om in een elektrisch veld met een andere frequentie. Hierdoor verandert het toerental van de motor.

Hmm, garantie. Dan niet zelf gaan knooien...
Nee het is puur nieuwsgierigheid.

Er zit ook een druksensor in het "koppelblok" (bij het schutbord), dus je stukje voor edit is niet onjuist.

Het verveldende van dit soort dingen is dat het tijd kost die je meestal niet hebt.

)()()sT

Wel snel, maar gelukkig zit je nog in de garantieperiode....

Ik rijd al een tijd zonder rolhoes in de estate; ik vind dat je de pomp best hard hoort (toerental hoor je schommelen al naar gelang brandstofbehoefte en retour natuurlijk). LPi zit er pas vanaf oktober in  :eusa_think:

Succes Yits.

razorx

In een estate hoor je ze inderdaad goed, met open rolhoes. Het leeft zullen we maar zeggen.

Ik heb al een mailtje gestuurd naar de inbouwer, eventueel morgen nog even bellen.

Ontdekte net dat het pompzegel op de donut verbroken was.  :eusa_think:

Thys

Citaat van: razorx op 19-02-2009 21:47:10

Dat was het mijne ook, blijkbaar moet dat deksel tijdens de inbouw nog een keer los nadat het geplakt is.

Ludo

Citaat van: thyzerrr op 19-02-2009 23:32:03
Citaat van: razorx op 19-02-2009 21:47:10

Dat was het mijne ook, blijkbaar moet dat deksel tijdens de inbouw nog een keer los nadat het geplakt is.

ja lijkt me wel logisch, de slangen moeten daarbinnen worden aangesloten.  ;D

Thys

Zou toch ook kunnen (wat me logisch lijkt) dat de installatie pas verzegeld wordt op het moment dat de installatie volledig ingebouwd is?  ;)