ABS Sensor

Gestart door Jaco S, 11-08-2008 14:49:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaco S

Citaat van: thuur op 30-08-2008 13:47:47
Het blijft Bruin/Zwart voor het <1996 model. Latere modellen wordt het Bruin-Wit/Wit-Zwart.

Volg de kabel vanaf de wielsensor. Kan zijn dat je het luchtfilterhuis moet weghalen om beter zicht te hebben. Ik denk niet dat de kabels via het dashboard lopen. Uiteindelijk kom je in de multistekker op positie 4 (SB) en 11 (BN) uit.


Gr ;)

Heb onder me auto gelegen en heb gezien waar die heen loopt, hij loopt achter de ABS controller naar bocen en gaat bij de zekereing kast(waar ook alle bedrading binnenkomt)gaat die naar binnen in een zwartjasje zal maar zeggen, daarna loopt die de wagen in en is die niet meer te vinden:(
onder de pendalen nog maar eens weze zoeken en echt geen zwart, of bruin of zwart met wit bruin met wit te vinden.Beetje jammer, nu kan ik nog niet vinden waar de breuk zit en of het idd wel aan de bekabeling ligt

UserID6342

Thuur heeft je de posities net al doorgegeven op de multistekker op de ABS unit, dus 2 nieuwe draadjes trekken vanaf die positie naar de wielsensor en het probleem zou opgelost moeten zijn.  IDD wel even controleren of als je de sensor omwisselt met de andere kant het probleem zich dan ook verplaatst, anders is de sensor mol.

bupozaanstad

Nieuwe draadjes trekken weet je wel wat een kluwe draad er naar die sensor gaat? Dar waag ik me dus echt als leek niet aan. Heb een andere sensor geprobeerd en exact het zelfde effect. maar van de bedrading heb ik helemaal geen kaas gegeten, daar blijf ik af. Iemand in de buurt die daar meer van weet? Zaanstad?

Jaco S

Als ik een kabel zelf wil doortrekken wat voor maat dikte kan ik beste gebruiken, en ik zag dat de orginale bekabeling in een rubbere snoer loopt kan je dat zo ook kopen waar bekabeling in zo een snoer loopt?
En de stekker die op de sensor komt kan je dat gewoon bij een wilkeurige auto electro zaak halen??

tabbertje

Op de sloop linker en rechter kabels compleet met stekkers op een lengte van zolang als mogelijk afknippen.
Onder de motorkap links en rechts de twee kabels opzoeken en ook doorknippen. de andere kabels eerst de stekkers plaatsen en daarna van beneden naar boven de rubber weer op hun plek duwen. Dan de kabels aan weerzijden bloot maken en bruin op bruin en blauw op blauw vast solderen. Daarna aftapen met vulkaniserende tape. Auto even laten rijden en weg is het brandende lampje.

Dit naar aanleiding dat men mij verteldde bij de Volvo garage dat mijn controller stuk was. Ik heb toen voor €500 een nieuwe gekocht, maar mijn lampje bleef branden. Daarna de sensoren doorgemeten. Deze waren allemaal 1100 Ohm. Daarna het linker draad onder de motorkap doorgeknipt en doorgemeten. Bleek dat de blauwe draad geen contact maakte. Ik heb de blauwe mantel eraf gepeld en zag dat de kern was weggeteerd tot een groen/blauwachtige poeder. Dit bleek ook met de rechterzijde het geval.


Liber0

En..???

Is deze abs tracs controller of sensoren het weer gaan doen?????

Heeft iemand layout van de grote data stekker van de controller of linkje er naar toe waar ik hem downloaden......

Ik zou wel aan de wielen willen draaien om te kijken of ze allemaal 1 volt willen geven

(Die 1 volt wijsheid heb ik hier ergens op forum gelezen........)