Kilometer en dagteller werken niet meer

Gestart door volvowolf, 21-02-2009 11:23:13

Vorige topic - Volgende topic

volvowolf

Hallo allemaal,

Gister ben ik eind gaan rijden met de volvo ongeveer tussen de 250-300 km.
Op mijn bestemming aangekomen blijkt dat er volgens de dagteller 118 km is gereden
(niet opgelet maar kwam er tijdens de terugreis achter).
Ook blijkt dat de kilometer een tijdje gelopen heeft, tijdens het tanken de vorige dag was dit
genoteerd. Vandaag weer een stuk gaan rijden en blijft de dagteller op 0000 staan daarnaast staat
de kilometerteller nog steeds op dezelfde stand als voorheen. 

De snelheidsmeter werkt en de brandstofmeter staat onder de 50 liter.
Problemen met de tellerunit?? 

groet,
Volvowolf

850 2.5 20V 95 353.000 km

monster900

inwendig een tandwieltje stuk.  Effe de zoekfunctie gebruiken en je vind hele topic over het herstellen ;)

volvowolf

Gister tijdens het rijden een aantal vrachtwagens gepasseerd te hebben en na wat wind vlagen te
hebben opgevangen van de langskomende vrachtwagens,
begonnen spontaan de kilometerteller en dagteller weer te lopen!

850 2.5 20V 95 353.000 km

V70 classic

Citaat van: volvowolf op 24-02-2009 16:21:49
Gister tijdens het rijden een aantal vrachtwagens gepasseerd te hebben en na wat wind vlagen te
hebben opgevangen van de langskomende vrachtwagens,
begonnen spontaan de kilometerteller en dagteller weer te lopen!

niks meer aan doen dan  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

mcs850

Ik had dit probleem ook dat de dagteller en km teller niet meer werken, de snelheid werd nog wel aangegeven. Na wat speurwerk (lees: zoekfunctie op dit forum :P) een messing tandwieltje besteld en het dashboard maar eens open gehaald. Moet zeggen dat ik het een beetje omslachtig vindt hoe de klokkenwinkel van een 850 gedemonteerd moet worden. Had makkelijker gekund.
Na de teller gedemonteerd te hebben met enige voorzichtigheid kwam ik inderdaad een kapot tandwieltje tegen. Na alles gemonteerd te hebben (nog niet het dashboard helemaal teruggebouwd) ff een blokje gaan rijden, deed de teller het nog niet  ??? dus nog eens uit elkaar gehaald en het tandwieltje met een beetje tandwielvet gemonteerd, even gedraaid aan het mechaniek (3 km verder ofzo) en dat werkte gewoon. Alles voor de tweede maal teruggebouwd en toen deed ie het weer  :eusa_dance:
Hierbij ook wat foto's

Groeten Martin

johan283

gefeliciteerd,

ik had precies hetzelfde probleem. Alleen ik heb weer een plastic tandwieltje besteld ipv een messing. Verder heb ik beide tandwieltjes vervangen, dus ook het tandwieltje waarop je het messing tandwieltje hebt geplaatst.

monster900

Heb het tandwieltje vervangen, en hij telt nog steeds niet...  Morgen of zo nog eens opendoen...

gewoon peter

Citaat van: monster900 op 27-04-2009 22:52:43
Heb het tandwieltje vervangen, en hij telt nog steeds niet...  Morgen of zo nog eens opendoen...

Hallo, heb Johan283 geholpen met het vernieuwen van het 15T tandwieltje. Wat me opviel was dat het bewuste tandwieltje wel vastzat. Dus probeer of het kan draaien voordat je de unit weer gaat monteren. Gr. peter

monster900

gewoon peter

Citaat van: monster900 op 27-04-2009 23:08:11
Dat heb ik gedaan ;)

Dan zal je hem weer moeten loshalen. Gelukkig kun je de unit met de hand draaien en anders kijken of je met een paar draadjes het motortje kunt laten draaien. Weet alleen niet op hoeveel volt maar dat zal vast wel weer iemand anders weten. sterkte met de rep. gr. peter

johan283

Volgens mij staat daar een blok golf op???? Denk dat daar zo'n 12 Volt op staat, alleen weet ik niet wat de plus en wat de min is....

thuur

Citaat van: johan283 op 28-04-2009 20:14:06
Volgens mij staat daar een blok golf op???? Denk dat daar zo'n 12 Volt op staat, alleen weet ik niet wat de plus en wat de min is....

Vanaf (volledig MY95):
De wielsensoren geven +/- 300mV AC (bij 1 omwenteling per seconde van het wiel). De ABS controller maakt er een pulssignaal van tussen 0V en 6V.

Voor MY95:
Het pulssignaal uit de versnellingsbak ligt tussen 0V en de accuspanning inderdaad.

Klokkenwinkel:
De snelheidsmeter krijgt per kilometer 25.793 pulsen (bij een bandomtrek van 1,861 meter).

Gr 8)

johan283

Citaat van: thuur op 28-04-2009 21:23:29
Citaat van: johan283 op 28-04-2009 20:14:06

Vanaf (volledig MY95):
De wielsensoren geven +/- 300mV AC (bij 1 omwenteling per seconde van het wiel). De ABS controller maakt er een pulssignaal van tussen 0V en 6V.

Voor MY95:
Het pulssignaal uit de versnellingsbak ligt tussen 0V en de accuspanning inderdaad.

Klokkenwinkel:
De snelheidsmeter krijgt per kilometer 25.793 pulsen (bij een bandomtrek van 1,861 meter).

Gr 8)

Wat krijgt de odometer dan? Deze wordt aangestuurd door een motortje  Is dat een ook een blokgolf tussen 0 en 6Volt voor een MY 1995?

acspeeder

Kan iemand mij vertellen waar ze het tandwieltje hebben besteld?

reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)