20VGLT met de nieuwe roffel!

Gestart door 20VGLT, 19-02-2009 16:37:36

Vorige topic - Volgende topic

20VGLT

Na een miskoop te hebben gedaan aan mijn eerste 850 waar voor 1800 euro aan verbouwd moest worden om hem alleen al door de APK te krijgen, heb ik naar verschillende andere koektrommels (astra, civic en 626) besloten om toch maar weer een 850 te kopen, want ik miste gewoon dat geluid en die rijbeleving.

vandaag heb ik dus een andere 850 aangeschaft, het is een bordeauxrode
850 2.5 20v GLT uit april 1992, met 309.000 km op de klok, net lekker ingelopen dus.
Het kenteken is DZ-BL-08 en ik heb hem aangeschaft voor het luttele bedrag van 650 euro.
Het is volgens mij een standaard GLT met als enigste extra optie volgens mij Cruise control.
Alles werkt aan de auto, het enigste nadeel is dat de handrem het niet doet en ik heb zo'n idee dat het de handremkabel moet zijn.
Daarnaast gaat het linkervoorraam scheef omhoog als je hem omhoog doet, en dat zijn volgens mij de raamgeleiders, en voor de rest zijn er nog wat kleine dingen die nog moeten gebeuren.
Ik hoop in ieder geval dat ik lang met deze auto kan doen maar daar heb ik wel alle vertrouwen in.
Overgens thumbs up voor het forum, wat een schat aan info is hier te vinden zeg!

V70 classic

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

francois

razorx

Welkom op het forum!

Het startte voor mij ook met een miskoop.
Via een veiling een estate gekocht die het niet helemaal was.

Wat mij toen al wel opviel was het comfort, het motorgeluid e.t.c..
Wist zeker dat dat ding weg moest maar dat het wel weer een 850 moest zijn.

Die wagen bleef maar kort bij ons en nu hebben we twee mooie exemplaren.

Leuk bedrag overigens!
Heb je ook foto's?

Gr.
Y.

Chris

Welkom op het forum en veel plezier met je 850!

Koopje ;) Ben benieuwd hoe hij bevalt...

Groeten,
Chris

bupozaanstad

Citaat van: 20VGLT op 19-02-2009 16:37:36
Alles werkt aan de auto, het enigste nadeel is dat de handrem het niet doet en ik heb zo'n idee dat het de handremkabel moet zijn.
Daarnaast gaat het linkervoorraam scheef omhoog als je hem omhoog doet, en dat zijn volgens mij de raamgeleiders, en voor de rest zijn er nog wat kleine dingen die nog moeten gebeuren.

Niet alles werkt dus ;D maar in elk geval veel plezier met je roffel. Voor dit bedrag koop je nog geen nieuwe fiets dus bekocht ben je zeker niet en die paar kleine dingen zijn met behulp van het forum zo opgelost.

LPGLE

20VGLT

Ik zal morgen eens wat goede foto's maken als het een beetje fatsoenlijk weer is.
Ik heb vandaag de bovenste motorsteun laten vervangen omdat het rubber gescheurd was, gewoon een nieuw rubbertje gekocht en dat erin geperst.
kosten: 21,72 bij de Volvo dealer en door een monteur aldaar voor de prijs van een pilsje erin gedrukt.

Taranis

Kom op met die foto's dan ;D

Welkom! :D