hyperactieve startonderbreker Gemini

Gestart door Kris, 21-02-2009 22:58:54

Vorige topic - Volgende topic

Kris

Beste lezers,

Ik zit met het volgende probleem(pje) Ik heb een 855 uit 1995 met LPG. Deze was bij aanschaf al voorzien van een Gemini alarm en startonderbreker. Ik heb twee afstandsbedieningen bij de auto en die lijken het goed te doen. (ook nog van grote afstand)
Sinds vandaag gebeurt er het volgende: bij openen gaan keurig alle deuren open en het alarm gaat eraf. (want dat gaat niet af als ik de deuren open doe)
alleen wil de auto NIET starten omdat de startonderbreker actief blijft. Als iemand een suggestie heeft.....

aanvulling: voor de echt geinteresseerde lezers volgt hier een beschrijving van wat er precies gebeurt want het verhaal is niet zo zwart-wit als hierboven omschreven. Naast mijn stuur zit een LED die aangeeft in welk stadium de startonderbreker zich bevindt. Knippert die langzaam is de auto afgesloten met de afstandsbediening en is het alarm en de startonderbreker ingeschakeld. Knippert die snel is is het alarm niet ingeschakeld maar de startonderbreker wel actief. Brandt de LED constant kan ik starten. Normaal kom ik aanlopen (en knippert de LED langzaam) dan ontgrendel ik de deuren met de AB (dan gaat de LED constant branden) en kan ik starten. Als ik niet snel genoeg start gaat de LED snel knipperen en is de startonderbreker weer actief. Dat laat zich oplossen door de auto op contact te zetten en nogmaals het knopje van de AB in te drukken en dan kan ik weer starten.
Nu kom ik aanlopen en ontgrendel en de LED gaat keurig constant branden maar starten,  :eusa_hand: Het was mij bij het ritje daarvoor al opgevallen dat vlak nadat ik weg gereden de LED snel ging knipperen alsof ik nog niet had gestart. Waarschijnlijk is toen de blokkereing ook al actief geweest maar had ik er geen hinder van omdat ik op LPG rij en de startblokkering alleen de benzinetoevoer afsluit (denk ik dan maar) Al ik nu nogmaals probeer de blokkering op te heffen door de auto op contact te zetten en nogmaals het knopje in te drukken gaan de deuren op slot ???

Al met al een heel verhaal maar nu weten jullie wel het héle verhaal

edit 27-02-2009: Ik heb de startonderbreker weten door te verbinden  ;D ;D Bleek niet zo heel ingewikkeld  :o. Moet tzt nog mar eens kijken naar een defintieve oplossing maar voorlopig kan ik weer rijden. (wel een rare bezigheid: je eigen auto doorverbinden  :-\)
Is het een vogel...?? Is het een vliegtuig...?? Nee het is een VOLVO!!